Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/38809
Title: Моделирование воздействия эксплуатационных нагрузок на рамы тепловозов: методы, модели, специализированная САПР
Authors: Орлов, Е. А.
Keywords: парк локомотивов; силовые рамы; напряженно-деформированное состояние; базовые конструкции рам; конструктивные изменения; технология исследований
Issue Date: 2006
Publisher: НТУ "ХПИ"
Citation: Орлов Е. А. Моделирование воздействия эксплуатационных нагрузок на рамы тепловозов: методы, модели, специализированная САПР / Е. А. Орлов // Вестник Нац. техн. ун-та "ХПИ" : сб. науч. тр. Темат. вып. : Машиноведение и САПР. – Харьков : НТУ "ХПИ", 2006. – № 24. – С. 103-112.
Abstract: Запропоновано новий метод дослідження впливу експлуатаційних факторів на напружено-деформований стан рам тепловозів. Він полягає у розкладанні навантаження на суму базових силових факторів. Сумарний напружено-деформований стан є суперпозицією напружено-деформованих станів від дії окремих силових факторів. Створено основи спеціалізованої системи комп’ютерного моделювання напружено-деформованого стану рам тепловозів серій 2ТЕ10, 2ТЕ116.
The new method of research of influencing of operating factors on the stressed-deformed state of diesel engines frames is offered. It consists in decomposition of loading to the amount of base power factors. The total stressed-deformed state is superposition of the stressed-deformed states from the action of separate power factors. The specialized system of computer design of the stressed-deformed state of frames of diesel engines of 2TE10, 2TE116 series is created
URI: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/38809
Appears in Collections:Вісник № 24

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
vestnik_KhPI_2006_24_Orlov_Modelirovanie_vozdeystviya.pdf411,55 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record  Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.