Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/41283
Title: Філософсько-культурологічний вимір виставкової діяльності в комунікативному просторі суспільства
Other Titles: Philosophical and culturological dimension of exhibition activity in the communicative space of society
Authors: Северин, Віктор Дмитрович
Северин, Надія Василівна
Keywords: виставковий дизайн; експозиція; виставка; інноваційні технології; exhibition design; exposition; display; innovative technologies
Issue Date: 2018
Publisher: Національний аерокосмічний університет ім. М. Є. Жуковського "Харківський авіаційний інститут"
Citation: Северин В. Д. Філософсько-культурологічний вимір виставкової діяльності в комунікативному просторі суспільства / В. Д. Северин, Н. В. Северин // Гуманітарний часопис : зб. наук. пр. – Харків : НАУ ім. М. Є. Жуковського "ХАІ", 2018. – № 4. – С. 45-53.
Abstract: У статті досліджено концепт виставкового дизайну як особливого виду художньо-проектної діяльності, його роль і функції в сучасній проектній культурі України. Виставковий дизайн XXI ст. характеризується використанням інноваційних технологій, що сприяє розкриттю головної ідеї експозиції.
The article considers the research of the exhibition design problem in the creation of the modern exhibition display. The concept of exhibition design is defined, as well as its role and functions in information communication context of modern design culture all over the world. At the current stage of exhibition activities development, exhibition design is characterized by introduction of interaction, creative, multimedia design and innovative technologies.
URI: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/41283
Appears in Collections:Кафедра гуманітарних наук

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2018_Severyn_Filosof_kult_vymir.pdf478,99 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record  Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.