Комплаєнс в підприємницькій діяльності промислового підприємства як фактор підвищення позитивного іміджу та економічної безпеки країни

Вантажиться...
Ескіз

Дата

2019

ORCID

DOI

doi.org/10.20998/2519-4461.2019.24.138

Науковий ступінь

Рівень дисертації

Шифр та назва спеціальності

Рада захисту

Установа захисту

Науковий керівник

Члени комітету

Видавець

Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут"

Анотація

У статі обґрунтовано необхідність впровадження комплексу комплаєнс в підприємницьку діяльність. Представлена авторська позиція щодо поняття комплаєнс по відношенню до підприємницької діяльності. Запропоновано комплаєнс в підприємницькій діяльності розглядати як комплекс заходів щодо захисту бізнесу від зловживань та неефективного управління з боку менеджменту, а також здатність бездоганно й усвідомлено діяти відповідно законодавства та внутрішніх норм і цінностей встановлених компанією для співробітників всіх рівнів з метою захисту економічної безпеки компанії і підтримання ділової репутації. З метою виявлення і запобігання потенційних комплаєнс-ризиків, а також усунення умов та причин їх виникнення рекомендовано впроваджувати у підприємницьку діяльність тріаду взаємопов'язаних компонентів: ідентифікацію, профілактику і моніторинг комплаєнс-ризику. Пропонується алгоритм дій при впровадженні відповідних компонентів комплаєнсу. Для оцінки рівня комплаєнс-ризику запропоновано використовувати зміни як фінансових показників діяльності компанії так і параметрів, що впливають на репутацію компанії. За кожним набором показників, які використовуються для оцінки рівня комплаєнс-ризику, визначається система граничних значень перевищення яких є сигналом для уповноважених служб компанії і які, в свою чергу, мають терміново впливати на забезпечення виконання заходів щодо виправлення недоліків, пов'язаних з комплаєнс-ризиком і вносити необхідні зміни до внутрішніх документів з внутрішнього контролю та бізнес процесів з метою запобігання повторного появу таких недоліків. Встановлено, що недотримання комплаєнс правил підриває довіру до бізнесу і ринків, сприяє здійсненню інших злочинів, таких як корупція та відмивання грошових коштів. Впровадження правил комплаєнс в підприємницьку діяльність сприятиме нетерпимості до корупційної поведінки, морально-етичному оздоровленню бізнесу, підвищенню його прозорості, економічній активності, створенню позитивного іміджу країни. А в країнах з належною культурою конкуренції відзначаються більш високі темпи зростання економіки і приплив інвестицій.
The article proves the necessity to implement the complex of business activity compliance. It proposes the author’s view as to the definition of business activity compliance. Business activity compliance is proposed to be deemed as a set of measures to protect business against abuses and inefficient management, as well as the abilities to act perfectly and knowingly in accordance with the law and internal norms and values of companies appointed for employees of all levels in order to protect company’s economic safety and business reputation support. In order to define and prevent any potential compliance risks, and to eliminate any conditions and causes of their occurrence, it is recommended to implement the triad of interconnected components into business activity: compliance risk identification, prevention and monitoring. The algorithm of actions has been proposed in the implementation of the relevant compliance components. To evaluate the compliance risk level, it has been proposed to use changes of financial indicators of company’s activity and parameters affecting the company’ reputation. In respect of each set of parameters to be used for evaluation of the compliance risk level, it is required to define the system of maximum ratings excess of which is the sign for authorized company’s services and which shall urgently respond to support of a complete set of measures to correct defects related to compliance risk. The authorized services shall make relevant changes to internal documents on internal control and business processes in order to prevent repeat occurrence of such defects. It has been found that non-compliance of rules brings discredit to business, ensures the commitment of other crimes such as corruption and laundering. The implementation of compliance rules into business activity ensures antipathy towards corruption, moral and ethical business renovation, increases transparency, economic activity, forms positive image of the country. In countries with adequate culture of competition there is high growth of economy and investment flows.

Опис

Ключові слова

комплаєнс-ризик, комплаєнс програма, ідентифікація комплаєнс-ризику, compliance program, compliance risk identification, compliance risk prevention

Бібліографічний опис

Калініченко Л. Л. Комплаєнс в підприємницькій діяльності промислового підприємства як фактор підвищення позитивного іміджу та економічної безпеки країни / Л. Л. Калініченко // Вісник Національного технічного університету "ХПІ". Економічні науки = Bulletin of the National Technical University "KhPI". Economic sciences : зб. наук. пр. – Харків : НТУ "ХПІ", 2019. – № 24. – С. 138-143.

Зібрання