Моделювання формування складу системи "споживач – підприємство – партнер", ефекту від її взаємодії та бюджету інформаційної взаємодії
Дата
2013
ORCID
DOI
item.page.thesis.degree.name
item.page.thesis.degree.level
item.page.thesis.degree.discipline
item.page.thesis.degree.department
item.page.thesis.degree.grantor
item.page.thesis.degree.advisor
item.page.thesis.degree.committeeMember
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
ВТД "Університетська книга"
Анотація
Розроблено комплекс економіко-математичних моделей до формування складу системи «споживач – підприємство – партнер» та ефекту від її функціонування, а також здійснено формування бюджету інформаційної взаємодії, яка дозволяє підприємствам здійснювати моделювання зв’язків у системі «споживач - підприємство – партнер» за критерієм максимізації прибутку, який у подальшому використовується для здійснення інформаційної взаємодії.
There was developed a complex of economic and mathematical models formation of «consumer - enterprise - partner» system structure, was defined the effect from their functioning and the budget formation of informational cooperation taking into account the offered classification of expenses (on additional features: orientation, business partners appeal and readiness of the consumer, type of field) that will allow enterprises the make models of «consumer - enterprise - partner» system connections for effective and appropriate informational cooperation. The results of its application that have been tested at 40 machine-building enterprises confirm its practical significance.
There was developed a complex of economic and mathematical models formation of «consumer - enterprise - partner» system structure, was defined the effect from their functioning and the budget formation of informational cooperation taking into account the offered classification of expenses (on additional features: orientation, business partners appeal and readiness of the consumer, type of field) that will allow enterprises the make models of «consumer - enterprise - partner» system connections for effective and appropriate informational cooperation. The results of its application that have been tested at 40 machine-building enterprises confirm its practical significance.
Опис
Ключові слова
модель економічно-математична, обмін інформацією, максимізація, управління стратегічне
Бібліографічний опис
Райко Д. В. Моделювання формування складу системи "споживач – підприємство – партнер", ефекту від її взаємодії та бюджету інформаційної взаємодії / Д. В. Райко // Маркетинг і менеджмент інновацій. – 2013. – № 1. – С. 34-44.