Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/41262
Title: PBL як засіб формування письмової академічної компетенції
Other Titles: PBL as for the formation of the written academic competence
Authors: Комова, Галина Володимирівна
Рубцова, Вікторія Вікторівна
Саліонович, Людмила Миколаївна
Keywords: академічне письмо; професійна комунікативна компетенція; метод проектів; проблемне навчання; інтеграція вмінь; academic writing; professional communicative competence; project work; problem-based learning; integrated skills; self-study guide
Issue Date: 2018
Publisher: Херсонський державний університет
Citation: Комова Г. В. PBL як засіб формування письмової академічної компетенції / Г. В. Комова, В. В. Рубцова, Л. М. Саліонович // Науковий вісник Херсонського державного університету. Сер. : Перекладознавство та міжкультурна комунікація. – 2018. – Вип. 3. – С. 27-31.
Abstract: У статті розглядаються деякі питання навчання студентів у ВНЗ письмовій англомовній комунікації в академічному інформаційному просторі. Обґрунтовується доцільність використання проблемного навчання, зокрема методу індивідуальних проектів.
The paper presents some issues concerning teaching university students to write in English for academic purposes. The necessity of applying problem-based learning methods, individual project work in particular, is grounded. Two types of projects are discussed and shown to be the most appropriate for acquiring professional communicative competences spec- ified in the curriculum. Special emphasis is placed on developing integrated skills which students will need for exchanging their research findings and innovations.
URI: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/41262
Appears in Collections:Кафедра "Міжкультурна комунікація та іноземна мова"

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2018_Komova_PBL_yak_zasib_formuvannia.pdf219,73 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record  Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.