Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/4275
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЧермалых, Александр Валентиновичru
dc.contributor.authorМайданский, Иван Ярославовичru
dc.date.accessioned2014-02-19T13:06:08Z-
dc.date.available2014-02-19T13:06:08Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifier.citationЧермалых А. В. Исследование тормозных режимов частотно-регулируемого электропривода с помощью виртуальных моделей / А. В. Чермалых, И. Я. Майданский // Вестник Нац. техн. ун-та "ХПИ" : сб. науч. тр. Темат. вып. : Проблемы автоматизированного электропривода. – Харьков : НТУ "ХПИ". – 2013. – № 36 (1009). – С. 40-43.ru
dc.identifier.urihttp://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/4275-
dc.description.abstractThe possible structure of the braking modules asynchronous electric drive with frequency regulation. With the help of virtual models of investigate the behavior of the system during braking. We obtain the diagram by the angular velocity and the electromagnetic torque of the motor as well as graphs of variation energy performance. According to the simulation results, a comparative analysis and gives recommendations regarding the application of various design options for braking units with their advantages and disadvantages.en
dc.language.isoru-
dc.publisherНТУ "ХПИ"ru
dc.subjectэлектромеханические системыru
dc.subjectкомпьютерное моделированиеru
dc.subjectпакеты прикладных программru
dc.subjectтормозной резисторru
dc.subjectуправляемая вентильная группаru
dc.subjectактивный выпрямительru
dc.titleИсследование тормозных режимов частотно-регулируемого электропривода с помощью виртуальных моделейru
dc.typeArticleen
Appears in Collections:Вісник № 36

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
vestnik_HPI_2013_36_Chermalykh_Issledovaniye tormoznykh.pdf629,96 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record  Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.