Формування та розвиток віртуального капіталу промислового підприємства

Вантажиться...
Ескіз

Дата

2014

DOI

Науковий ступінь

доктор економічних наук

Рівень дисертації

докторська дисертація

Шифр та назва спеціальності

08.00.04 – економіка та управління підприємствами (за видами економічної діяльності)

Рада захисту

Спеціалізована вчена рада Д 12.052.02

Установа захисту

Приазовський державний технічний університет

Науковий керівник

Дмитрієв Ілля Андрійович

Члени комітету

Видавець

Приазовський державний технічний університет

Анотація

Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора економічних наук за спеціальністю 08.00.04 – економіка та управління підприємствами (за видами економічної діяльності). – ДВНЗ "Приазовський державний технічний університет", Маріуполь, 2014. Дисертацію присвячено комплексу питань, пов’язаних з проблемами формування та подальшого розвитку віртуального капіталу на промисловому підприємстві у сучасних умовах. Для цього уточнено зміст категорії "віртуальний капітал підприємства" та супутніх категорій і понять і їх роль в забезпеченні ефективної діяльності підприємства. Уточнено необхідність запобігання як недооцінки, так і переоцінки вартості нематеріальних здобутків в системі їх обліку. Визначено основні риси інформації, як найбільш недооціненого складника віртуального капіталу; запропоновано методику оцінки вартості інформації на підприємстві на основі зменшення ентропії в його діяльності. Визначено основні складники бренду підприємства; запропоновано заходи з ребрендінгу (ренеймінгу) промислових підприємств та заходи з популяризації його бренду. Проведено класифікацію методів оцінки бренду та запропоновано рейтингову методику оцінки бренду залежно від факторів, що визначають цінність торгової марки. Визначено прояви синергетичного та анергетичного ефектів вартості від поєднання віртуальних капіталів. Визначено фактори та розроблено методику оцінки привабливості підприємств до злиття-поглинання з точки зору синергетичного ефекту їх віртуального капіталу. Розроблено методичні рекомендації з визначення оптимального обсягу віртуального капіталу підприємства на основі багатокритеріальної оптимізації показників рентабельності віртуального капіталу, його вартості і схильності до синергетичного ефекту та ліквідності підприємства.
Thesis for scientific doctor's degree of economic sciences by specialty 08.00.04 – Economics and Management of the Enterprises (for economic activity types). – Pryazovskyi State Technical University, Mariupol, 2014. The dissertation is devoted to a complex of issues associated with the problems of the industrial enterprise virtual capital formation and further development in the modern world. For this purpose the contents of a category "the virtual capital of the company" and related categories and concepts, and their role in the efficient operation of the enterprise are specified. It is refined the need to prevent undervaluation and revaluation of intangible achievements in system of their accounting. The basic features of information are identified as the most invaluable part of the virtual capital, a method of information valuation at the enterprise is proposed basing on its activity entropy reduction. The main components of the corporate brand are marked, the activities on rebranding (renaming) of industrial enterprises and activities to promote its brand are determined. A classification of brand assessing methods is produced, and a method of brand estimating on the basis of ranking is proposed, depending on the factors that determine the value of the brand. There are defined the anergetic and synergistic effects influencing the cost of the virtual capital combination. The factors are defined, and a method of assessing the companies attractiveness to mergers and acquisitions due to the synergistic effect of their virtual capital is developed. The methodical recommendations are worked out for the enterprise virtual capital optimum amount determination on the basis of multicriteria optimization the profitability of virtual capital, its value and propensity to synergistic effects , and the company's liquidity.

Опис

Ключові слова

віртуальний капітал, віртуалізація економічних відносин, інтелектуальний капітал, нематеріальні активи, бренд підприємства, людський капітал, автореферат дисертації, virtual capital, virtualization of economic relations, intellectual capital, intangible assets, brand of the enterprise, human capital

Бібліографічний опис

Горовий Д. А. Формування та розвиток віртуального капіталу промислового підприємства [Електронний ресурс] : дис. ... д-ра екон. наук : спец. 08.00.04 / Дмитро Анатолійович Горовий ; [наук. консультант Дмитрієв І. А.] ; Приазов. держ. техн. ун-т. – Маріуполь, 2014. – 36 с. – Бібліогр.: с. 27-34. – укр.