Лідерські якості майбутніх викладачів закладів вищої освіти

Ескіз

Дата

2020

ORCID

DOI

doi.org/10.20998/2078-7782.2020.1.09

item.page.thesis.degree.name

item.page.thesis.degree.level

item.page.thesis.degree.discipline

item.page.thesis.degree.department

item.page.thesis.degree.grantor

item.page.thesis.degree.advisor

item.page.thesis.degree.committeeMember

Назва журналу

Номер ISSN

Назва тому

Видавець

Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут"

Анотація

В статті наводяться результати дослідження лідерських якостей майбутніх викладачів закладів вищої освіти. Представлено опис груп лідерських якостей, які необхідні майбутньому викладачу для початку професійної діяльності та подальшого особистісного та професійного зростання, зокрема виділено: когнітивні (проблемна орієнтованість мислення, креативність); індивідуально-психологічні (відкритість, приємність, нервово-психічна стійкість, мотивація досягнення успіху, схильність до лідерства); соціально-психологічні (емоційна самосвідомість, управління емоціями, самомотивація, емпатія, соціальні навички); морально-ціннісні (чесність, справедливість). Представлено аналіз результатів опитування та тестування магістрантів – майбутніх викладачів закладів вищої освіти, який засвідчив переважання середнього рівня розвитку всіх лідерських якостей, що розглядаються в дослідженні. В якості перспективного напрямку дослідження виділено розробку програми розвитку лідерських якостей майбутніх викладачів закладів вищої освіти.
the results of the study of leadership traits of future lecturers of higher education institutions are presented in the article. The description of groups of leadership traits, which are necessary for the future lecturer for the beginning of professional activity and further personal and professional growth, in particular are highlighted: cognitive traits (problem solving, creativity); individual-psychological traits (openness, pleasantness, neuro-psychological stability, motivation for success, inclination to leadership); social and psychological traits (emotional self-awareness, emotion management, self-motivation, empathy, social skills); moral and value traits (honesty, justice). The analysis of results of the survey and testing of undergraduates - future lecturers of higher education institutions, which showed that the average level of development of all leadership traits considered in the study is presented. As a promising research direction, the development of a program of development of leadership traits of future lecturers of higher education institutions is highlighted.

Опис

Ключові слова

лідерські якості, лідерство, викладачі вищої школи, мотивація успіхів, соціально-психологічні якості, емоційний інтелект, методи дослідження, leadership traits, professional development, high school lecturers, undergraduates

Бібліографічний опис

Лютий М. Лідерські якості майбутніх викладачів закладів вищої освіти / М. Лютий // Теорія і практика управління соціальними системами: філософія, психологія, педагогіка, соціологія. – 2020. – № 1. – С. 104-115.

item.page.endorsement

item.page.review

item.page.supplemented

item.page.referenced