Вісник № 01. Економічні науки

Постійне посилання зібрання

Переглянути

Нові надходження

Зараз показуємо 1 - 17 з 17
  • Документ
    Актуальність інвестиційно-інноваційних процесів на сучасному етапі розвитку економіки
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Васильцова, Світлана Олександрівна; Оніщенко, Аліна Андріївна; Арестова, Анастасія Леонідівна
    В статті розглянуто існуючі підходи до визначення категорій “інвестиційної діяльності” та “інвестиційного портфеля”; було проаналізовано переваги і недоліки цих підходів та наведено найбільш повні і оптимальні, на думку автора, тлумачення категорій, що розглядаються. Також пропонується спосіб організації взаємодії інвестиційної та інноваційної діяльності у підприємництві. Автором створено універсальний та ефективний механізм реалізації інвестиційно-інноваційного процесу підприємства, який слід використовувати при розробці стратегічної політики будь-якого підприємства. В процесі дослідження було проаналізовано сучасний стан інноваційної та інвестиційної діяльності в Україні. В результаті проведеного дослідження було виявлено явні недоліки інвестиційно-інноваційного політики на вітчизняних підприємствах та встановлено причини їх виникнення. Сучасна інвестиційно-інноваційна діяльність підприємств представлена лише на початковому етапі свого розвитку, потребує збільшення державної участі як фінансового, так і організаційного характеру. Напрями розширення фінансового забезпечення інноваційної діяльності підприємств мають бути максимально диверсифікованими як з погляду механізмів реалізації, так і з позицій пошуку відповідних джерел ресурсів. З огляду на це важливим є визначення умов та обмежень, які впливають на вибір джерел фінансування інноваційної діяльності, що може бути предметом подальших досліджень. Щодо реалізації інвестиційно-інноваційного процесу в Україні, то спостерігається дефіцит фінансових ресурсів для забезпечення наукових досліджень і впровадження інноваційних розробок. Результат розвитку інноваційної діяльності в Україні недостатньо високий, і ступінь його впровадження на підприємствах незначний. Впровадження інвестиційно-інноваційного процесу є необхідним і ефективним інструментом в підприємницькій діяльності, оскільки стимулює розвиток фірм, і в наслідок - цього досягається бажаний економічний (або ж соціальний) ефект. Цей процес, як правило, охоплює дві складні категорії: інвестиції та інновації. Саме їх безпосередня взаємодія у підприємництві дає змогу активно розширювати виробництво, збільшувати прибуток, оновлювати основні засоби тощо.
  • Документ
    Проблеми взаємоузгодженості податкової політики та реформи децентралізації в Україні
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Цимбалюк, Ірина Олександрівна; Стащук, Олена Володимирівна
    У статті розглянуто особливості проведення реформи децентралізації в Україні, а також пов’язані із нею проблеми фінансового забезпечення для виконання органами місцевого самоврядування покладених на них повноважень. Особлива увага присвячена податковій децентралізації як одного із найбільш важливих джерел формування фінансових ресурсів територіальних бюджетів. Отже, встановлено взаємозв’язок між податковими реформами 2015–2016 років та реформою децентралізації в Україні, що дозволило виокремити основні проблеми у цій сфері, а саме: укрупнення податків, зростання рівня фіскального навантаження, зміни у пропорціях розподілу податку на доходи фізичних осіб тощо. Виходячи з цих посилань постає потреба у дослідженні теоретичного підґрунтя проведення податкової реформи та реформи децентралізації, встановлення рівня їх взаємоузгодженості, а також виявлення основних проблем у особливостях формування дохідної частини місцевого та державного бюджетів. Водночас, у статті запропоновано основні передумови реалізації ефективної моделі децентралізації в Україні. Авторами проаналізовано структуру розподілу податкових надходжень між державним і місцевими бюджетами, що дозволило оцінити ефективність процесу децентралізації в Україні. Доведено, що існуючий рівень надходжень до місцевих бюджетів, а також зміна частки власних доходів у їх структурі не сприяють зміцненню фінансового забезпечення органів місцевого самоврядування та не відповідають проголошеному напрямку реформ у контексті децентралізації. З метою підвищення успішності реформи децентралізації в Україні запропоновано наділити місцеві органи влади такими повноваженнями, що дадуть їм змогу реагувати на зміни попиту населення на місцеві суспільні блага та послуги. Разом з тим, фінансове забезпечення місцевих органів влади має здійснюватися шляхом перерозподілу податкових надходжень з метою зниження частки доходів державного бюджету у структурі зведеного бюджету.
  • Документ
    Алгоритм стратегического маркетингового планирования
    (Национальный технический университет "Харьковский политехнический институт", 2019) Сударкина, Светлана Петровна; Шереметьева, Екатерина Игоревна; Потоцкая, Татьяна Сергеевна
    Стратегическое маркетинговое планирование (СМП) – это обязательная составляющая процесса планирования дальнейшей деятельности и развития предприятия, потому что оно позволяет зафиксировать, проанализировать и учесть изменения во внутренней и внешней среде, которые существенно влияют на развитие предприятия в будущем. Для проведения этой работы выработан алгоритм, включающий в себя 8 позиций, который позволяет систематизировать весь комплекс аналитических работ и получить решение (решения) проблемы дальнейшего развития предприятия (направления деятельности) с определенной степенью достоверности, что определяется самой сутью стратегического планирования. В статье рассмотрены основные понятия стратегического маркетингового планирования, представлена совокупность используемых методов, проведена их структуризация в зависимости от методики использования, точности полученных результатов и особенностей применения. Особое внимание уделено рассмотрению удобного, технологически точного метода STP (сегментация, таргетирование и позиционирование), который является дополнением к уже рассмотренным методам и позволяет системно решить очень важный вопрос стратегического маркетингового планирования, а именно – определение целевого сегмента на рынке для данной фирмы и позицию товара фирмы на рынке. Этот метод ценен тем, что он органично связывает 3 важных процесса – сегментация, таргетирование и позиционирование и позволяет в комплексе решить вопрос выбора целевого сегмента, что, по мнению некоторых исследователей, более, чем на 50% гарантирует успех деятельности фирмы.
  • Документ
    Взаємозв’язок категорій цілісність і гетерогенність в забезпеченні ефективності інноваційної праці учасників тимчасових соціально-трудових утворень
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Стадник, Валентина Василівна
    Зважаючи на тренди розвитку світового економічного простору, актуалізовано проблему підвищення конкурентоспроможності вітчизняних промислових підприємств за рахунок інноваційних чинників. Висловлено припущення, що це може бути досягнуто завдяки кращій організації інноваційної праці. Метою роботи визначено аналіз чинників, що впливають на ефективність інноваційної праці в проектних (тимчасових) соціально-трудових групах з урахуванням специфіки діяльності машинобудівних підприємств. Підтвердженням необхідності вирішення цього завдання стали результати економіко-статистичного аналізу інноваційної діяльності підприємств промислового сектора у 2011-2017 рр., які засвідчили постійне зниження частки інноваційної продукції у загальних обсягах її реалізації. Зроблено висновок, що причиною негативних тенденцій у сфері ринкового сприйняття інновацій є недостатньо висока результативність інноваційної праці, зумовлена нестачею ключових фахівців, здат них привносити у виробничий процес нові знання. Цей висновок опирається на структурний аналіз зайнятих у сфері наукових досліджень і розробок працівників, який засвідчив значне зменшення фахівців з науковими ступенями. Аргументовано, що вплинути на відтік кадрів можна шляхом створення організуючих умов для підвищення ефективності інноваційної праці, що забезпечить посилення зв’язку «результативність-винагорода» в межах проектних груп. Обґрунтовано доцільність створення на підприємствах мотивуючого середовища у вигляді організаційної гетерархії, яка включає множину принципів роботи тимчасових проектних груп (соціально-трудових утворень). Охарактеризовано особливості гетерархії через призму діалектичного зв’язку категорій «цілісність» і «гетерогенність» і з позицій ефективності інноваційної праці.
  • Документ
    Проблеми управління зовнішньоекономічною діяльністю інноваційних систем
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Шпак, Нестор Омелянович; Одрехівський, Микола Васильович; Литвин, Ірина Володимирівна; Залізна, Любов Вікторівна
    У статті проблеми управління зовнішньоекономічною діяльністю (ЗЕД) інноваційних систем (ІС) пропонується вирішувати шляхом формування відповідного фінансового механізму, який у роботі розглядається як сукупність валютних, фінансових та кредитних методів, інструментів та важелів впливу на ЗЕД ІС. Слід зауважити, що ефективний фінансовий механізм управління ЗЕД дуже важливий для національних інноваційних систем (НІС), оскільки надає їм можливість максимально ефективно використовувати наявний інноваційний потенціал. Налагоджений та чітко функціонуючий фінансовий механізм є важливою частиною системи ЗЕД НІС, тому його пропонується розглядати як систему фінансових відносин, яка, спираючись на світовий досвід, забезпечить реалізацію інтересів НІС у зовнішньоекономічних відносинах загалом. У статті акцентовано увагу на одному із гнучких і зовсім нових елементів НІС багатьох країн світу, що отримали назву стартапів. У статті побудовано організаційну структуру фінансового механізму управління зовнішньоекономічною діяльністю інноваційних систем. У період глобальних трансформацій вони демонструють високу ефективність інноваційних процесів, випереджаючи навіть відомі мультинаціональні корпорації у гнучкості та швидкості впровадження інновацій. У статті досліджені особливості управлінської діяльності цих організацій, їх роль у формуванні НІС розвинутих країн світу, а також інституційні перешкоди НІС, що гальмують розвиток креативного підприємництва в Україні.
  • Документ
    Economic and legal adjusting of international transfer of technologies
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Schwodiauer, Gerhard; Tkachev, Maksim
    The article is devoted to the study of legal regulation of the most important branch of international economic and scientific and technical cooperation - international technology transfer. The article deals with specific legal forms and conditions for the transfer of technology, analyzes contractual relations of organizations of European countries among themselves, with firms and organizations of capitalist and developing countries. International technology transfer affects not only the interests of parties to treaties, but also important state interests in the field of economics. It has a significant impact on the level and pace of scientific, technical and socio-economic development of the countries of the world, largely defining the foreign economic relations between them. These factors, which are based on the intern ational transfer of technology, need to pay special attention to the fundamental transformation of the country's economy on the basis of the latest advances in world science and technology. The legal and economic regulation of the international transfer of technologies and objects of intellectual property is considered. Detailed analysis of the experience of different countries in the field of attraction of foreign technologies, as well as the problem of support of national technologically oriented industries at the present stage. Recommendations on the international transfer of innovative technologies in the conditions of the global financial crisis have been developed. In the article, the authors consider international transfer (transfer) of technologies in three aspects: as a mutually beneficial exchange of technologies, the international division of labor in the creation and practical study of intellectual property, as a decisive factor in the country's economic development, as a means of economic expansion, the technological dependence of one country on the other.
  • Документ
    Сучасні тенденції маркетингових комунікацій у віртуальному просторі
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Романчик, Тетяна Володимирівна; Зубков, Олександр Геннадійович; Підоря, Юлія Олександрівна
    Активний розвиток інтернет-технологій привів до того, що міжособистісне спілкування все більше переноситься у віртуальне середовище. Для налагодження контактів із потенційними споживачами маркетологи все більше уваги приділяють новим підходам та технологіям залучення різних цільових груп. Актуальним питанням сьогодення стає розгляд та аналіз основних тенденцій та перспектив розвитку маркетингових комунікацій у інтернет-просторі. В статті проаналізовано темпи та основні тенденції розвитку нового комунікативного простору. Відмічене, що у 2018 році кількість активних інтернет-користувачів у світі сягнула позначки у 4 млрд та за прогнозами зростатиме щорічно у середньому на 9%. 25,6 мільйонів чоловік, що складає 58% населення України, є активними інтернет-користувачами. Це сприяє активному проникненню інформаційних технологій у всі сфери повсякденної діяльності людей та області ведення бізнесу. Це надає принципово нових можливостей для розвитку моделей та форматів комунікації між підприємствами, закладами та приватними особами. Відмічено основні переваги, обов’язкові умови та наслідки організації комунікативного процесу у інтернет-просторі. Розглянуто основні складові комплексу маркетингових комунікацій в аспекті перспектив їх застосування у всесвітній мережі. В результаті аналізу підтверджено, що інтернет-технології є засобом розширення можливостей комунікативного процесу та підвищення його ефективності.
  • Документ
    Методы формирования и поддержания ценности бренда
    (Национальный технический университет "Харьковский политехнический институт", 2019) Романчик, Татьяна Владимировна; Потоцкая, Татьяна Сергеевна; Шереметьева, Екатерина Игоревна
    В статье подчеркивается важность бренда как элемента стратегии развития современного предприятия. Выделены функции бренда в системе маркетинга, акцентировано внимание на место брендинга в условиях конкурентного соперничества. Повышение ценности бренда в рыночных условиях хозяйствования становится одной из ключевых задач в управлении сбытом, повышении конкурентоспособности компании, регулировании взаимоотношений со стейкхолдерами. Ценность бренда является нематериальным активом компании и определяется как материальными, так и нематериальными факторами. Создание и повышение ценности бренда - это комплексный, трудоемкий процесс, основанный на формировании у потребителя знаний о бренде, а также сообщающий продукту дополнительную ценность, которая отличают его от товаров -конкурентов, добавляет потребителю положительных эмоций от пользования продуктом, является мотиватором при принятии им решения о покупке. В статье рассмотрены основные методы создания и поддержания ценности бренда с приведением примеров их практического применения. Среди основных методов выделены: формирование связи ценностей с материальной выгодой, создание ментального контекста, формирование непосредственного переживания, создание средств самопрезентации, средств передачи сообщения, создание социальной или культурной сферы компетенции, создание Alter Ego и другие. Подчеркнуто, что подходы современного маркетинга основываются на использовании законов поведенческой психологии потребителей. Согласно им, для успешного бренда требуется наличие положительных эмоциональных ассоциаций, возникающих у потребителя при выборе продукции определенного бренда. Чем они ярче, тем больше вероятность ответной реакции в виде приобретения продукта.
  • Документ
    Теоретичні засади комплаєнс-моніторингу в системі економічної безпеки промислвого підприємства
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Перерва, Петро Григорович; Кобєлєва, Тетяна Олександрівна
    У статті розглянуті питання створення на підприємстві ефективних механізмів по виявленню і аналізу корупційно-небезпечних сфер діяльності, оцінка і управління правовими, матеріальними і фінансовими ризиками при виникненні корупційних відносин, забезпечення комплексного захисту підприємства або організації від самих різних правових, податкових, економічних, репутаційних, санкційних та інших загроз. Результати проведених досліджень показують, що наявність комплаенс порушень і, відповідно, комплаенс-ризиків виникає при проведенні дослідженні матеріальних, фінансових і технологічних процесів на підприємствах. При проведенні таких досліджень виникають різні приватні чи корпоративні інтереси, задоволення яких може принести окремим особистостям або групам матеріальні, фінансові чи іміджеві преференції. Природно, що саме ця сфера економічної діяльності промислового підприємства рясніє комплаенс-ризиками, які потребують виявленні, ідентифікації, оцінки та усунення (зменшення). Проведена експертним методом оцінка рівня комплаенс- ризику свідчить про те, що для українських промислових підприємств характерний підвищений комплаенс-ризик (4,89 бала) розвитку корупційних відносин, шахрайства, відмивання грошей і порушень корпоративної етики. Причому найбільший комплаенс-ризик пов'язаний зі зниженням общехозяйственной кон'юнктури України внаслідок існування значного рівня корупції, через неправомірне лобіювання особистих інтересів окремих особистостей або груп, а також істотним зниженням життєвого рівня населення нашої країни. На кожному підприємстві періодично виникають передумови виникнення та розвитку різного роду факторів (показників) які в тій чи іншій формі сприяють зниженню (підвищенню) інтегрального рівня економічної безпеки. Для переважної більшості підприємств відстежування (моніторинг) рівня таких показників, в певній мірі управління їхнім станом є першочерговим завданням. Світовий досвід забезпечення економічної безпеки підприємств та організацій свідчить про те, що ефективний моніторинг найбільш важливих показників в різних сферах виробничо- комерційної діяльності промислових підприємств (антикризовий менеджмент, технологічна забезпеченість, ринкова конкурентоспроможність, комерційна діяльність, логістика, маркетинг, інфраструктура і т.п.) є дієвим інструментом досягнення сформованих цілей та поставлених завдань.
  • Документ
    Leadership and conflict management in international economic relations
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Novik, I. O.
    The article is devoted to the issue of conflict management in international economic relations. The idea that conflict is an inevitable process in any organization is grounded. The main positive and negative sides of the conflict are considered. All difficulties that arise in the process of conflict management in international economic relations are systematized. The paper provides a comparison of two main types of conflicts: positive and negative, as well as examples illustrating them. The author comes to the conclusion that good conflicts are a lever for the development of the company, and they are potentially positive for the business. The idea is substantiated that for most companies the main reason was and remains a conflict of interests of employees. The reasons for the leader’s time spent on conflict resolution are identified. Particular attention is paid to ways of resolving conflict situations, namely: the right timing, awareness of one’s boundaries, respect for others and the fight against stress. The article also discloses information on the five main strategies for behavior in a conflict situation and each of them is considered in detail. The following conflict strategies are highlighted: avoid, collaborate, compete, adapt and compromise. Compromise is seen as one of the most effective strategies for managing conflicts in international economic relations. A vivid example of successful resolution of conflicting information based on the adoption of the point of view and values of another person is given. The conclusions are formulated based on the results of the study.
  • Документ
    Готовність IT-компанії до виходу на світовий ринок інформаційних послуг
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Назарова, Тетяна Юріївна; Гур’єв, Богдан Олегович; Локтіонова, Олександра Серафимівна
    Стаття присвячена дослідженню особливостей сучасного ринку ІТ-послуг та визначенню відповідної умовам ринку специфіки просування ІТ-послуг. Розглянуто питання специфіки виробництва та реалізації ІТ-послуги. Обґрунтовано необхідність створення ефективної зовнішньонкономічної стратегії підприємства. На основі аналізу наукових робіт провідних вчених-економістів щодо теоретичних засад формування стратегій міжнародного маркетингу встановлено, що в міжнародному маркетингу не існує універсальної моделі прийняття рішень щодо виходу компанії на зовнішній ринок і кожне рішення визначається конкретною ситуацією на ринку. У ході дослідження виявлено, що для компаній, які планують виходити на зовнішні ринки, стає життєво необхідним звернення до інструментів міжнародного маркетингу, який спрямовує діяльність компанії на попереднє вивчення ринків країн, що можуть становити комерційний інтерес, вибір найбільш сприятливого регіону чи країни, визначення способу виходу на такий ринок, комерційної пропозиції в розрізі товарів, послуг і цін та політики збуту і комунікацій. До потенційних джерел конкурентних переваг ІТ-компаній на світовому ринку інформаційних технологій віднесено володіння унікальною технологією, яка лежить в основі створення продукції або надання послуг, і інноваційність пропонованої продукції або послуг, а також надання можливості вдосконалення якісних характеристик вже існуючої продукції, яка є дуже важливою для споживачів, постійне вдосконалення та оновлення асо ртименту продукції і послуг з урахуванням вимог сучасного ринку.
  • Документ
    Управління людським капіталом: знання як основа забезпечення інноваційного розвитку економіки
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Маслак, Ольга Іванівна; Іщенко, Світлана Вікторівна; Гришко, Наталя Євгеніївна; Шевчук, Юрій Вікторович
    Реалії функціонування в умовах глобалізації спонукають підприємства постійно створювати нові продукти або удосконалювати існуючі задля утримання та розширення конкурентних позицій, а також для отримання сталого прибутку та забезпечення подальшого економічного розвитку, що вимагає від підприємств переходу на нові методи управління, основою яких є знання. Ефективний менеджмент знань має бути одним із пріоритетних напрямів розвитку управлінського та технологічного процесу на вітчизняних підприємствах, оскільки інтеграція нашої країни в європейський та світовий простір значно посилює конкурентну боротьбу та вимагає пошуку нових більш досконалих методів управління. Завданням дослідження є розвиток теоретичних і методичних положень, пов’язаних з переходом України до знаннєвої економіки, ідентифікація та пошук шляхів розв’язання проблем, вирішення яких дозволить адаптувати накопичені знання та досвід провідних країн світу до соціально-економічних і правових умов, що склалися в Україні, розробити практичні рекомендації щодо вдосконалення механізму управління знаннями на підприємствах різних галузей національного господарства для підвищення рівня їх конкурентоспроможності та результативності діяльності. Проведений статистичний аналіз дозволив виявити негативні тенденції в сфері інноваційного розвитку національної економіки: скорочуються частка експорту Україною високотехнологічної продукції на користь збільшення частки сільськогосподарської продукції та промислової продукції низького ступеня обробки, результативність інноваційної діяльності промислових підприємств стабільно знижується, скорочується чисельність працівників, задіяних в науково-дослідній діяльності, та реальне фінансування наукових розробок. В умовах, що склалися, з урахуванням виявлених тенденцій, доведено необхідність усвідомлення значення управління знаннями як складової системи управління людським капіталом та загальної системи управління підприємством, безальтернативність впровадження менеджменту знань в діяльність підприємств різних галузей національного господарства та розроблено концептуальну схему функціонуванням менеджменту знань в системі забезпечення інноваційної активності підприємства. Процес формування реально функціонуючого механізму управління знаннями на підприємства різних галузей національного господарства, його інституціональне забезпечення як на регіональному, так і на загальнодержаному рівні як беззаперечна умова активізації інноваційної діяльності, забезпечення сталого економічного зростання та розвитку експортного потенціалу національної економіки має отримати чітку алгоритмізацію та чітко спланований регламент дій, що є напрямком подальший наукових досліджень в даній сфері.
  • Документ
    Наукові підходи до управління витратами на якість машинобудівних підприємств
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Маслак, Ольга Іванівна; Скляр, Максим Олександрович
    В умовах спроб економічної трансформації в Україні, кризових явищ у політиці та економіці країни актуальним є визнання значущості управління витратами на якість на машинобудівних підприємствах для досягнення цілей мінімізації витрат та ефективності управлінських рішень. Перехід машинобудівних підриємств на нові технічні вимоги до продукції у вигляді технічніх регламентів, міжнародних стандартів, стандартів країни замовника для утримання конкурентоспроможності продукції спричинив необхідність значних капіталовкладень у виробництво. Зростання специфічних вимог до систем менеджменту якості в світовій автомобільній промисловості водночас створило необхідність впровадження нових правил у систем e менеджменту якості національних машинобудівних підприємств цієї галузі. Об’єктом аналізу підходів до управління витратами на якість є національні машинобудівні підприємства автомобільної промисловості. Аналізування наукових та практичних аспектів моніторингу та управління витратами на якість є основою для поліпшення методо логічних підходів до управління витратами на якість. Розглянуто наукові підходи до класифікації витрат на якість машинобудівних підприємств. Проведено аналіз застосування на машинобудівних підприємствах класичної моделі витрат на якість «Запобігання-Оцінювання-Відмови» (PAF) та розподілу витрат на якість на чотири групи: витрати на запобіжні дії, витрати на оцінку та контроль, внутрішні витрати внаслідок дефектів та відмов, зовнішні витрати внаслідок дефектів та відмов. Виявлено тотожні елементи груп витрат на якість. Зроблено висновки про труднощі машинобудівних підприємств у визначенні кількості елементів витрат на якість для цілей моніторингу та управління, отримання вигід. Проаналізовано результати моніторингу та управління витратами на якість машинобудівних підприємств. Виконано порівняння розподілу витрат на якість на досліджуваних підприємствах з відносною питомою вагою витрат на якість у середньому по підприємствах. Визначено основні тенденції розподілу витрат на якість відповідно до класифікації груп елементів витрат у системі менеджменту якості підприємств автомобільної промисловості. Спостерігається тенденція значної переваги обсягу витрат на запобіжні дії і оцінку та контроль над втратами від внутрішніх та зовнішніх дефектів. Зроблено висновки про позитивний вплив отриманого розподілу витрат за групами на зменшення втрат від зовнішніх та внутрішніх невідповідностей у період змін технічних вимог та вимог до систем менеджменту якості в авто мобільній промисловості. Встановлено можливий вплив розподілу витрат на якість на конкурентні переваги продукції.
  • Документ
    Комунікації у процесах обслуговування в туризмі
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Кудінова, Ірина Петрівна; Артеменко, Аня Олександрівна
    У статті розглянуті питання сутності комунікації та формування довіри з клієнтами туристичних послуг. Проведений огляд теоретичних основ комунікації свідчить про актуальність більш детального вивчення даної проблеми. Комунікація з клієнтами та формування довіри в процесі надання туристичних послуг сьогодні постає одним із ключових інструментів забезпечення ефективної діяльності туристичних компаній на ринку, в тому числі і міжнародному. Зазначено, що комунікацію доцільно розглядати як комплексний підхід до управління туристичною діяльністю, спрямований на ефективне задоволення потреб клієнтів та суспільства шляхом цілеспрямованого використання маркетингових інструментів, таких як: використання матеріальних стимулів; моральне стимулювання; створення структурних зв’язків, які полегшували б взаємодію з покупцем. Обґрунтовано шляхи удосконалення комунікації з клієнтами та підвищення довіри в процесі надання туристичних послуг: підвищення якості послуг, застосування інтернет-маркетингу, корегування системи мотивації персоналу. Довіра у туристичному секторі є основою стабільного розвитку компаній, яка формується на взаємній повазі зацікавлених сторін як при короткострокових, так і при довгострокових відносинах. Наведено модель лояльності клієнтів Модель Діка та Басу, адаптовану для туристичного сектору. В залежності від рівня довіри та періодичності отримання туристичних послуг виділено чотири типи лояльності: справжню, приховану, фіктивну, а також відсутність лояльності. Доведено, що довіра у туристичному секторі є основною передумовою надання туристичних послуг та формується на двосторонній основі між зацікавленими сторонами. Запропоновано при формуванні довіри не лише клієнтів, а також і інших зацікавлених сторін (персоналу, партнерів, ЗМІ, суспільства тощо) застосовувати концепцію соціальної відповідальності бізнесу, що дозволить залучити потенційних клієнтів, партнерів та інвесторів, а також підвищить довіру та лояльність до туристичного сектору.
  • Документ
    Інноваційні підходи до управління конфліктами при веденні туристичного бізнесу
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Косенко, Андрій Васильович; Носирєв, Олександр Олександрович; Кобєлєва, Тетяна Олександрівна; Глізнуца, Марина Юріївна; Ілляшенко, Сергій Миколайович
    З розвитком туристичної галузі в нашій країні, виникає необхідність в раціональній організації та ефективному управлінні туристичною діяльністю в умовах ринкової економіки і надання необхідних знань з управління туристичною діяльністю потрібних кожному підприємцю цієї галузі та його персоналу, щоб забезпечити конкурентоспроможність послуг на внутрішньому і зовнішньому ринках, що можливо шляхом використання правил менеджменту і досвіду інших держав. Переговори представляють широкий аспект спілкування, що охоплює багато сфер діяльності індивіда. Як метод рішення конфліктів переговори є набором тактичних прийомів, направлених на пошук взаємоприйнятних рішень для конфліктуючих сторін і сприяння персоналом готельного бізнесу та туристичної галузі в організації діяльності та оперативній адаптації її відповідно до змін факторів зовнішнього середовища. Ділове спілкування необхідно відповідно організувати. Початок цього процесу визначає формулювання цілі. Цілі, які формує туристичний менеджер можуть бути різними: переконати співрозмовника придбати ту чи іншу туристичну послугу, укласти угоду, вирішити суперечливе питання, отримати необхідну інформацію тощо. Чітке розуміння такої цілі дуже важливе при виборі тактики спілкування. Для ведення ефективного бізнесу доцільно володіти сучасними знаннями щодо створення управлінських структур і розробки процесів туризму та гостинності, складання паспорту на кожен день, для будь-якої події, в який вносяться тема, необхідна інформація, всі важливі події, а також уміння і навички приймати ефективні управлінські рішення щодо діяльності готелів і туристичних фірм. Використання етичних принципів дозволить знизити конфліктні взаємодії і підвищити якість послуг. Співробітник туристичної фірми не повинен безоглядно виконувати вимоги ділового етикету. Йому просто потрібно спробувати зрозуміти їхній внутрішній зміст і сутність, які зумовили ї х необхідність у діловому спілкуванні. Норми ділового етикету – це не найвища істина, вони не мають абсолютного характеру і можуть змінюватися з часом. Однак їх розумне дотримання суттєво підвищить ефективність діяльності туристичної фірми. Застосування принципів ділового етикету на практиці є економічно вигідним і підвищує ефективність діяльності туристичного підприємства. Практична цінність роботи полягає у використанні результатів дослідження, що дозволить істотно підвищити якість по слуг в туристичному бізнесі.
  • Документ
    Організаційно-економічні засади інноваційної діяльності підприємств туристичної індустрії
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Кармінська-Бєлоброва, Марина Володимирівна; Перерва, Петро Григорович; Проскурня, Олена Михайлівна; Гармаш, Сергій Володимирович; Попов, Микола Олексійович
    В статті обґрунтовано, що активізація інноваційної діяльності в індустрії туризму потребує нових форм і методів впровадження до сягнень науки і техніки, перш за все за рахунок розширення інноваційного ринку. Недоліками розвитку туристичного інноваційного ринк у є неринковий характер формування цін; безсистемність у визначенні безпосередніх замовників та споживачів виконаних розробок; відсутність а укціонних торгів інноваційних розробок; відсутність інноваційних бірж та ефективної реклами; дефіцит маркетингових досліджень; низька питома вага витрат на інноваційну діяльність у капіталовкладеннях в розвиток туристичних підприємств; відсутність недержавних науково-дослідних та проектно-конструкторських організацій Україні в сфері туризму. Дослідження інноваційних процесів в туристичній індустрії України показують, що туризм активно використовує такі види інновацій: організаційно-управлінські, які пов’язані з розвитком підприємництва і туристичного бізнесу в системі та структурі управління (нові форми організаційно -управлінської діяльності); продуктові, що спрямовані на створення нових або поліпшенні існуючих туристичних продуктів (розробка нового туру, нового екскурсійного маршруту, нового напряму подорожей; маркетингові, які дозволяють задовольнити потреби цільових сп оживачів, або привабити нових клієнтів (нові концепції сервісу, удосконалення транспортних, готельних та інших послуг, нові канали зв’язку з клієнтами, нові системи розпо ділу, освоєння нових ринків); технічні, що виготовлені іншими галузями (впровадження провідних інформаційних і телекомунікаційних технологій, наприклад, системи клімат-контролю в готелях, електронні гіди-путівники, супутникові навігатори, комп’ютерні системи управління та обліку). Проведені дослідження свідчать про те, що в інноваційної діяльності туристський бізнес спирається на фундамент накопичених знань. Приступати до втілення нових ідей та створенню нових напрямків туризму слід лише після пізнання і вивчення форм і методів роботи як минулого, так і сьогодення. Глибоке розуміння сфери діяльності дозволяє передбачити розвиток подій і випереджати конкурентів. На впровадження інновацій в туризмі впливає економічна ситуація в країні, соціальний стан населення, національне законодавство, а також міжурядові та міжнародні угоди. Тому мотиви і причини появи інновацій в туристської діяльності в кожній країні бувають різними.
  • Документ
    Decision-making specialities in the light of corporate social responsibility
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Bakó, Tamás
    Company decision-makers increasingly have to confront with the expectations of their closer or extended community, also that of their environment in connection with the consequences of their business-decisions. On the other hand, they must represent the interests of their proprietors and must also sustain profitable economy. The author reviews those factors which have a significant impact on socially responsible decision-making process, concerning the decision-makers, the company and the outer environment. The author answers to the question of what the specialities of such decisions are and in what direction the attitude of economic entities develop, concerning socially responsible operation. The author proved that corporate social responsibility (CSR in short form) manifests itself in a growing and expanding measure in the activities of corporations and business structures, on the one hand, as an expectation in connection with their courses, on the other hand, such a factor if fai ls, can make long-term competitiveness worse. Decisions related to CSR are strategic decisions, so they are made at the highest level. The personality, leadership style and self-assessment of the decision maker play a decisive role in the process of the influence of external expectations regarding CSR on organizational decisions. In addition, the size of the company, the regional location, the surrounding national culture, the social system and traditions also have a significant influence on socially responsible decisions. The described article/presentation/study was carried out as part of the EFOP-3.6.1-16-00011 “Younger and Renewing University – Innovative Knowledge City – institutional development of the University of Miskolc aiming at intelligent specialisation” project implemented in the frame work of the Szechenyi 2020 program. The realization of this project is supported by the European Union, co-financed by the European Social Fund.