Knowledge representation in the recommendation system based on the white box principle

Вантажиться...
Ескіз

Дата

2019

DOI

doi.org/10.20998/2522-9052.2019.3.12

Науковий ступінь

Рівень дисертації

Шифр та назва спеціальності

Рада захисту

Установа захисту

Науковий керівник

Члени комітету

Видавець

Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут"

Анотація

The subject matter of the article is the construction of a rating list of goods and services in recommendation systems. The goalis to develop a knowledge representation model in recommendation systems using the white box principle. Such a model contains knowledge about the possible sequences of choosing restrictions on the properties of goods and services according to user preferences. The recommender system should provide a reasonable choice of the object according to the requirements of the user, subject to restrictions on the key properties of this object. Tasks: to structure the process of applying the principles of black and white boxes when building recommendations based on the use of a knowledge base; develop knowledge representations according to the principle of the white box in order to combine a static description of the properties of objects and a description of possible sequences for clarifying the requirements for the properties of these objects. The principles usedare: the principle of the white box, which provides an account of requirements that take into account the properties of the constituent elements of the object selected by the consumer. The following resultsare obtained. The key features of the processes of forming recommendations on the principles of black and white boxes based on the use of the knowledge base are highlighted. The knowledge representationis developed according to the principle of the white box, which allows taking into account both the properties ofobjects and the process of their selection by the consumer. Conclusions. The scientific novelty of the results is as follows. A model for representing knowledge in a recommendation system according to the principle of a white box is proposed. The declarative aspect of this representation of knowledge is implemented in the form of predicates that define restrictions on the values of the properties of objects offered to the consumer. The procedural aspect is implemented in the form of adapted temporal dependencies that specify the sequence of refinement of time limits. This model combines the advantages of approaches based on the similarity of customer requirements and the similarity of product characteristics, which makes it possible to adjust recommendations online for a cold start situation. With this adjustment, it is advisable to use the similarity of the user selection processes for given requirements for goods.
Предметом вивчення в статті є процеси побудови рейтингового переліку товарів та послуг в рекомендаційних системах. Метою є розробка моделі представлення знань в рекомендаційній систем за принципом білого ящику. Така модель містить знання про можливі послідовності вибору обмежень на властивості товарів та послуг згідно вимогам користувача. Рекомендаційна система повинна забезпечити обґрунтований вибір об'єкта відповідно до вимог користувача за умови обмежень по ключовими властивостями цього об'єкту. Завдання: структурувати процес застосування принципів чорного та білого ящиків при побудові рекомендацій на основі використання бази знань; розробити представлення знань згідно принципу білого ящику з тим, щоб поєднати статичний опис властивостей об’єктів та опис можливих послідовностей уточнення вимог до властивостей цих об’єктів. Використовуваними принципами є: принцип білого ящику, що забезпечує врахування вимог, які враховують властивості складових елементів об’єкту вибору споживача. Отримані наступні результати. Виділено ключові особливості процесів формування рекомендацій згідно принципів чорного та білого ящиків на основі використання бази знань. Розроблено представлення знань згідно принципу білого ящику, що дає можливість враховувати як властивості об’єктів так і процес їх вибору споживачем. Висновки. Наукова новизна отриманих результатів полягає в наступному. Запропоновано модель представлення знань в рекомендаційній системі згідно принципу білого ящику. Декларативний аспект даного представлення знань реалізований у формі предикатів, що визначають обмеження назначення властивостей об’єктів, які пропонуються споживачеві. Процедурний аспект реалізований у вигляді адаптованих темпоральних залежностей, що задають послідовність уточнення обмежень у часі. Дана модель поєднує переваги підходів на основі схожості вимог споживачів та схожості характеристик товарів, що дає можливість коригувати рекомендації в режимі он-лайн для ситуації холодного старту на основі визначення схожості процесів вибору користувача при заданих вимогах до товарів.

Опис

Ключові слова

e-commerce systems, formation of recommendations, системи електронної комерції, формування рекомендацій

Бібліографічний опис

Chalyi S. Knowledge representation in the recommendation system based on the white box principle / S. Chalyi, V. Leshchynskyi // Сучасні інформаційні системи = Advanced Information Systems. – 2019. – Т. 3, № 3. – С. 82-86.