Кафедра "Підйомно-транспортні машини і обладнання"

Постійне посилання зібрання

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/ltm

Кафедра "Підйомно-транспортні машини і обладнання" заснована у 1929 році. Першим її очільником став професор Тамарін Д. Н.

Курс "Теорія і будова підйомних машин" в Харківському практичному технологічному інституті викладався ще з 1888 року Вадимом Ерастовичем Тіром.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту механічної інженерії і транспорту Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють 7 кандидатів технічних наук, з них 5 мають звання доцента.

Переглянути

Нові надходження

Зараз показуємо 1 - 20 з 228
  • Документ
    Методичні вказівки до лабораторних робіт з дисципліни "Основи автоматичного управління"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Костяник, Ірина Віталіївна; Істомін, Олександр Євгенійович; Сівих, Дмитро Георгійович
    Сучасним спеціалістам з прикладної механіки та галузевого машинобудування для успішного освоєння нової техніки необхідні міцні теоретичні знання в галузі теорії автоматичного керування, на базі якої створюються сучасні автоматичні системи. У зв’язку з виникненням та розвитком автоматичних систем з’явилася й галузь науки, що займається їх вивченням – автоматика. Автоматика є прикладною науковою дисципліною, яка вивчає принципи побудови та методи розрахунку автоматичних систем. Значну частину автоматики становить теорія автоматичного керування, яка склада ється з двох основних розділів – аналіз систем автоматичного керування і синтез систем автоматичного керування. Аналіз систем автоматики – це вивчення її властивостей; тобто дослідження існуючої системи. Синтез систем автоматики направлений на створення нових її варіантів. Метою вивчення дисципліни є надання студентам базових знань з ос нов теорії автоматичного керування, що складається з наступних основних частин: принципи побудови, методи аналізу і стійкість лінійних стаціонарних систем автоматичного керування (САК); дослідження характеристик агрегатів і стійкості САК транспортних засобів. Для закріплення вивчення теоретичного матеріалу передбачено комплекс лабораторних робіт, алгоритм проведення яких надано в методичних вказівках. В процесі виконання лабораторних робіт студенти засвоюють методику дослідження лінійних систем автоматичного керування. При цьому необхідно вміння застосовувати знання таких основних розділів курсу, як «Елементи та ланки систем автоматичного керування», «Передавальні функції динамічних ланок», «Часові характеристики динамічних ланок», «Частотні характеристики динамічних ланок», «Стійкість лінійних систем автоматичного керування».
  • Документ
    Проблеми, що викликають при автоматизації кранів мостового типу
    (Харківський національний технічний університет сільського господарства ім. Петра Василенка, 2020) Свіргун, Володимир Петрович; Свіргун, О. А.
    З розвитком мікропроцесорної техніки поступово почалося застосування її на самих різноманітних вантажопідйомних машинах. В кожному випадку мета, що переслідується може бути різна, Це і покращення техніко-економічних показників машини, і покращення безпеки робіт і умов праці персоналу, що експлуатують їх, також може бути підвищення виробності перевантажувальних робіт тощо. Для деяких вантажопідйомних машин перехід на автоматичний режим роботи пов’язано зі значними труднощами, такі як агресивна середа експлуатації, під час величезні розміри самої машини, але головною перешкодою для застосування мікропроцесорної техніки для кранів мостового типу є наявність гнучкого підвісу вантажу. Це призводить до виникнення під час руху значних коливань вантажу і робить задачу наведення його на ціль вельми складною. Тому є потреба в розробці програмного забезпечення для мікропроцесора, яке дозволить не тільки перемістити вантаж у зазначене місце, а і повністю усунути його коливання після зупинки крану в автоматичному режимі. Суттєва різниця запропонованих авторами алгоритмів керування полягає в том, що досягнуто значне скорочення у часі перевантажувального циклу, що дасть можливість вийти на максимальну виробність крану.
  • Документ
    РГЗ та методичні вказівки до їх виконання з дисципліни "Моделювання та дизайн процесів, виробів, оснащення"
    (2023) Рубашка, Володимир Петрович
    Відмінною рисою сучасної науки є широке використання методу моделювання. Цей метод полягає в активному застосуванні моделей абсолютно у всіх сферах і на всіх стадіях наукових досліджень. На сьогоднішній день різноманітні моделі ефективно використовуються як у природничо-науковому та суспільно-гуманітарному пізнанні, так і у безпосередній практичній діяльності. Тому найважливіше значення набуває використання можливостей методу моделювання у дослідженні та проектуванні логістичних систем. Дані методичні вказівки призначені для студентів спеціальності 131 «Прикладна механіка. Інженерія логістичних систем». Вони допоможуть студентам оволодіти знаннями з курсу «Моделювання та дизайн процесів, виробів, оснащення». У цих вказівках надана методика розробки моделей сучасних складських комплексів. Дану методику студенти використовують при виконанні розрахункового індивідуального завдання.
  • Документ
    Методичні вказівки до виконання та оформлення курсових робіт з дисципліни "Конструкційні елементи складів"
    (2023) Рубашка, Володимир Петрович
    Склади є найважливішою складовою сучасної логістики, тому що саме ці приміщення дають змогу зосередити в одному місці великий обсяг вантажів, здійснити зберігання доставленого товару та своєчасно постачати їм споживача. Склади дозволяють зменшити терміни доставки продукції, також оптимізувати роботу логістичних центрів. Для забезпечення безпеки, ефективної організації вантажно-розвантажувальних робіт складування вантажів проводиться на стелажах – спеціальних конструкціях, зібраних із укріплених на вертикальних стійках багатоярусних настилів. Ці конструкції оптимально пристосовані до мінімально можливого розміру займаної ними корисної площі приміщення, а також забезпечення зручного доступу до товарів, що зберігаються. Найбільшого поширення набули палетні стелажі, що максимально забезпечують автоматизацію приймання і видачі великої кількості вантажів шляхом розміщення їх на стандартних піддонах. Необхідність розміщення максимального числа вантажів на мінімальній складській території висуває високі вимоги до методів проектування та розрахунку стелажних систем. Дані методичні вказівки призначені для студентів спеціальності 131 «Прикладна механіка. Інженерія логістичних систем». Вони допоможуть студентам оволодіти знаннями з курсу «Конструкційні елементи складів». У цих вказівках надана методика проектування та розрахунку стелажних систем сучасних складських комплексів.
  • Документ
    Методичні вказівки до виконання практичних робіт з дисципліни "Конструкційні елементи ПТМ і складів"
    (2023) Рубашка, Володимир Петрович
    Дані методичні вказівки призначені для студентів спеціальності для студентів спеціальності 133 Галузеве машинобудування. Підйомно-транспортні, дорожні, будівельні, меліоративні машини і обладнання. Вони допоможуть студентам оволодіти знаннями з курсу «Конструкційні елементи ПТМ і складів». У цих вказівках надана методика розрахунків металоконструкції мостового крана на міцність та жорсткість, а також наведені рекомендації щодо конструювання головної та кінцевої балок. Дану методику студенти використовують при виконанні курсового проекту та бакалаврської дипломної роботи. Метою вказівок є надання студентам знань щодо розрахунку металоконструкцій мостових кранів з використанням сучасних систем автоматизованого проектування.
  • Документ
    Increasing the energy efficiency of cranes by improving control systems
    (2023) Strelkov, Maksym; Turlakova, Natalya
    The thesis is devoted to the development of the innovative strategy for energy efficiency increasing The goal of the research work is searching and testing control systems for hoisting cranes. It is a very important theme in Ukraine and even all over the world. Natural resources are limited, so humanity must realize how to use them more effectively. In order to ensure maximum effect the practical experience should be combined with the theoretical research.
  • Документ
    Застосування гідродинамічного приводу в механізмах кранів
    (ТОВ "Планета-Прінт", 2021) Петренко, Надія Олександрівна; Дем'яненко, А. Ю.; Нагорський, В. С.
  • Документ
    Розрахунки пускових динамічних характеристик механізму повороту крану
    (ТОВ "Планета-Прінт", 2021) Коваленко, Валентин Олександрович; Стрижак, Всеволод Вікторович; Іглін, Сергій Петрович ; Коваленко, Олег Олександрович; Стрижак, Мар'яна Георгіївна
  • Документ
    Методичні вказівки до розрахункового завдання з дисципліни "Гідропривід підйомно-транспортних машин і обладнання"
    (2023) Гнатенко, Григорій Олександрович; Турчин, Ольга Володимирівна
    Об'ємний гідропривід сьогодні широко застосовується в машинобудуванні і став невід’ємною частиною сучасних мобільних машин і промислового обладнання. У технічно розвинутих країнах сучасну машину без гідроприводу зустріти майже неможливо. Ці методичні вказівки призначені для студентів спеціальності 133 «Галузеве машинобудування» спеціалізації 133.04 «Підйомно-транспортні, дорожні, будівельні, меліоративні машини і обладнання». У вказівках надана методика розрахунку елементів гідроприводу підіймально-транспортних і будівельно-дорожніх машин і обладнання. Методику студенти використовують при виконанні розрахункового завдання з курсу «Гідропривід підйомно-транспортних машин і обладнання». Метою вказівок є надання студентам знань щодо конструювання та проектування елементів об’ємного гідроприводу підіймально-транспортних і будівельно-дорожніх машин і обладнання.
  • Документ
    Методичні вказівки до розрахунково-графічного завдання з дисципліни "Будівельно-дорожні машини"
    (2023) Гнатенко, Григорій Олександрович; Турчин, Ольга Володимирівна
    При підготовці магістрів за спеціальністю 133 «Галузеве машинобудування» важливе значення має не лише вивчення ними конструкцій машин та обладнання, їх призначення та сфери застосування, а й вивчення методів інженерних розрахунків машин. Це дозволить майбутнім інженерам визначати раціональні технологічні та конструктивні параметри проектованих машин, а, значить, займатися конструкторською та науковою діяльністю. Ці методичні вказівки призначені для студентів спеціальності 133 «Галузеве машинобудування». У вказівках надана методика розрахунків елементів фронтального навантажувача. Методику студенти використовують при виконанні розрахунково-графічного завдання з курсу «Будівельно-дорожні машини». Метою вказівок є надання студентам практичних рекомендацій до виконання завдань з конструювання та проектування будівельних, дорожніх та меліоративних машин. Цей навчально-методичний посібник може бути рекомендований для студентів інших спеціальностей механічної інженерії.
  • Документ
    Охорона творів іноземних громадян в національному законодавстві
    (Українська інженерно-педагогічна академія, 2018) Рубашка, Володимир Петрович
  • Документ
    Міжнародні системи охорони авторського права
    (Українська інженерно-педагогічна академія, 2018) Рубашка, Володимир Петрович; Сухіна, Н. С.
  • Документ
    Разработка объекта интеллектуальной собственности "Устройство фиксации полотенца"
    (Science and Education Ltd, 2016) Лищук, О. А.; Рубашка, Владимир Петрович
  • Документ
    Дискретная модель упругой мостовой системы с подвижной массой
    (Publishing house Education and Science, s.r.o, 2016) Рубашка, Владимир Петрович
  • Документ
    Підтримка інноваційної діяльності в закладах освіти
    (Publishing house Education and Science, Praha, 2021) Рубашка, Володимир Петрович; Фесенко, Наталія Св'ятославівна
  • Документ
    Навчання соціальних працівників у країнах Європейського Союзу
    (Українська інженерно-педагогічна академія, 2019) Фесенко, Наталія Св'ятославівна; Рубашка, Володимир Петрович
    У статті проаналізовано механізми реалізації соціальної політики держави. Визначено історичні умови формування спільної соціальної політики Європейського Союзу. З‟ясовано, що головним напрямом заснування спільної Європи було визначено розвиток економічного сектору країн-засновників. Основною метою держав, що об‟єднувалися та зазначали це в Римській угоді 1957 р., було створення спільного ринку. Вважалося, що політична та соціальна інтеграція настане пізніше. Виявлено коло питань професійної підготовки висококваліфікованих працівників у галузі надання соціальних послуг. Узагальнено основні складові та напрями реалізації Європейської основи соціальних прав: рівні можливості та доступ до ринку праці; справедливі умови праці; соціальний захист та інклюзія. Надано характеристику законодавчих ініціатив щодо механізму впровадження компоненту. Зазначено напрями реалізації прийнятого європейського акту: створення Європейського органу з праці, ініціативи щодо забезпечення балансу між роботою та особистим життям батьків і опікунів, нової Директиви про прозорі і передбачувані умови праці і реформи правил координації соціального забезпечення. Виявлено, що основною політикою у сфері соціального захисту ЄС є стратегія «Європа 2020» і відкритий метод координації соціального захисту та соціальної інтеграції (соціальний OMC – «open method of coordination»), який має на меті сприяти соціальній єдності та рівності через адекватний, доступний і фінансово стійкий соціальний захист, систему соціальної інтеграції. Окрему увагу приділено аналізу системи соціального захисту Європейського Союзу, метода координації соціального захисту та соціальної інтеграції. Виявлено, що соціальна політика як національного, так і наднаціонального рівнів є невід'ємною частиною глобалізаційних процесів. Визначено поняття соціального виміру Європейського Союзу, охарактеризовано особливості членства в ЄС та можливості кожної країни-члена стосовно прийняття рішення щодо бюджетів соціальних витрат. Проаналізовано систему навчання фахівців для надання соціальних послуг у Великій Британії, Франції, Німеччині та Нідерландах, виявлено специфічні та спільні риси процесу підготовки соціальних працівників у зазначених країнах.
  • Документ
    Моделирование осаждениясферической частицы в среде с сопротивлением
    (Nauka i studia, Przemysl, Poland, 2020) Рубашка, Владимир Петрович
  • Документ
    Применение метода моделирования в педагогических исследованиях
    (Nauka i studia, Przemysl, Poland, 2020) Рубашка, Владимир Петрович; Фесенко, Наталия Святославовна
    Рассматриваются вопросы содержания и применения метода моделирования при проведении педагогических исследований. Особенное внимание уделено проблеме соотношения модели и оригинала. Отмечается важная роль классификации моделей в процессе проведения исследований.
  • Документ
    Трансфер технологій у ЗВО і їх класифікація
    (Peal Press Ltd., Great Britain, 2021) Тіманюк, Валерія Миколаївна; Рубашка, Володимир Петрович; Тіманюк, Ірина Володимирівна
    У статті розглянуті питання трансферу технологій у ЗВО, дано визначення трансферу технологій, наведено класифікацію трансферу наукоємних технологій, відзначені ключові передумови здійснення трансферу технологій, описані проблеми, які гальмують процес трансферу технологій в ЗВО, розглянуті завдання менеджерів трансферу технологій.
  • Документ
    Моделирование в системе повышения квалификации педагогических работников
    (2020) Рубашка, Владимир Петрович
    Рассматриваются вопросы содержания и применения метода моделирования при повышении квалификации педагогических работников. Особенное внимание уделено проблеме соотношения модели и оригинала. Отмечается важная роль классификации моделей в процессе проведения исследований.