Applied informational technologies integration principles in systems with dual processes

Вантажиться...
Ескіз

Дата

2018

Автори

ORCID

DOI

10.20998/2522-9052.2018.4.10

Науковий ступінь

Рівень дисертації

Шифр та назва спеціальності

Рада захисту

Установа захисту

Науковий керівник

Члени комітету

Видавець

Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут"

Анотація

It is shown in this work that the topical question should be the implementation of innovative technologies in education activity management, namely in the process of knowledge, skills and experience acquisition in educational systems, and their realization in industry with the use of informational, communication and network technologies. Thus, there appears necessity for the development of the applied informational technologies integration principles, in systems with dual processes. The purpose of the creation of educational and industrial processes formalization technology is the development of formal representation instrumental means that can guarantee a united approach at building the special mathematical provision for informational and technological solutions in systems with dual processes. Processes and phenomena that occur in educational and industrial systems, can be represented in bases of knowledge on the grounds of the methodical base, and the integration processes and phenomena between them can be represented in the form of different algebraic systems. These systems consist of some ensemble and a set of operations, i. e. an algebraic signature. The methodical base of formal representation of knowledge consists of heuristic, logical, ontological and topological methods of modelling, and at the base of the object domain kernel isolation lie methods and formalisms of the set theory. An example of adjacent manifolds kernel building in topological space on the grounds of the algebra of sets is shown. The proposed logical methods of the representation of knowledge allow to proceed to the heuristic representation of knowledge, i. e. with production rules, semantic networks, frame systems, and the ontological constructions as well.
В роботі показано, що актуальним є застосування інноваційних технологій в управлінні освітньою діяльністю, а саме процесом набуття знань, умінь і навичок в освітніх системах та реалізація їх на виробництві з використанням інформаційно-комунікаційних й мережних технологій. Таким чином, виникає необхідність в розробці основ інтеграції прикладних інформаційних технологій в системах з дуальними процесами. Метою створення технології формалізації освітніх та виробничих процесів є розробка інструментальних засобів формальних уявлень, що забезпечують єдиний підхід при побудові спеціального математичного забезпечення інформаційно-технологічних рішень в системах з дуальними процесами. Процеси й явища, які відбуваються в освітніх та виробничих системах, можуть бути представлені в базах знань на основі методичної бази, а процеси й явища інтеграції між ними представлені у вигляді різних алгебраїчних систем. Дані системи складаються з деякої множини й набора операцій над ними, тобто сигнатурою алгебри. Методичну базу формального представлення знань складають евристичні, логічні, онтологічні та топологічні методи моделювання, а в основі виділення ядер предметних областей лежать методи й формалізми теорії множин. Показано приклад побудови ядра суміжних різноманіть в топологічному просторі на основі алгебри множин. Запропоновані логічні методи представлення знань дозволяють перейти до евристичних уявлень знань, тобто продукційних правил, семантичних мереж, фреймових систем, а також онтологічних конструкцій.

Опис

Ключові слова

education, industry, topological spaces, educational systems, algebraic systems, освіта, виробництво

Бібліографічний опис

Morozova O. Applied informational technologies integration principles in systems with dual processes / O. Morozova // Сучасні інформаційні системи = Advanced Information Systems. – 2018. – Т. 2, № 4. – С. 60-63.