Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/40129
Title: Моделювання в САПР нестаціонарних термічних навантажень та ресурсної міцності поршнів швидкохідних дизелів
Other Titles: Modeling in CAD/CAE non-stationary thermal stress-es and resource strength of the pistons of high-speed diesel engines
Authors: Мордвінцева, Ірина Олександрівна
Science degree: кандидат технічних наук
Thesis level: кандидатська дисертація
Code and name of the discipline: 05.05.03 – двигуни та енергетичні установки
Thesis department: Спеціалізована вчена рада Д 64.050.13
Thesis grantor: Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут"
Scientific advisor: Пильов Володимир Олександрович
Committee members: Марченко Андрій Петрович
Парсаданов Ігор Володимирович
Ребров Олексій Юрійович
Keywords: поршень; граничні умови; математична модель; термонапружений стан; ресурсна міцність; гарантоване забезпечення ресурсу; функції керування; перехідний процес; модель експлуатації; автореферат дисертації; piston; border conditions; mathematical model; thermo-stressed state; resource durability; guaranteed provision of a resource; control functions; transition process; operation model
УДК: 621.431:004.896
Issue Date: 2019
Publisher: Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут"
Citation: Мордвінцева І. О. Моделювання в САПР нестаціонарних термічних навантажень та ресурсної міцності поршнів швидкохідних дизелів [Електронний ресурс] : автореф. дис. ... канд. техн. наук : спец. 05.05.03 / Ірина Олександрівна Мордвінцева ; [наук. керівник Пильов В. О.] ; Нац. техн. ун-т "Харків. політехн. ін-т". – Харків, 2019. – 21 с. – Бібліогр.: с. 15-18. – укр.
Abstract: Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата технічних наук зі спеціальності 05.05.03 – двигуни та енергетичні установки. – Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут". –Харків, 2018. Дисертація присвячена моделюванню в САПР нестаціонарних термічних навантажень та ресурсної міцності поршнів швидкохідних дизелів. З'ясовано, що для моделювання температурного стану поршня в перехідних процесах дизеля необхідно застосування нестаціонарних моделей експлуатації. При цьому, при завданні граничних умов необхідно мати дані щодо функцій керування, які враховують час перехідного процесу. Визначено допустимі спрощення завдання ГУ в характерних зонах поршня при розрахунках температурного та термонапруженого стану поршня на стаціонарних та в перехідних процесах дизеля. Їх використання дозволяє скоротити час проектування без порушення концепції гарантованого забезпечення ресурсу кромки КЗ на початкових етапах застосування САПР. Проведено експериментальне дослідження з визначення температурного стану поршня для дизеля 4ЧН12/14 в перехідних процесах дизеля. За даними дослідження визначені функції керування для кожного перехідного процесу. Запропоновано комплекс математичних моделей для визначення температурного та термонапруженого стану поршня в перехідних процесах дизеля. Для цього визначені рівняння функцій керування ГУ для ділянок першого та другого ПК. При спрощені ГУ достовірність результатів запропоновано встановлювати за показником відносного розрахункового збільшення ресурсу. За результатами досліджень встановлено вплив запізнення в часі ступінчастої зміни ГУ 3-го роду поршня в перехідному процесі дизеля на ресурсну міцність кромки КЗ. Означений захід дає змогу підвищити ефективність САПР на стаціонарних та нестаціонарних навантаженнях та при виконанні оцінки ресурсної міцності поршнів. Запропоновані нові конструкції поршнів з порожнинами масляного охолодження.
Thesis for the science degree of the Candidate of technical sciences by specialіty 05.05.03 – engines and power plants. – National Technical University "Kharkov polytechnic institute", Kharkov, 2018. The thesis is devoted to modeling in CAD of non-stationary thermal stresses and resource durability of pistons of high-speed diesel engines. The dissertation is devoted to the modeling of non-stationary thermal loads and resource strength of high-speed diesels in CAD. It has been found that for modeling the thermal state of the piston in the transient processes diesel, it is necessary to use non-stationary models of operation. In this case, when the boundary conditions are imposed, it is necessary to have data on control functions that including the time of the transition process. The allowable simplifications of the border conditions problem in the characteristic zones of the piston in the calculations of the thermal and thermo-stressed state of the piston on the stationary and in the transient processes of the diesel load are determined. Their use allows to shorten the design time without violating the concept of guaranteed maintenance of the resource of the edge of the combustion chamber in the initial stages of CAD application. An experimental study was conducted to determine the thermal of a piston for a 4CHN12/14 diesel engine in transient diesel processes. According to the study, control functions are defined for each transient process. A complex of mathematical models for the determination of the thermal and thermo-stressed state of the piston in the transient processes of the diesel is proposed. With simplified border conditions, the reliability of the results proposed to set the indicator of the relative estimated increase in the resource. According to the results of the research, the effect of the shift in time of the step change of the BC of the 3rd kind of a piston in the transient process of the diesel engine on the resource strength of the edge of the combustion chamber is established. This measure allows to increase the efficiency of CAD on stationary and non-stationary loads and when performing the evaluation of the resource strength of the pistons. New designs of pistons with oil-cooling cavities are proposed.
URI: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/40129
Appears in Collections:05.05.03 "Двигуни та енергетичні установки"

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
avtoreferat_2019_Mordvintseva_Modeliuvannia_v_SAPR.pdf532,32 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record  Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.