Блог как инструмент корпоративной коммуникации
Дата
2016
ORCID
DOI
item.page.thesis.degree.name
item.page.thesis.degree.level
item.page.thesis.degree.discipline
item.page.thesis.degree.department
item.page.thesis.degree.grantor
item.page.thesis.degree.advisor
item.page.thesis.degree.committeeMember
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Видавничий дім Дмитра Бураго
Анотація
В статье рассматриваются жанровые и коммуникативные особенности корпоративного блога как гипер-жанра корпоративной коммуникации. Авторы анализируют жанровую модель корпоративного блога. Делается вывод о том, что в рамках блога осуществляется комплексное информационное воздействие на адресата, и все составляющие блога должны анализироваться в комплексе.
This article examines the genre and the communicative features of a corporate blog as a hyper-genre of corporate communication. The authors analyzes the genre model of a corporate blog. It is concluded that within the blog’s framework complex information infl uence is exerted on the addressee and its all components should be analyzed as a whole.
This article examines the genre and the communicative features of a corporate blog as a hyper-genre of corporate communication. The authors analyzes the genre model of a corporate blog. It is concluded that within the blog’s framework complex information infl uence is exerted on the addressee and its all components should be analyzed as a whole.
Опис
Ключові слова
гипер-жанр, блоггинг, средства массовой информации, электронные ресурсы, международные компании, corporate communication, blog, corporate blog, hyper-genre
Бібліографічний опис
Землякова Е. А. Блог как инструмент корпоративной коммуникации / Е. А. Землякова, Е. В. Шахматова // Мова і культура. – 2016. – Т. 2 (182), Вип. 19. – С. 330-334.