Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/4791
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorДольська, Ольга Олексіївнаuk
dc.date.accessioned2014-03-14T14:02:39Z-
dc.date.available2014-03-14T14:02:39Z-
dc.date.issued2011-
dc.identifier.citationДольська О. О. Моделі раціональності в освіті (до питання про трансформаційні процеси в освіті) / О. О. Дольська // Практична філософія. – 2011. – № 2 (40). – С. 106-114.uk
dc.identifier.urihttp://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/4791-
dc.description.abstractАвтор пропонує методологічний підхід до розуміння трансформаційних процесів в освіті. Пропонуються моделі раціональності в освітянській практиці, серед яких особлива увага приділяється моделі комунікативної раціональності та її інваріантам. Автор вважає, що діагностика стану освіти повинна враховувати концепцію трансформацій раціональності. Аналіз концепції підкреслює людино-творчий і соціально-перетворюючий потенціал раціональності в освіті.uk
dc.description.abstractAn author offers methodological approach to the understanding transformation processes in education. The models of rationality in elucidative practice, among which the special attention is spared to communicative rationality and its inversions, are offered. An author considers that diagnostics of the state of education must take into account conception of transformations of rationality. The analysis of conception underlines humani-creative and socially-converting potential rationality in education.en
dc.language.isouk-
dc.publisherІнститут філософії НАН Україниuk
dc.subjectпедагогікаuk
dc.subjectрозумuk
dc.subjectмисленняuk
dc.subjectпідхід методологічнийuk
dc.subjectраціональність комунікативнаuk
dc.subjectдіагностикаuk
dc.subjectphilosophy of educationen
dc.subjectmodels of rationalityen
dc.subjectcommunicative rationalityen
dc.subjectnonlinear transformationsen
dc.subjectpedagogical minden
dc.subjectthoughten
dc.titleМоделі раціональності в освіті (до питання про трансформаційні процеси в освіті)uk
dc.titleModels of rationality in education (to question about transformation processes in education)en
dc.typeArticleen
Appears in Collections:Кафедра "Філософія"

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Praktych_filosofiia_2011_2_Dolska_Modeli.pdf220,23 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record  Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.