Міжкультурна компетентність у професійній діяльності

Ескіз

Дата

2020

DOI

doi.org/10.20998/2227-6890.2020.1.09

item.page.thesis.degree.name

item.page.thesis.degree.level

item.page.thesis.degree.discipline

item.page.thesis.degree.department

item.page.thesis.degree.grantor

item.page.thesis.degree.advisor

item.page.thesis.degree.committeeMember

Назва журналу

Номер ISSN

Назва тому

Видавець

Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут"

Анотація

У цій статті автор осмислює роль міжкультурної компетентності у професійній діяльності педагогів і соціальних працівників. Звертаючись до вітчизняних і закордонних кейсів, визначаються зміст, результати впровадження та переваги мультикультурного підходу в освіті та культурній політиці в цілому. Прийняття та захист культурного різноманіття має позитивний вплив на добробут і стабільний розвиток місцевих спільнот, безпечність розвитку сучасного міста та соціальну згуртованість. Показано зв’язок між концепцією мультикультуралізму та важливістю формуванням міжкультурної компетентності для професій соціального працівника і педагога. У дослідженні презентуються результати практичного досвіду викладання міжкультурного підходу в межах циклу тренінгів, спрямованих на формування толерантного ставлення до людей з числа вразливих соціальних груп. Актуалізація базових знань щодо сутності культури, її динамічності і різноманітності, глибше розуміння структури культури та особливостей субкультур є передумовою до опрацювання комплексних тем соціальної вразливості, інклюзії та толерантності. Шляхом освоєння таких понять і феноменів як ідентичність та множинність ідентичностей, соціальні привілеї, права людини, інклюзія та (не)дискримінація можна продемонструвати важливість формування культурної компетентності на індивідуальному рівні та її значення у професійній діяльності. Пропонуються конкретні вимоги і показники, які необхідні для освоєння міжкультурної компетентності у професійній діяльності. Високоосвічені соціальні працівники та педагоги мають потребу в практичних інструментах для успішної діяльності в сучасному багатоманітному культурному просторі.
This paper reviews the role of intercultural competence in the professional activity of teachers and social workers. Turning to national and foreign cases, the content, results of implementation and benefits of a multicultural approach in education and cultural policy in general are determined. The adoption and protection of cultural diversity has a positive impact on the well-being and sustainable development of local communities, the security of the modern city and social cohesion. The author reveals the connection between the concept of multiculturalism and the importance of forming intercultural competence for the professions of social worker and teacher. The study presents the results of practical experience of teaching an intercultural approach within a series of trainings aimed at forming a tolerant attitude towards people from among vulnerable social groups. Actualization of basic knowledge about the essence of culture, its dynamism and diversity, deeper understanding of the structure of culture and features of subcultures is a prerequisite for the development of complex topics of social vulnerability, inclusion and tolerance. By mastering such concepts and phenomena as identity and plurality of identities, social privileges, human rights, inclusion and (non) discrimination, it is possible to demonstrate the importance of forming cultural competence at the individual level and its importance in professional activities. Specific requirements and indicators that are necessary for the development of intercultural competence in professional activities are offered. Highly educated social workers and teachers need practical tools for successful activities in today's diverse cultural space.

Опис

Ключові слова

соціальні привілеї, ідентичність, права людини, толерантність, social privileges, identity, human rights, tolerance

Бібліографічний опис

Маліков В. В. Міжкультурна компетентність у професійній діяльності / В. В. Маліков // Вісник Національного технічного університету "ХПІ". Сер. : Актуальні проблеми розвитку українського суспільства = Bulletin of the National Technical University "KhPI". Ser. : Actual problems of Ukrainian society development : зб. наук. пр. – Харків : НТУ "ХПІ", 2020. – № 1. – С. 49-55.

item.page.endorsement

item.page.review

item.page.supplemented

item.page.referenced