Information technology of higher education monitoring: a quality-based approach

Ескіз

Дата

2011

DOI

item.page.thesis.degree.name

item.page.thesis.degree.level

item.page.thesis.degree.discipline

item.page.thesis.degree.department

item.page.thesis.degree.grantor

item.page.thesis.degree.advisor

item.page.thesis.degree.committeeMember

Назва журналу

Номер ISSN

Назва тому

Видавець

Технологический Центр
Украинская государственная академия железнодорожного транспорта

Анотація

The principles of information technology development for the system of higher education monitoring are considered. For education quality estimation the evidence model is built. It consists of scoring models based on stakeholders’ preferences and measurement model which is implemented using the modern measurement theory.
Розглянуто принципи розробки інформаційної технології моніторинга системи вищої освіти. Побудована модель оцінювання якості освіти, що складається з оціночних моделей, основаних на вподобаннях зацікавлених осіб, та вимірювальної моделі, реалізованої засобами сучасної теорії вимірювань.

Опис

Ключові слова

higher education, monitoring, information technology, evidence model, моніторинг системи вищої освіти, інформаційна технологія, модель оцінювання

Бібліографічний опис

Cherednichenko O. Information technology of higher education monitoring: a quality-based approach / O. Cherednichenko, O. Riabko // Восточно-Европейский журнал передовых технологий = Eastern-European Journal of Enterprise Technologies. – 2011. – Vol. 1, No. 7 (49). – P. 4-8.

item.page.endorsement

item.page.review

item.page.supplemented

item.page.referenced