Узагальнення методів економічної оцінки якості дорожньо-будівельних робіт в контексті європейської інтеграції України

Ескіз

Дата

2017

DOI

item.page.thesis.degree.name

item.page.thesis.degree.level

item.page.thesis.degree.discipline

item.page.thesis.degree.department

item.page.thesis.degree.grantor

item.page.thesis.degree.advisor

item.page.thesis.degree.committeeMember

Назва журналу

Номер ISSN

Назва тому

Видавець

Харківський національний автомобільно-дорожній університет

Анотація

За умови відмінності ширини залізничної колії в Україні та більшості країн ЄС, одним із небагатьох засобів вантажоперевезення є автомобільний транспорт. На автодороги України щодня виходить близько 20 млн. автомобілів, значна кількість яких є вантажними, що особливо потребують якісної рівної дороги для пришвидшення перевезення товарів на значні відстані. Таким чином, досягнення завдань держави по прискоренню економічного зростання, поліпшенню життя населення, підвищенню конкурентоспроможності вітчизняних товарів і послуг прямо залежать від стану й розвитку мережі автомобільних доріг. У сучасній ринковій економіці найважливішим фактором підвищення рівня життя, економічної, соціальної й екологічної безпеки є якість. Економічна оцінка якості продукції припускає виконання відповідності показників якості продукції вимогам споживачів і вибір, якщо буде потреба, напрямку поліпшення його якості. Якість визначається мірою відповідності товарів, робіт, послуг умовам і вимогам: запитам споживачів; стандартам; договорам; контрактам. Метою роботи є розробка рекомендацій щодо узагальнення методів економічної оцінки якості дорожньо-будівельних робіт в контексті європейської інтеграції України. На сьогодні існує завелика кількість методів оцінки якості дорожнього покриття, проте всі ці методи є різними і частіше за все є фізичними , а не економічними. Таким чином, в українській літературі і досі зберігається тенденція до використання показників «економії» для оцінки якості дорожньо- будівельних робіт через порівняння витрат на їх виконання та ефекту, який зможе отримати АТП від використання дороги з якісним покриттям нового типу. Використовується показник «витрати» для визначення якості виконання робіт, з аргументацією, що у вітчизняному господарстві існує майже повна 100% залежність між якістю і ціною, тобто чим дорожчий товар, тим більш імовірно він є якісним. Такий стан речей не можна вважати правильним. Адже категорії «якість» і «витрати» не є спорідненими. І в усьому світі не існує прямої кореляції між якістю та витратами на виробництво продукту. Тому необхідна розробка нового економічного показника якості автомобільних доріг, який має ґрунтуватися не на «економії», а на безпосередніх показниках ефекту від якісного дорожнього покриття: вартості товарів, перевезених на 1 км дороги за 1 день, вмотивованості водіїв користуватися саме цією дорогою тощо.
With the difference in the width of the railway track in Ukraine and most EU countries, one of the few means of trucking is road transport. On the Ukrainian roads every day, about 20 million vehicles are used, a significant number of which are freight, especially in need of a high-quality flat road to accelerate the transport of goods over significant distances. Thus, the achievement of the tasks of the state to accelerate economic growth, improve the life of the population, increase the competitiveness of domestic goods and services directly depend on the condition and development of the road network. In a modern market economy, quality is the most important factor in raising the standard of living, economic, social and environmental security. Economic evaluation of product quality requires compliance with the quality indicators of products to the requirements of consumers and the choice, if necessary, of the direction of improving its quality. Quality is determined by the measure of the conformity of goods, works, services with the conditions and requirements: customer requests; standards; contracts; contracts. The aim of the work is to develop recommendations on the generalization of methods for the economic evaluation of road construction works in the context of Ukraine's European integration. To date, there are too many methods for assessing the quality of the road surface, but all these methods are different and are often physical rather than economic. Thus, in the Ukrainian literature there is still a tendency to use the "economy" indicators for assessing the quality of road construction works by comparing the costs of their implementation and the effect that an ATP of using a road with a high-quality new type of coating can receive. The indicator "expenses" is used to determine the quality of work performance, with the argument that in the domestic economy there is an almost complete 100% relationship between quality and price, that is, the more expensive the commodity, the more likely it is quality. This state of affairs can not be considered correct. After all, the categories "quality" and "costs" are not related. And in the whole world there is no direct correlation between quality and costs of product production. Therefore, it is necessary to develop a new economic indicator of the quality of highways, which should not be based on "economy", but on immediate indicators of the effect of high-quality road coverage: the cost of goods transported per 1 km of the road for 1 day, drivers' satisfaction with using this road etc.

Опис

Ключові слова

мережа автомобільних доріг, ринкова економіка, дорожнє покриття, автомобільний транспорт, quality assessment, road construction works, road surface, economic quality assessment, road network

Бібліографічний опис

Узагальнення методів економічної оцінки якості дорожньо-будівельних робіт в контексті європейської інтеграції України / Д. А. Горовий [та ін.] // Проблеми і перспективи розвитку підприємництва : зб. наук. пр. / ред. кол.: І. А. Дмитрієв [та ін.]. – Харків : ХНАДУ, 2017. – № 4 (19). – С. 130-137.

item.page.endorsement

item.page.review

item.page.supplemented

item.page.referenced