Исследование тормозных режимов частотно-регулируемого электропривода с помощью виртуальных моделей

Ескіз

Дата

2013

ORCID

DOI

item.page.thesis.degree.name

item.page.thesis.degree.level

item.page.thesis.degree.discipline

item.page.thesis.degree.department

item.page.thesis.degree.grantor

item.page.thesis.degree.advisor

item.page.thesis.degree.committeeMember

Назва журналу

Номер ISSN

Назва тому

Видавець

НТУ "ХПИ"

Анотація

The possible structure of the braking modules asynchronous electric drive with frequency regulation. With the help of virtual models of investigate the behavior of the system during braking. We obtain the diagram by the angular velocity and the electromagnetic torque of the motor as well as graphs of variation energy performance. According to the simulation results, a comparative analysis and gives recommendations regarding the application of various design options for braking units with their advantages and disadvantages.

Опис

Ключові слова

электромеханические системы, компьютерное моделирование, пакеты прикладных программ, тормозной резистор, управляемая вентильная группа, активный выпрямитель

Бібліографічний опис

Чермалых А. В. Исследование тормозных режимов частотно-регулируемого электропривода с помощью виртуальных моделей / А. В. Чермалых, И. Я. Майданский // Вестник Нац. техн. ун-та "ХПИ" : сб. науч. тр. Темат. вып. : Проблемы автоматизированного электропривода. – Харьков : НТУ "ХПИ". – 2013. – № 36 (1009). – С. 40-43.

Колекції

item.page.endorsement

item.page.review

item.page.supplemented

item.page.referenced