Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/42375
Title: Theatricalization of the educational process as an element of forming key competences among ESL students
Other Titles: Театралізація навчального процесу як елемент формування ключових компетенцій міжкультурної комунікації серед студентів, для яких англійська є іноземною
Authors: Konovalova V. B.
Akopiants, N. M.
Golikova, O. M.
Keywords: theatricalization; dramatized performance; extra-curriculum activity; class work; role-play; drama; key competences; psychological immersion; театралізація; театралізована вистава; позааудиторна діяльність; аудиторна робота; рольова гра; драма; ключові компетенції; психологічне занурення
Issue Date: 2019
Publisher: Міжнародний гуманітарний університет
Citation: Konovalova V. B. Theatricalization of the educational process as an element of forming key competences among ESL students / V. B. Konovalova, N. M. Akopiants, O. M. Golikova // Науковий вісник Міжнародного гуманітарного університету : зб. наук. пр. Сер. : Філологія. – Одеса : МГУ, 2019. – № 38, т. 1. – С. 191-196.
Abstract: The article distinguishes the theatricalization of the educational process as an effective and to a certain degree innovative way of forming ESL students’ key competences. The authors of the article give the overview of the history of development of the concept “theatricalization”, its stages of implementing in teaching foreign languages and fundamental principles which it is based on and its niche in modern teaching methodology. The article mainly focuses on the experience of work at Business Foreign Languages and Translation Department of NTU “KhPI” (Ukraine) where dramatized performance is used both during extra-curriculum activities and class work. In the article there are also given and analyzed special examples of tasks which are assigned to ESL students within class work hours. On the whole, the authors regard as the most effective such kinds of class work dramatized performance as group work presented in the form of simulation of the business negotiations or discussion, acting in pairs within given imaginary situation, mono acting from the point of view of one of the characters, dramatized reciting of poems in the form of the video recording, staging pieces of classic literature and games for acting.
У статті виділено театралізацію навчального процесу як ефективний і до певної міри інноваційний спосіб формування ключових компетенцій міжкультурної комунікації серед студентів, для яких англійська є іноземною. Автори статті дають огляд історії розвитку поняття "театралізація", етапи його впровадження у викладання іноземних мов та основоположні принципи, на яких вона базується, та її нішу в сучасній методиці викладання мов. Основна увага приділяється досвіду роботи на кафедрі ділової іноземної мови та перекладу НТУ "ХПІ", де театралізована вистава використовується під час аудиторних занять. У статті також наведені та проаналізовані приклади завдань для розвитку міжкультурної комунікації через театралізацію елементів освітнього процесу.
URI: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/42375
Appears in Collections:Кафедра "Ділова іноземна мова та переклад"

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Nauk_visnyk_MHU_2019_38_1_Konovalova_Theatricalization.pdf414,4 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record  Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.