Leadership as a factor for building a project team

Вантажиться...
Ескіз

Дата

2018

DOI

doi.org/10.30837/2522-9818.2018.3.013

Науковий ступінь

Рівень дисертації

Шифр та назва спеціальності

Рада захисту

Установа захисту

Науковий керівник

Члени комітету

Видавець

Харківський національний університет радіоелектроніки

Анотація

The subject matter of the article is to determine the role of leadership for building a project team as the team quality and the professionalism of the team participants play a key role in ensuring the proper work performance that is specified by the tasks of the project. The goal of the article is to reveal the significance of the capability of a leader to build a project team and to develop in it a favorable psychological climate, common values and ideals and show the place of this capability in the general system of the leader‘s behavioural competences, that is to justify the importance of this skill and its application to increase the effectiveness of the impact of leadership on the project team. The objectives of the study involve - identifying a project team as a complex social organism where highly qualified people perform a specific set of functions; - emphasizing the fact that different individual features and qualities of participants greatly complicate the process of building a project team as well as coordinating the goals, aspirations and interests of team participants. Besides, the students who study Project Management should be familiarized with the methods of acquiring the knowledge and developing skills necessary for building a team. The methods of the study involve the analysis of the role of motivation in the process of team building since while building a team the leader has to solve many problems and the issues of motivation are among them. Second, the character of relations among the participants and the rational organization of their efficient teamwork should be analyzed. Third, the analysis of the leader‘s capability to foster the professional and personal development of the participants in the teamwork is of great importance. Fourth, the effective method of cultivating in leaders the skills of building a team is increasing the level of teaching behavioural competences using innovative pedagogical techniques. Results. The clear goal setting and system use of efficient methods of building a project team are critical for professional training specialists in the sphere of project management. The development of relevant skills should be combined with the intentional development of students‘ leadership potential. The adequate organization of teaching behavioural competences plays a special part and the clear practical orientation of conducting lectures and seminars using active teaching methods are of primary importance. Conclusions. First, the prevalence of command methods and forms of activity in project management significantly enhances the importance of the membership of the project team and the nature of the relations among the participants. Secondly, the effective formation of the team requires that the leader have the relevant knowledge and skills, strategic thinking, psychological culture and the ability to assess the professional competence of candidates and their significant professional and social personal qualities. Third, the leader should use a clear system of motivation and incentives to build a project team and organize the teamwork.
Предмет статті полягає у визначенні ролі лідерства в процесі формування проектної команди, оскільки саме якісний склад цієї команди та професіоналізм її учасників відіграють визначальну роль у забезпеченні належного виконання робіт, передбачених завданнями проекту. Мета статті – розкрити значення і місце в загальній системі поведінкових компетенцій лідера його уміння формувати проектну команду й затверджувати в ній сприятливий психологічний клімат, спільні цінності та ідеали. Мається на увазі обґрунтувати важливе значення цього уміння та його використання для підвищення ефективності лідерського впливу на проектну команду. Завдання дослідження передбачають, по-перше, показати, що проектна команда є складним соціальним організмом, у якому певну сукупність функцій мають виконувати люди високої професійної компетентності. По-друге, передбачається показати, що відмінність їхніх індивідуальних рис і якостей істотно ускладнює як формування проектної команди, так і узгодження цілей, прагнень та інтересів її учасників. По-третє, вважається за необхідне показати методи прищеплення знань і умінь з формування команди студентам, які навчаються за спеціальністю «Управління проектами». Методи дослідження включають, по-перше, аналіз ролі мотивації в процесі командоутворення, оскільки серед проблем, які доводиться розв‘язувати лідерові при формуванні команди, істотне місце посідають питання мотивації її учасників. По-друге, слід проаналізувати характер взаємовідносин між цими учасниками та раціональну організацію їхньої ефективної командної діяльності. По-третє, важливим методом виступає також аналіз здатності лідера сприяти професійному й особистісному розвитку учасників командної діяльності. По-четверте, ефективним методом прищеплення лідерам навичок формування команди постає підвищення рівня викладання курсу поведінкових компетенцій із застосуванням інноваційних педагогічних технологій. Результати. Чітка постановка цілей і системне застосування ефективних методів формування проектної команди є вкрай необхідними ще в процесі професійної підготовки фахівців з управління проектами. Як свідчить досвід такої підготовки, розвиток відповідних умінь і навичок має поєднуватися з цілеспрямованим розвитком лідерського потенціалу студентів. Особливу роль відіграє правильна постановка викладання навчального курсу з поведінкових компетенцій, в першу чергу чітка практична спрямованість проведення лекцій і семінарських занять із застосуванням активних методів навчання. Висновки. По-перше, переважання командних методів і форм діяльності в управлінні проектами істотно посилює значення складу проектної команди й характеру взаємовідносин між її учасниками. По-друге, ефективне формування команди вимагає від лідера відповідних знань та умінь, стратегічного мислення, психологічної культури й уміння оцінювати рівень професійної компетентності кандидатів та їхніх професійно і соціально значущих особистісних якостей. По-третє, для формування проектної команди та організації командної діяльності лідер має застосовувати чітку систему мотивації і стимулювання.

Опис

Ключові слова

project team, leader, leadership, team building, teamwork, relations, the system of professional training, behavioural competences, pedagogic techniques, підготовка фахівців, поведінкові компетенції, педагогічні технології, лідер, лідерські якості, командна діяльність

Бібліографічний опис

Grynchenko M. Leadership as a factor for building a project team / M. Grynchenko, O. Ponomaryov, O. Lobach // Сучасний стан наукових досліджень та технологій в промисловості = Innovative technologies and scientific solutions for industries. – 2018. – № 1 (3). – С. 13-21.