Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/4318
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЧерв'яков, Володимир Дмитровичuk
dc.contributor.authorПанич, Андрій Олександрович-
dc.date.accessioned2014-02-21T09:15:18Z-
dc.date.available2014-02-21T09:15:18Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifier.citationЧерв'яков В. Д. Оптимізація режиму гальмування електропривода за критерієм енергоефективності / В. Д. Черв'яков, А. О. Панич // Вісник Нац. техн. ун-ту "ХПІ" : зб. наук. пр. Темат. вип. : Проблеми автоматизованого електроприводу. – Харків : НТУ "ХПІ". – 2013. – № 36 (1009). – С. 421-422.uk
dc.identifier.urihttp://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/4318-
dc.description.abstractThe materials of the theoretical study of energy conversion processes in the energy channel of the movable operating element traveling mechanism with reciprocating motion electric drive at the deceleration section of the reversal in the implementation of backward motion mode are given. The mathematical problem of the optimal control of the electric drive mechanical part motion by the energy efficiency criterion was set. Scientific result from the solution of the problem is the synthesized optimal process of motor electromagnetic torque time chart forming.en
dc.language.isouk-
dc.publisherНТУ "ХПІ"uk
dc.subjectенергозберегаючі технолгії керуванняuk
dc.subjectзворотно-поступальний рухuk
dc.subjectчастота технологічних циклівuk
dc.subjectпроблеми енергозбереженняuk
dc.subjectсистеми електроприводаuk
dc.subjectякість процесу гальмуванняuk
dc.titleОптимізація режиму гальмування електропривода за критерієм енергоефективностіuk
dc.typeArticleen
Appears in Collections:Вісник № 36

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
vestnik_HPI_2013_36_Cherviakov_Optymizatsiia rezhymu.pdf113,06 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record  Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.