Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/4782
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorДольская, Ольга Алексеевнаru
dc.date.accessioned2014-03-14T11:39:11Z-
dc.date.available2014-03-14T11:39:11Z-
dc.date.issued2011-
dc.identifier.citationДольская О. А. Социокультурный потенциал трансформаций рациональности в образовании / О. А. Дольская // Гілея: науковий вісник : зб. наук. пр. – Київ : ВІР УАН, 2011. – Вип. 44 (2). – С. 469-487.ru
dc.identifier.urihttp://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/4782-
dc.description.abstractВ статье поднимается проблема рациональности в образовании. Автор рассматривает ее в культурно-историческом развитии и отмечает ее трансформационный характер. Отклонения от мыслительной нормы, заданной правилами, становятся источником развития мышления в целом. При переходе от одной парадигмы образования к другой именно мышление личности, которая включает осознание новых способов жизни, практики, способствует созданию условий для формирования нового мышления других личностей.ru
dc.description.abstractThe problem of rationality in education rises in the article. An author examines her in culture-hystory development and marks its transformation character. Deviations from the cogitative norm set by rules become the source of development of thought on the whole. In transition from one paradigm of education to other exactly thought of personality which includes the awareness of new methods of life, practical workers, is instrumental in creation of terms for forming of a new thought of other personalities.en
dc.language.isoru-
dc.publisherНаціональний педагогічний університет ім. М. П. Драгоманова, Українська академія наукuk
dc.subjectразумru
dc.subjectмышлениеru
dc.subjectреволюция интеллектуальнаяru
dc.subjecttransformationen
dc.subjecteducationen
dc.subjectrationalityen
dc.subjectreasonen
dc.subjectthoughten
dc.subjectintellectual revolutionen
dc.titleСоциокультурный потенциал трансформаций рациональности в образованииru
dc.titleSocio-culture’s potential of transformations of rationality in educationen
dc.typeArticleen
Appears in Collections:Кафедра "Філософія"

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Hileia_2011_44_Dol'skaya_Sotsiokul'turnyy.pdf357,77 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record  Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.