Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/41507
Title: Технології інженерії поверхонь деталей силових установок автомобільної та бронетанкової техніки
Other Titles: Surface engineering technologies of power plant items of the automotive and armored vehicles
Authors: Каракуркчі, Ганна Володимирівна
Сахненко, Микола Дмитрович
Ведь, Марина Віталіївна
Кайдалов, Руслан Олегович
Шаповал, Олександр Миколайович
Keywords: поверхнева обробка; плазмово-електролітичне оксидування; поршневий сплав; силумін; surface treatment; plasma electrolytic oxidation; piston alloy; silumin
Issue Date: 2019
Publisher: НТУ "ХПІ"
Citation: Технології інженерії поверхонь деталей силових установок автомобільної та бронетанкової техніки / Г. В. Каракуркчі [та ін.] // Вісник Національного технічного університету "ХПІ". Сер. : Нові рішення в сучасних технологіях = Bulletin of the National Technical University "KhPI". Ser. : New solutions in modern technology : зб. наук. пр. – Харків : НТУ "ХПІ", 2019. – № 5 (1330). – С. 115-123.
Abstract: Проведено огляд існуючих підходів використання методів інженерії поверхні деталей поршневої групи двигунів внутрішнього згоряння. Показано, що застосування процесів спрямованого модифікування поверхні дозволяє розширити функціональні властивості оброблюваного матеріалу, зокрема підвищити показники міцності, зносостійкості, корозійної тривкості. Як ефективний метод інженерії поверхні запропоновано використання плазмово-електролітичного оксидування в лужних електролітах. Особливості обробки матеріалу у високоенергетичних режимах під дією короткоживучих електричних розрядів полягають у формуванні наноструктурованих оксидних композиційних покривів під час електрохімічних та термохімічних реакцій. Завдяки особливостям перебігу плазмово-електролітична обробка може розглядатися як комбінований метод інженерії поверхні за рахунок поєднання в одному процесі модифікування поверхневого шару оброблюваного матеріалу та формування покриву з інкорпорацією компонентів електроліту та продуктів термохімічного перетворення.
A review of the existing approaches to the use of surface engineering methods for parts of a piston group of internal combustion engines was made. It is shown that the use of processes of directional surface modification allows you to expand the functional properties of the material being processed, in particular, to increase the indicators of strength, wear and corrosion resistance. As an effective method of surface engineering, the use of plasma-electrolytic oxidation in alkaline electrolytes has been proposed. The features of material processing in high-energy modes under the action of short-lived electrical discharges consist in the formation of nanostructured oxide composite coatings during electrochemical and thermochemical reactions. Due to its features, plasma-electrolytic treatment can be considered as a combined method of surface engineering by combining the surface layer of the material being processed in one process and forming coatings with the incorporation of electrolyte components and thermochemical conversion products.
ORCID: orcid.org/0000-0002-1287-3859
orcid.org/0000-0002-5525-9525
orcid.org/0000-0001-5719-6284
orcid.org/0000-0002-5131-6246
orcid.org/0000-0002-2845-5109
DOI: 10.20998/2413-4295.2019.05.15
URI: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/41507
Appears in Collections:Вісник № 05
Кафедра "Загальна та неорганічна хімія"
Кафедра "Фізичної хімії"
Публікації співробітників (ВІТВ НТУ "ХПІ")

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
vestnik_KhPI_2019_5_Karakurkchi_Tekhnoloh_inzhenerii.pdf1,06 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record  Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.