Вісник № 29

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/39194

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 17
  • Ескіз
    Документ
    Дослідження чинників виробничого середовища крізь призму ігрового процесу
    (НТУ "ХПІ", 2018) Хондак, Інна Іванівна; Березуцька, Наталія Львівна
    У сучасному світі широко використовується гейміфікація, як один з найбільш ефективних підходів в навчанні. Гейміфікація застосовується з метою залучення користувачів, підвищення їхньої зацікавленості у вирішенні прикладних завдань. Однією з найбільш ефективних методик виступає ділова гра. У процесі її моделювання визначається проблемна ситуація, і мета гри полягає в пошуку шляхів її вирішення. Ділові ігри застосовуються як в освітній, так і діловій сферах. Важливе значення ділових ігор полягає також в тому, що вони сприяють встановленню відносин співробітництва викладача і студентів, обумовлюють формування позитивного емоційно-психологічного клімату на заняттях. Розроблена і впроваджена в навчальний процес робота "Office Explorer" - це візуальний інструмент у вивченні впливу факторів виробничого середовища і трудового процесу на стан здоров'я людини і навколишнього середовища. Створена така універсальна програма, яка в ігровій формі доступно, не нав'язливо донесе інформацію до студента, заставить проаналізувати, засвоїти, зробити правильні висновки, обрати необхідні засоби і заходи захисту від впливу шкідливих чинників виробничого середовища і трудового процесу. Програма "Office Explorer" об'єднала в собі всі ці вимоги до комп'ютерних лабораторних робіт і стала незамінним інструментом в засвоєнні знань і практичних навичок з дисциплін "Безпека життєдіяльності" та "Основ охорони праці". Реалізований підхід є найсучаснішим рішенням висвітленої проблеми сучасних заходів навчання та оцінювання знань студентів ВНЗ. Використання цього підходу дозволяє автоматизувати навчальний процес, а також готує майбутнього спеціаліста до умов вирішення реальних проблем. Використання подібних робіт при різних формах навчання дуже важливо і необхідно в сучасних умовах.
  • Ескіз
    Документ
    Расчетно-экспериментальное исследование элементов механических систем
    (НТУ "ХПИ", 2018) Ткачук, Николай Николаевич; Скрипченко, Наталья Борисовна; Грабовский, Андрей Владимирович; Саверская, Мария Сергеевна; Ткачук, Николай Анатольевич; Зарубина, Алла Александровна; Сериков, Владимир Иванович; Мерецкая, Каролина Александровна
    Для определения напряженно-деформированного состояния элементов механических систем необходимо применять верифицированные численные модели. Для определения параметров этих моделей необходимо осуществлять экспериментальные исследования. При этом нужно определить степень несоответствия результатов численных и экспериментальных исследований. В статье предлагается соответствующий критерий несоответствия. Он определен на дискретном множестве точек. Иллюстративными примерами являются численные исследования методом конечных элементов, с одной стороны, и экспериментальные методом голографической интерферометрии, – с другой. Приведены результаты исследований универсально-сборных приспособлений, пресс-форм, приспособлений для сварочных работ. Определены типы конечных элементов для моделирования напряженно-деформированного состояния перфорированных пластин. Уточнены граничные условия в зоне сопряжения элементов станочных приспособлений и пресс-форм. Также выявлены временные распределения усилий на станочные приспособления и штампы.
  • Ескіз
    Документ
    Нелінійні коливання елементів легкоброньованих машин: модельні задачі та якісні особливості
    (НТУ "ХПІ", 2018) Танченко, Андрій Юрійович; Ткачук, Микола Анатолійович; Набоков, Анатолій Володимирович; Грабовський, Андрій Володимирович; Малакей, Андрій Миколайович
    У роботі наведено розв’язувальні співвідношення для аналізу динамічних процесів у елементах легкоброньованих машин. На прикладі двохмасової системи розглянуто модельну задачу про коливання під дією періодичної збурюючої сили. Визначено особливості усталеного збудженого руху за наявності нелінійної пружної характеристики з’єднань елементів дослідженої системи. Зокрема, установлено можливість реалізації субгармонійних коливальних режимів різної кратності. Запропоновано для визначення кратності субгармонійного режиму ввести чисельний показник періодичності. Цей показник ілюструє міру відхилення усталеного режиму від періодичного з різною тривалістю періоду. Наведено характерні фазові портрети дослідженої системи. Установлено області параметрів, у яких реалізовані усталені субгармонійні режими різної кратності.
  • Ескіз
    Документ
    Разработка гибридной силовой установки с электро-механической трансмиссией для военных колесных машин
    (НТУ "ХПИ", 2018) Стримовский, Сергей Викторович
    В статье предложена структурная схема построения гибридной силовой установки с электромеханической трансмиссией для военных колесных машин и обоснована актуальность ее внедрения. Проведен анализ технических характеристик современного тягового электрооборудования для транспортных машин. Определены направления дальнейших работ по разработке составных частей гибридной силовой установки с электромеханической трансмиссией для военных колесных машин.
  • Ескіз
    Документ
    Сучасний стан та перспективи розвитку рухомих засобів технічного обслуговування і ремонту автомобільної та бронетанкової техніки
    (НТУ "ХПІ", 2018) Русіло, Петро Олександрович; Костюк, Володимир Володимирович; Калінін, Олександр Марковійович; Варванець, Юрій Вікторович
    У статті розглядається сучасний стан і перспективи розвитку рухомих засобів технічного обслуговування і ремонту за номенклатурою автомобільної і бронетанкової техніки, які прийняті на озброєння армій провідних країн світу і Збройних Сил України. Аналіз сучасних тенденцій розвитку рухомих засобів технічного обслуговування і ремонту свідчить про створення нових зразків рухомих майстерень універсального призначення. Автори викладають своє бачення технічного обрису і основні технічні вимоги щодо побудови рухомої майстерні універсального призначення з технічного обслуговування і ремонту зразків автомобільної та бронетанкової техніки з високим ступенем їхньої уніфікації щодо базових шасі і кузовів-фургонів-контейнерів. Штатний склад комплекту виробничого і технологічного обладнання рухомої майстерні універсального призначення пропонується доповнити устаткуванням для евакуації і транспортування несправної (пошкодженою) військової колісної техніки способом напівзавантаженням.
  • Ескіз
    Документ
    Чисельне дослідження напружено-деформованого стану поперекового відділу хребта
    (НТУ "ХПІ", 2018) Піонтковський, Валентин Константинович; Радченко, Володимир Олександрович; Ткачук, Микола Анатолійович; Веретельник, Олег Вікторович; Труфанов, Іван Іванович
    Дегенеративно-дистрофічні зміни хребта призводять до змін параметрів хребетно-тазового балансу, що в свою чергу супроводжується змінами нижньопоперекових хребетних сегментів. Зміни, які відбуваються у ніжньопоперековому хребетному сегменті, призводять до деякого перерозподілу напружено-деформованого стану в елементах сегмента. Впровадження комп'ютерної інженерії дає можливість проводити дослідження для зрозуміння та оцінки процесів, які протікають, а також для підготовки та проведення, при необхідності, адекватного оперативного втручання. У роботі пропонуються результати чисельного дослідження впливу на напружено-деформований стан елементів поперекового відділу хребта людини зміни кутових величин, які описують сегментарний і повний поперековий лордоз. Математична модель проведених досліджень застосовує основні співвідношення механіки суцільного середовища у зв'язці з чисельними методами, зокрема, з методом скінченних елементів. Викладені основні співвідношення узагальненого параметричного моделювання біологічних і біомеханічних систем. В ході дослідження розглядалися чотири розрахункові схеми, дві з яких описували "інтактний" стан поперекового відділу хребта людини, кутови величини, які описують сегментарний і повний поперековий лордоз бралися відповідно роботам авторів M. Bernhardt і K. Bridwell, а також R. Jackson і A. McManus. Інші дві розрахункові схеми описували патологічні зміни в бік збільшення і зменшення кутових показників сегментарного і повного поперекового лордозу. За підсумками досліджень були отримані чисельні характеристики напружено-деформованого стану для елементів досліджуваних біологічних систем, а також поля розподілу еквівалентних напружень і повних переміщень для усіх розрахункових схем. Результати дослідження дозволили провести порівняльний аналіз.
  • Ескіз
    Документ
    Розвиток теорії прогнозування зношення гребенів коліс рухомого складу залізниць
    (НТУ "ХПІ", 2018) Маслієв, Вячеслав Георгійович
    На основі аналізу впливу технічного стану екіпажних частин рухомого складу на зношення гребнів коліс запропоновано удосконалити відомий "фактор зношення" гребнів, що дозволить прогнозувати їх зношення не тільки у нового рухомого складу, а і такого, що вже має зазори від зношення у зав’язках букс із рамами візків, та відхилення у їх геометрії, як при русі по кривим, так і по прямим ділянкам колії. Розроблено пропозиції щодо зменшення зношення гребнів коліс в експлуатації.
  • Ескіз
    Документ
    Дослідження міцності несучих конструкцій контейнерів у складі комбінованих поїздів при перевезенні залізничним поромом
    (НТУ "ХПІ", 2018) Ловська, Альона Олександрівна
    В статті проводиться дослідження міцності несучої конструкції контейнера типорозміру 1СС у складі комбінованого поїзду при перевезенні залізничним поромом. Отримано уточнені значення прискорень, які діють на несучу конструкцію контейнера, розміщеного на вагоні-платформі при перевезенні залізничним поромом. Результати проведених досліджень можуть використовуватися при проектуванні несучих конструкцій контейнерів нового покоління, а також сприятимуть підвищенню ефективності комбінованих перевезень в напрямку міжнародних транспортних коридорів.
  • Ескіз
    Документ
    Підвищення рівня надійності кріплення військової колісної техніки на залізничній платформі
    (НТУ "ХПІ", 2018) Костюк, Володимир Володимирович; Русіло, Петро Олександрович; Варванець, Юрій Вікторович; Калінін, Олександр Марковійович
    У статті розглянуто способи та пристосування для кріплення військової колісної техніки під час транспортування залізничним транспортом, яка встановлена горизонтально на залізничній платформі. Наведені характеристики способів кріплення машин, особливості застосування пристосувань для кріплення та їхні недоліки. Розглянуто чинники, що викликають виникнення різних за величиною і напрямком інерційних сил, які негативно впливають на надійність кріплення військової техніки на залізничній платформі. Авторами запропонована конструкція тросової табельної розтяжки багаторазового використання, яка обладнана натяжними силовими гвинтами для створення натягу тросової табельної розтяжки типу талреп "кільце-кільце". До талрепу кріпиться трос із затисками для фіксації потрібної довжини, крюк із зчіпною петлею, яка закріплюється за ув’язочні пристрої на залізничній платформію Зчіпна жорстка петля закріплюється за буксирні гаки військової колісної техніки і з’єднана зі силовим натяжним гвинтом, контргайкою і пластинчастою стопорную шайбою, які запобігають саморозкручуванню натяжного силового гвинта і послабленню натягу тросів табельної розтяжки.
  • Ескіз
    Документ
    Обгрунтування доцільності використання способу прискореного виміру твердих частинок з відпрацьованими газами тепловозів
    (НТУ "ХПІ", 2018) Каслін, Олександр Ігорович
    Проаналізовано проблему зростання тривалості і вартості регламентованої процедури екологічного діагностування дизельних силових установок, яка виникла з введенням нової нормованої величини – середньоексплуатаційного викиду твердих частинок з відпрацьованими газами дизелів. Запропоновано спосіб прискореного виміру масових викидів твердих частинок, який відповідає вимогам міжнародного стандарту ISO 8178. Впровадження цього способу дозволяє підвищити економічну ефективність екологічних випробувань дизелів. Розроблено методику оцінки ефективності використання запропонованого способу за критеріями: тривалості, витрат палива та вартості випробувань. На прикладі тепловозних дизелів експериментально обгрунтовано доцільність використання даного способу в ході екологічних випробувань дизельних силових установок великої потужності.