Marketing prerequisites for entering the enterprise in the international market of information technologies

Ескіз

Дата

2020

DOI

doi.org/10.15276/mdt.4.3.2020.2

item.page.thesis.degree.name

item.page.thesis.degree.level

item.page.thesis.degree.discipline

item.page.thesis.degree.department

item.page.thesis.degree.grantor

item.page.thesis.degree.advisor

item.page.thesis.degree.committeeMember

Назва журналу

Номер ISSN

Назва тому

Видавець

ТЕС

Анотація

It is substantiated that for a successful entry into the world market, an information enterprise needs to solve a number of important issues: to determine the desired and most attractive market segment that corresponds to the material capabilities of the enterprise; risks; choose the time to market; assess the scale of market entry; substantiate the way (form) of entering the international market. It is recommended to build a future strategy of the information enterprise in the international market using the concept of three horizons: the first horizon reflects the work of the enterprise to further improve the existing information product; the second horizon reflects the work of the enterprise to find new sources of profit; the third horizon reflects the capabilities of the enterprise, given the availability of the required amount of material and intellectual resources, access to international markets with a progressive information product developed on the basis of the blockchain.
Обґрунтовано, що для успішного виходу на світовий ринок інформаційному підприємству необхідно вирішити ряд важливих питань: визначити бажаний і найбільш привабливий сегмент ринку, який відповідає матеріальним можливостям підприємства; ризики; вибрати час виходу на ринок; оцінити масштаби виходу на ринок; обґрунтувати шлях (форму) виходу на міжнародний ринок. Рекомендовано будувати майбутню стратегію роботи інформаційного підприємства на міжнародному ринку з використанням концепції трьох горизонтів: перший горизонт відображає роботу підприємства щодо подальшого вдосконалення існуючого інформаційного продукту; другий горизонт відображає роботу підприємства з пошуку нових джерел прибутку; третій горизонт відображає можливості підприємства, враховуючи наявність необхідної кількості матеріальних та інтелектуальних ресурсів, виходу на міжнародні ринки з прогресивним інформаційним продуктом, розробленим на базі блокчейн.

Опис

Ключові слова

information technology, international market, marketing strategies, development horizons, risks, інформаційні технології, міжнародний ринок, маркетингові стратегії, горизонти розвитку, ризики

Бібліографічний опис

Pererva P. G. Marketing prerequisites for entering the enterprise in the international market of information technologies / P. G. Pererva, Ya. Maksymenko, K. Sokol // Маркетинг і цифрові технології = Marketing and digital technologies. – 2020. – Т. 4, № 3. – С. 13-22.

item.page.endorsement

item.page.review

item.page.supplemented

item.page.referenced