Вісник № 01. Стратегічне управління, управління портфелями, програмами та проектами

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/40563

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 11
  • Ескіз
    Документ
    Стратифікація індивідуальних компетенцій з метою побудови динамічних морфологічних моделей проектного управління
    (НТУ "ХПІ", 2019) Становська, Іраіда Іванівна; Колеснікова, Катерина Вікторівна
    Діючі стандарти управління проектами, програмами та портфелями базуються на засадах індивідуальних компетенцій індивідуумів, команд, менеджерів та організацій на основі їхньої творчості та креативності. Одним з напрямків такої творчості є створення морфологічного середовища проектної діяльності, на тлі якого можна застосовувати сучасні методи розв'язання оптимізаційних задач проектування та управління. Запропоновані морфологічні моделі, які засновані на виділенні (стратифікації) індивідуальних компетенцій структурних складових проектного простору по усіх напрямках дискретизації останнього: окремих проектів, програм та портфелів проектів, функціональних областей проектної діяльності які можуть суттєво відрізнятися в залежності від менталітету відповідної держави, сфери компетенцій (люди, практика, перспективи) та ін. Виконано стратифікацію індивідуальних компетенцій (за рівнем математичної абстракції, фізичною сутністю та функціональною приналежністю). Побудовані морфологічні моделі і методи управління процесами проектної діяльності. Наведені приклади морфологічних моделей і методів управління процесами проектної діяльності та підтверджена їхня адекватність. Здійснені практичні випробування результатів дослідження з оцінкою їх соціальних переваг перед відомими методами.
  • Ескіз
    Документ
    Ідентифікація стейкхолдерів проектів впровадження системи екологічного менеджменту у муніципальних утвореннях
    (НТУ "ХПІ", 2019) Ремешевська, Ірина Володимирівна; Гурець, Наталія Володимирівна
    Ідентифікація та аналіз зацікавлених сторін проекту впровадження системи екологічного менеджменту у муніципальному утворенні відіграють важливу роль для його успішної реалізації, особливо, якщо в проекті проявляються різні групи зацікавлених сторін з різними, а іноді навіть протилежними, інтересами, що створює певні перешкоди в реалізації проекту. В проекті впровадження системи екологічного менеджменту керівництво місцевої адміністрації виступає як інвестор, замовник та користувач проекту одночасно. Також, однією з особливостей реалізації такого проекту на рівні муніципального утворення є той факт, що в якості користувача також виступають місцеві спільноти, тобто групи людей, які проживають на одній території. В процесі дослідження визначено основних зацікавлених сторін проекту впровадження системи екологічного менеджменту у муніципальному утворенні, їх очікування і потреби. На наступному етапі для визначення категорій зацікавлених сторін використано матрицю вплив / інтерес, за допомогою якої виявлено найбільш і найменш пріоритетних учасників взаємодії в проекті. Для уточнення інформації та побудови основного профілю зацікавлених сторін проекту впровадження системи екологічного менеджменту у муніципальному утворенні використано стандарт AA 1000 SES. Проведена пріоритизація зацікавлених сторін за допомогою матриці вплив/інтерес та стандарту AA1000 SES дозволила побудувати чітку ієрархію стейкхолдерів проекту, класифікувати представлені групи стейкхолдерів за певними ознаками та запропонувати стратегії поводження з ними. В межах означених стратегій пропонується проведення різноманітних форм активної роботи із зацікавленими сторонами, таких як визначення їх основних ключових проблем, точок зіткнення інтересів, обмежень і можливостей, проведення додаткових досліджень, контактів і обговорень. Результати проведеного аналізу стейкхолдерів можуть бути використані при створенні системи взаємодії та комунікації з зацікавленими сторонами проекту.
  • Ескіз
    Документ
    Модель системи управління IT-проектами на основі машинного навчання
    (НТУ "ХПІ", 2019) Проскурін, Максим Вадимович; Морозов, Віктор Володимирович; Шелест, Тетяна Миколаївна
    Запропоновано модель інтеграції сучасних ІТ з управління проектами із технологіями штучного інтелекту, що враховує сучасні тенденції та розробки у галузі ІТ з комп'ютерних наук та дозволяє ефективно обробляти зростаючі потоки даних щодо параметрів та характеристик складних проектів при розробці та прийнятті рішень по управлінню складними проектами. Визначено та класифіковано основні причини, що впливають на неуспішне завершення проектів. Показано складові запропонованої моделі інтегрованої системи управління проектами та надано їх деталізовану характеристику. Визначено, що запропонована модель ґрунтується на трьох складових, які включають перелік базових методологій та стандартів з управління проектами, що можуть на основі конвергенції утворювати гібридні методології, сукупність ІТ, баз даних та знань з управління проектами для розробки, обґрунтування та управління проектами та сучасні технології штучного інтелекту, які базуються на використанні методів машинного навчання. Обґрунтовано роль, складові та оточення машинного навчання для використання в управління проектами. Щодо умов інтеграції проведено аналіз та побудована таблиця сучасних ІТ для управління проектами та проведена кластерізації їх на три групи щодо можливостей використання технологій штучного інтелекту, зокрема машинного навчання. Результати впровадження елементів запропонованої моделі при реалізації складних ІТ проектів у банківській сфері засвідчили ефективність запропонованого підходу. Збільшилася успішність поточних проектів та портфелів проектів банку, зросла кількість учасників проектної діяльності, що працюють у реальних проектах з обробкою великих масивів інформації щодо управління розробкою та впровадженням складних ІТ продуктів.
  • Ескіз
    Документ
    Вибір ефективних моделей системи управління вимогами в проектах
    (НТУ "ХПІ", 2019) Овсянкін, Анатолій Михайлович
    У статті проаналізовано досвід та підходи щодо управління вимогами в інноваційних проектах. Розглянуто особливості формування й розробки вимог у проектах різних напрямів на основі методології інженерії вимог. Проаналізовано основні типи, групи і види вимог у проектах. Проведений порівняльний аналіз існуючих систем управління вимогами і методів їх моделювання. Розглянуто підходи щодо моделювання системи управління вимогами в проекті на основі використання об'єкт-орієнтованих методів імітаційного моделювання з необхідним рівнем деталізації розробки об'єктів моделі, що визначені як найбільш оптимальні для побудови моделі системи із забезпеченням її інформативності та ефективності. Найбільш ефективним для управління вимогами є підхід, в якому оперують меншою кількістю вимог (груп вимог), головним чином тих, що принесуть найбільшу користь замовникові. З урахуванням цього підходу визначені необхідні й достатні об'єкти моделі, що можуть бути прийняті для більшості проектів. Для представлення взаємозв'язків об'єктів, подій із ними та результатів, як найбільш наочний, прийнятий графічний метод імітаційного моделювання ARIS, що реалізується у вигляді графічних схем (візуальних моделей). Зв'язки об'єктів моделі запропоновано представляти за схемою, що передбачає визначення і формалізацію вимог для прийняття рішень щодо їх узгоджень, змін і реалізації, збереження інформації та поповнення бази знань. Для конкретизації й трансформації об'єктів їх деталізація здійснюється до рівня, необхідного для прийняття рішень у процесі планування та реалізації проекту. Систематизація та оцінка важливості вимог здійснюється шляхом формуванням формалізованого переліку у вигляді матриці QFD, що далі буде використовуватися для прийняття рішень щодо проекту та його продукту. Під час розробки проектних рішень стандартизовані або системні вимоги і вимоги споживачів доцільно погоджувати і формувати єдиний узагальнений перелік вимог. Запропонований підхід щодо моделювання системи дозволяє: мінімізувати загальну кількість вимог; систематизувати великий обсяг інформації; виявити набори вимог, що відносяться до конкретного проекту; розглядати вимоги у взаємозв'язку як на рівні груп, так і окремих вимог. У міру накопичення інформації щодо управління вимогами подібних проектів розглянутий підхід дозволить оцінювати досягнутий рівень управління вимогами проекту залежно від об'єктів управління, що складають модель.
  • Ескіз
    Документ
    Оптимизация бизнес процессов в центре занятости населения
    (НТУ "ХПІ", 2019) Муратулы, Кайнар; Джумадилова, Шынара Галимжановна
    Целью данного исследования является разработать новую модель бизнес процессов по оказанию государственных услуг на примере услуги регистрации соискателя в качестве Лица ищущего работу Центра занятости населения г. Алматы. Предметом исследования были выбраны бизнес процессы по оказанию государственной услуги - регистрация соискателя в качестве "Лица ищущего работу". Для решения поставленных задач использовались методы системного подхода к исследованию организационно-экономических явлений, моделирования, стоимостного анализа, экспертных оценок, сравнения и др. В статье построены модели бизнес-процессов "As-Is" и "To-Be", выявлены дублирующие операции, проведен реинжиниринг процессов и проведено сравнение двух моделей с помощью функционально-стоимостного анализа. Реинжиниринг производился не только с целью оптимизации бизнес-процессов рассматриваемого государственного органа, но также с целью развития "открытого правительства". В статье предложены процедуры реструктуризации, основанные на определении приоритетных для реинжиниринга бизнес-процессов, которые, в отличие от традиционных подходов, ранжированы на основе выделенных критериев: результативности, стоимости, времени, качества и декомпозиции методом попарных сравнений; предложена новая модель бизнес процессов по оказанию государственных услуг, отличительной особенностью которой является применение государственного портала. В результате проведенной оптимизации бизнес-процессов удалось сократить количество операций с двадцати трех до пяти операций, со снижением общей продолжительности оказания услуги и ее стоимости. В данном государственном учреждении помимо рассматриваемой услуги по регистрации гражданина в качестве лица, ищущего работу, предоставляются несколько государственных услуг. Таким образом, представляется целесообразным проведение работ по оптимизации бизнес-процессов и для остальных видов услуг. Результаты, полученные в ходе исследования, могут быть использованы в государственных учреждениях любой организационно-правовой формы.
  • Ескіз
    Документ
    Modern approach in teaching project management for IT specialists
    (НТУ "ХПІ", 2019) Moldagulova, Aiman Nickolayevna; Satybaldiyeva, Ryskhan Zhakanovna
    The modern world is not thinking without information technology. Training specialists not only fluent in IT technologies, but also those who know how to manage people and resources, is one of the main tasks of the IT university. This article focuses on teaching project management for IT students. The course covers the necessary set of knowledge and skills required for IT project managers. The main goal of the course is to teach students to focus on the organizational and managerial aspects of program projects. Along with various methods of project management (planning, budgeting and risk analysis), the main project management tools are considered; leadership principles; customer relations; liability issues; intellectual property issues; privacy issues. The article discusses the modern approach to teaching as a blended learning technology. This approach, combining traditional forms of education with elements of e-learning, is well applicable for a project management course. The features of the teaching of this course presented in the article are based on the personal responsibility of students for their own learning results. This also includes training based on mastery, an environment of high achievements, learning by doing. Actual methods in education as learning by doing, inverted learning and gamification are considered. The work also highlighted the role of “Project Management” in the student’s general educational trajectory. In addition, the article presents the experience of implementing and teaching this course at the International University of Information Technologies. The Project Management course is one of 12 courses in the Software Development Program (SDP) cycle, presented by iCarnegie.
  • Ескіз
    Документ
    Method for analyzing and assessing the risk cost of an innovative project
    (НТУ "ХПІ", 2019) Kosenko, V. V.
    The subject matter of the study is the risks of an innovation project. The goal of the article is to develop a method for analyzing and assessing the risk of an innovative project based on specific risks taking into account the features of a particular project. The tasks to be solved included analyzing the peculiarities of risk management of an innovation project, determining a set of specific risks of the innovation project, developing a system of indicators for risk assessment, developing methods for qualitative assessment of the innovative project risk, developing a method for assessing the risk cost taking into account the features of the innovative project. The following methods were used: the system analysis, design approach, risk-oriented approach, heuristic methods for obtaining generalized indicators. The following results were obtained: the features of the innovation project risk were considered; two ways for accounting the generalized categories of the project risk were presented - relating to external and internal factors and in the context of risk assessment; the main stages of the risk management process were considered; the pattern for classifying specific risks of an innovative project was developed and factors for their assessment were specified; the elements of the pattern were presented in the form of tables indicating scores for probable values of each factor. The maximum score, by which the factors of each risk can be assessed, indicates its contribution to the integrated assessment, therefore, it can serve as a basis for determining relative weights. A type of non-linear relationship between a number of points and the probability of risk is given. The result of the project assessment involves assigning a risk group to it on the basis of the total innovation risk impact. To estimate the cost of a project risk, its innovation class should be determined according to a number of factors within the score scale. The cost of the integral risk of the innovation project is calculated taking into account its probability and the class of innovation. The developed method enables obtaining the integrated assessment of the risk of an innovative project based on expert scores within the score scale and taking into account the class of innovation in the project when assessing the cost of risk.
  • Ескіз
    Документ
    Разработка веб-приложения для решения задачи выбора методологии управления проектом при нечетких исходных данных
    (НТУ "ХПІ", 2019) Кононенко, Игорь Владимирович; Луценко, Светлана Юрьевна
    Проведен анализ последних исследований и публикаций, посвященных проблеме выбора методологии управления для определенного проекта и исследованию влияния применяемой методологии на успех проекта. На основе проведенного анализа установлена необходимость автоматизации решения задачи выбора методологии для конкретного проекта. В качестве подхода для решения задачи использован метод выбора методологии управления проектом на основе нечетких представлений. В методе применена анкета с вопросами, касающимися количества людей, вовлеченных в проект, опыта работы заказчика с командой, оценки компетентности команды проекта менеджером проекта, отчетности по проекту, вероятности появления рисковых событий. Для каждой ситуации, заданной в анкете, с помощью опроса экспертов определены функции принадлежности всех рассматриваемых методологий управления проектами, т.е. их применимость к конкретной ситуации. В соответствии с ответами на вопросы анкеты по проекту, формируются функции принадлежности оценки проекта по каждому его параметру. Для всех рассматриваемых методологий рассчитываются их суммарные взвешенные расстояния от оценки проекта по анкете при использовании расстояний Хэмминга и Евклида. Выбирается тот подход, для которого вычисленные расстояния являются минимальными. Разработано веб-приложение решения задачи выбора методологии управления проектом при нечетких исходных данных "PMGuide". Данное веб-приложение применено для выбора методологии управления проектом по разработке программного обеспечения оптимизации содержания проекта "PTCQR Optimization". Исходя из результатов расчета расстояний Евклида и Хемминга от проекта до каждой из семи альтернатив (PMBOK, PRINCE2, ISO21500, SWEBOK, SCRUM, XP и KANBAN), выбрана гибкая методология SCRUM, как лучшая для условий рассматриваемого проекта. На тестовом примере подтверждена корректность работы веб-приложения для выбора методологии управления проектом "PMGuide".
  • Ескіз
    Документ
    Системи "on-line підтримки" як складова стратегії реформування вищої освіти
    (НТУ "ХПІ", 2019) Ігуменцева, Наталія Володимирівна; Овсюченко, Юрій Вікторович; Пересада, Олена Василівна; Прібильнова, Інна Борисівна
    Робота присвячена дослідженню впливу застосування автоматизованих ботів-консультантів у прийнятті управлінських рішень щодо підвищення ефективності менеджменту у закладах вищої освіти в умовах реформування. Проаналізовано сучасні умови щодо реформування вищої освіти в Україні та визначено напрямки інтеграції у світовий освітній процес. Реформування вищої освіти передбачає забезпечення конституційних прав громадян на якісну освіту та рівний доступ до якісної освіти, регіональна система управління відомствами щодо забезпечення національних, регіональних та місцевих інтересів, а також інтересів усіх суб'єктів національної системи відомства України. Встановлено, що набуває розвитку застосування автоматизованих систем управління у закладах освіти за кордоном. Одним з різновидів цього є CRM-система. Рекомендовано застосовувати наведений підхід у закладах вищої освіти в Україні. Запропоновано використовувати роботу CRM-системи у закладах вищої освіти України, що передбачає запровадження автоматизованих систем «оn-line підтримки» прийняття управлінських рішень адміністрацією на основі залучення й обробки інформації, що охоплює питання фінансово-економічного, правового та соціального напрямів діяльності навчального закладу й сприяє підвищенню його конкурентоспроможності в умовах інтеграційного реформування. Визначено сутність поняття головного стейкхолдера закладу вищої освіти. Рекомендовано впровадження гнучкої автоматизованої системи матеріального стимулювання в закладах вищої освіти. Визначено, що застосування інноваційних технологій у роботі CRM-системи має забезпечити прозорість, підвищити рівень задоволеності співробітників і попередити абсентеїзм.
  • Ескіз
    Документ
    Інформаційна модель взаємодії стейкхолдерів організаційних проектів у сфері обслуговування літаків
    (НТУ "ХПІ", 2019) Данченко, Олена Борисівна; Сепеда Гуаман, Діего Фернандо
    Управління стейкхолдерами проекту є однією із компонент методології управління проектами, яка вимагає від керівника проекту та його команди здійснення постійної комунікації із усіма учасниками проекту для розуміння й задоволення їх потреб та очікувань, а також залучення їх до процесу прийняття рішень та робіт проекту. Це призводить до того, що ефективна система взаємодії стейкхолдерів є запорукою своєчасної, якісної та у рамках затвердженого бюджету реалізації проекту. За результатами аналізу наукових праць було зроблено висновок, що для підвищення ефективності управління стейкхолдерами будь-якого проекту, зокрема й організаційного проекту у сфері обслуговування літаків, дуже корисним було б застосування інформаційної технології, яка дозволила б управляти впливами зацікавлених сторін на проект, з урахуванням професійних та компетентністних здібностей, навичок й вмінь керівника проекту та його команди. Пропонується розроблення інформаційної моделі взаємодії стейкхолдерів організаційного проекту у сфері обслуговування літаків для своєчасної та якісної його реалізації. Впровадження інформаційної моделі дозволить керівнику проекту та його команді забезпечити якісну, своєчасну та ефективну взаємодію із усіма зацікавленими сторонами в процесі реалізації організаційного проекту у сфері обслуговування літаків та визначити певний перелік документів. Наведено стратегії інформаційного забезпечення, що є важливою умовою збереження результативних відносин із стейкхолдерами. У випадку виникнення проблем процесі обміну інформацією у організаційному проекті у сфері обслуговування літаків успішність проекту може бути поставлена під загрозу, зокрема можуть виникати інформаційні ризики. За результатами цього дослідження зроблено висновок про те, що проектний менеджер та члени його команди повинні своєчасно обирати оптимальні варіанти взаємодії у проекті та шляхи обміну інформацією для забезпечення успішної реалізації проекту.