Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/4191
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorБур'ян, Сергій Олександровичuk
dc.contributor.authorПеченик, Микола Валентиновичuk
dc.contributor.authorБарановська, Катерина Вікторівнаuk
dc.date.accessioned2014-02-17T11:52:39Z-
dc.date.available2014-02-17T11:52:39Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifier.citationБур'ян С. О. Підвищення енергоефективності системи автоматичного керування послідовно з'єднаними насосами водопостачання при варіаціях параметрів гідравлічної мережі / С. О. Бур'ян, М. В. Печеник, К. В. Барановська // Вісник Нац. техн. ун-ту "ХПІ" : зб. наук. пр. Темат. вип. : Проблеми автоматизованого електроприводу. – Харків : НТУ "ХПІ", 2013. – № 36 (1009). – С. 356-358.uk
dc.identifier.urihttp://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/4191-
dc.description.abstractThe paper proposed energy efficient automatic control electromechanical system of two water supply pumps connected in series. One pump is equipped with a frequency-controlled asynchronous electric drive. A mathematical model for energy-efficient control systems is proposed and research with variations of hydraulic network parameters using mathematical modelling was performed.en
dc.language.isouk-
dc.publisherНТУ "ХПІ"uk
dc.subjectнасосні установкиuk
dc.subjectкоефіцієнт корисної діїuk
dc.subjectгідравлічний опір мережіuk
dc.subjectгеодезичний напорuk
dc.subjectпотужність на валу двигунаuk
dc.subjectномінальна потужністьuk
dc.titleПідвищення енергоефективності системи автоматичного керування послідовно з'єднаними насосами водопостачання при варіаціях параметрів гідравлічної мережіuk
dc.typeArticleen
Appears in Collections:Вісник № 36

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
vestnik_HPI_2013_36_Burian_Pidvyshchennia enerhoefektyvnosti.pdf125,57 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record  Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.