Стратегічні напрями розвитку промислових підприємств України

Вантажиться...
Ескіз

Дата

2017

DOI

Науковий ступінь

Рівень дисертації

Шифр та назва спеціальності

Рада захисту

Установа захисту

Науковий керівник

Члени комітету

Видавець

Приазовський державний технічний університет

Анотація

З приєднанням України до Світової організації торгівлі (СОТ) та враховуючи її прагнення до інтеграції в Європейський Союз, внутрішній ринок України вже не є тією захищеною територією, на якій українські підприємства можуть отримувати прибуток за умов неможливості експорту власної продукції і загальносвітових тенденцій до занепаду промислових підприємств. Тому підприємства України потребують саме розробки стратегічних напрямків їх розвитку. Для підприємств нагальним питанням є необхідність підвищувати власну конкурентоспроможність шляхом покращення продукції, що виготовляється, зниженням її собівартості, запровадженням у виробництво новітніх розробок, популяризації товарів, що виробляються, шляхом створення програм лояльності, PR-заходів, промо-акцій, спонсорських та меценатських заходів, спрямованих на розвиток власного бренду. Стратегічний розвиток на промислових підприємствах в Україні має бути зосереджений на трьох головних компонентах: розвиток бренду підприємства, створення нових, так званих віртуальних підприємств, як унікальних суб'єктів підприємницької діяльності, що отримують головний зиск від своєї діяльності, володіючи переважно майновими правами або певним активом, пошук необхідних інвестицій в науку і нові технології. Неврахування або відсутність інвестицій в науку і нові технології найбільш гостро позначається на конкурентоспроможності продукції промислових підприємств України. Наприклад, продукція українських автовиробників характеризується майже повною відсутністю використання власних наукових розробок у масовому виробництві, торгові марки цих підприємств є відомими лише на вітчизняному ринку. Внаслідок цього українські виробники випускають морально застарілі моделі власної розробки або іноземної за ліцензією. Одним із шляхів виходу з цієї ситуації є забезпечення швидкого повернення грошових коштів для потенційних інвесторів. Такі механізми можуть бути основані на створенні проміжних віртуальних підприємств або за допомогою технологій капіталізації інвестицій в науку і нові технології.
With the accession of Ukraine to the World Trade Organization (WTO) and taking into account its desire to integrate into the European Union, the domestic market of Ukraine is no longer the protected territory where Ukrainian enterprises can make a profit in the conditions of the impossibility of exporting their own products and global trends towards the decline of industrial enterprises. Therefore, enterprises of Ukraine need the development of their strategic directions. The urgent issue is the need to increase their own competitiveness by improving the products produced, reducing its cost, introducing new developments into the production, popularizing the products produced by creating loyalty programs, PR events, promotions, sponsorship and patronage activities aimed at developing our own brand. Strategic development in industrial enterprises in Ukraine should focus on three main components. development of the enterprise brand, creation of new, so-called virtual enterprises, as unique subjects of entrepreneurial activity, which receive the main benefit from their activities, possessing mainly property rights or a certain asset, seeking necessary investments in science and new technologies. The lack of investment in science and new technologies most seriously affect the competitiveness of products of industrial enterprises in Ukraine. For example, the products of Ukrainian automakers are characterized by an almost complete lack of use of their own scientific developments in mass production, the trademarks of these enterprises are known only in the domestic market. As a result, Ukrainian producers produce obsolete models of their own design or foreign under license. One way out of this situation is to ensure a quick return of funds for potential investors. Such mechanisms can be based on the creation of intermediate virtual enterprises or by means of technologies for capitalizing investments in science and new technologies.

Опис

Ключові слова

стратегія підприємства, капітал, інвестиції, промислові підприємства, capital, investments, development, industrial enterprises

Бібліографічний опис

Горовий Д. А. Стратегічні напрями розвитку промислових підприємств України / Д. А. Горовий, К. О. Горова // Теоретичні і практичні аспекти економіки та інтелектуальної власності = Theoretical and Practical Aspects of Economics and Intellectual Property : зб. наук. пр. – Маріуполь : ПДТУ, 2017. – Вип. 16. – С. 158-165.