Заходи з попередження маніпулювання суспільними настроями

Ескіз

Дата

2019

DOI

doi.org/10.32983/2222-4459-2019-11-22-27

item.page.thesis.degree.name

item.page.thesis.degree.level

item.page.thesis.degree.discipline

item.page.thesis.degree.department

item.page.thesis.degree.grantor

item.page.thesis.degree.advisor

item.page.thesis.degree.committeeMember

Назва журналу

Номер ISSN

Назва тому

Видавець

Видавничий дім "Інжек"

Анотація

Метою статті є визначення потенційних заходів з попередження маніпулювання суспільними настроями та оцінка їх ефективності. Показано, що свобода слова та незалежність ЗМІ не лише не запобігають поширенню маніпулювання суспільними настроями, але й спрощують процес утворення умов, сприятливих для маніпулювання. Наведено потенційні заходи з попередження маніпулювання суспільними настроями, що можуть бути розділені на три основні групи: репресивні заходи, політика комплексного розв’язання загальної проблеми та заходи з підвищення освіченості суспільства. Проаналізовано ефективність зазначених заходів з попередження маніпулювання та перспективи їх застосування. Доведено, що репресивні заходи є найменш ефективними через їх неспроможність усунути можливості для маніпулювання та надзвичайну складність виявлення та доведення факту маніпулювання. Також виявлено, що у випадку, коли занепокоєння суспільства проблемою маніпулювання суспільними настроями досягає певного рівня, виникає ризик того, що такі репресивні заходи самі перетворюються на інструмент маніпулювання. Встановлено, що політика комплексного розв’язання загальної проблеми є ефективною лише у випадку її застосування до початку маніпулювання або на його початкових етапах. Показано, що заходи з підвищення освіченості суспільства є єдиною групою заходів, що спроможні усунути саму можливість створення сприятливих умов для маніпулювання суспільними настроями. Разом із тим встановлено, що основною перепоною для застосування даної групи заходів попередження маніпулювання суспільними настроями є високий рівень витрат, що складаються з: безпосередніх витрат уряду з надання додаткових освітніх послуг; витрат здобувачів освіти на засвоєння додаткових курсів; трансакційних витрат примусу до дотримання вимог освітніх бюрократичних процедур і втрат економіки від неефективного використання робочої сили.
The article is aimed at identifying potential measures to prevent manipulation with public sentiments and evaluating their possible efficiency. It is shown that freedom of speech and independence of the media not only do not prevent the spread of manipulation of public sentiment, but also simplify the process of creating conditions conducive to manipulation. Potential measures to prevent manipulation with public sentiments are provided, which can be divided into three main groups: repressive measures, a policy of comprehensive resolution of a common problem, and measures to improve the overall erudition of society. The efficiency of the mentioned measures to prevent manipulation and the prospects for their application are analyzed. Repressive measures have been shown to be the least efficient group of measures because of their inability to eliminate the potential for manipulation and the extreme complexity of detecting and proving a fact of manipulation. It is also identified that when the society’s concern about the manipulation of public sentiments reaches a certain level, there is a risk that such repressive measures themselves become an instrument of manipulation. It is determined that a policy of comprehensive resolution of a common problem is efficient only if it is applied before the manipulation or in its initial stages. It is displayed that measures to improve the overall erudition of society are the only group of measures that can eliminate the very possibility of creating favorable conditions for manipulation with public sentiments. It is determined, however, that the main obstacle to use of this group of measures to prevent manipulation with public sentiments is the high level of costs, which consist of: the direct costs of the Government providing additional educational services; the costs to recipients of educational services to take additional courses; transactional costs arising from coercion to comply with the requirements of educational bureaucratic procedures, and the costs of the economy arising from inefficient use of the labor force.

Опис

Ключові слова

трансакційні витрати, освітні послуги, засоби масової інформації, репресивні заходи, свобода слова, manipulation, public sentiment, transaction costs

Бібліографічний опис

Абрамов Ф. В. Заходи з попередження маніпулювання суспільними настроями / Ф. В. Абрамов // Бізнес інформ = Business inform. – 2019. – № 11. – С. 22-27.

item.page.endorsement

item.page.review

item.page.supplemented

item.page.referenced