Моделирование воздействия эксплуатационных нагрузок на рамы тепловозов: методы, модели, специализированная САПР
Вантажиться...
Дата
Автори
ORCID
DOI
Науковий ступінь
Рівень дисертації
Шифр та назва спеціальності
Рада захисту
Установа захисту
Науковий керівник/консультант
Члени комітету
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
НТУ "ХПИ"
Анотація
Запропоновано новий метод дослідження впливу експлуатаційних факторів на напружено-деформований стан рам тепловозів. Він полягає у розкладанні навантаження на суму базових силових факторів. Сумарний напружено-деформований стан є суперпозицією напружено-деформованих станів від дії окремих силових факторів. Створено основи спеціалізованої системи комп’ютерного моделювання напружено-деформованого стану рам тепловозів серій 2ТЕ10, 2ТЕ116.
The new method of research of influencing of operating factors on the stressed-deformed state of diesel engines frames is offered. It consists in decomposition of loading to the amount of base power factors. The total stressed-deformed state is superposition of the stressed-deformed states from the action of separate power factors. The specialized system of computer design of the stressed-deformed state of frames of diesel engines of 2TE10, 2TE116 series is created
The new method of research of influencing of operating factors on the stressed-deformed state of diesel engines frames is offered. It consists in decomposition of loading to the amount of base power factors. The total stressed-deformed state is superposition of the stressed-deformed states from the action of separate power factors. The specialized system of computer design of the stressed-deformed state of frames of diesel engines of 2TE10, 2TE116 series is created
Опис
Бібліографічний опис
Орлов Е. А. Моделирование воздействия эксплуатационных нагрузок на рамы тепловозов: методы, модели, специализированная САПР / Е. А. Орлов // Вестник Нац. техн. ун-та "ХПИ" : сб. науч. тр. Темат. вып. : Машиноведение и САПР. – Харьков : НТУ "ХПИ", 2006. – № 24. – С. 103-112.