Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/50964
Title: Метод проєктів: формування ключових компетентностей при вивченні вищої математики
Other Titles: Project method: formation of key competencies in the study of higher mathematics
Authors: Гиря, Наталія Петрівна
Дімітрова-Бурлаєнко, Світлана Дімова
Бурлаєнко, Вячеслав Миколайович
Keywords: креативність; ділові ігри; метод конкретних ситуацій; динамічні малюнки; комунікативні навички; method of projects; higher mathematics; creativity; competence
Issue Date: 2020
Publisher: Technická univerzita v Košiciach
Citation: Гиря Н. Метод проєктів: формування ключових компетентностей при вивченні вищої математики / Н. Гиря, С. Дімітрова, В. Бурлаєнко // Vzdelávaním k perspektívnemu uplatneniu (motivácia, kompetencie, adaptácia, pracovný trh) = Education for promising application (motivation, competencies, adaptation, labor market) : zb. recenz. vedec. pr. s medzinár. účasťou / ed. D. Hrehová. – Košice, 2020. – č. 1. – 6 s.
Abstract: В даній статті проводиться дослідження реалізації сучасних освітніх стандартів в навчальному процесі з вищої математики на основі системно-діяльнісного підходу. Одним з варіантів впровадження такого підходу можна вважати проєктний метод навчання, який об'єднує в собі проблемний підхід з дослідними і пошуковими методами навчання, формуючи у студентів здатність самостійно мислити, добувати інформацію і застосовувати її на практиці. Традиційно при вивченні дисципліни "Вища математика" використовують підходи, які спрямовані саме на запам'ятовування інформації та накопичення знань, але застосування методу проєктів дозволяє відхилитися від звичного шаблону. Метод проєктів у викладанні вищої математики є рефлексивно-інноваційною технологією навчання, спрямованою на максимальне розкриття творчих можливостей майбутнього фахівця.
Тhe implementation of modern educational standards in the educational process of higher mathematics on the basis of a system-activity approach has been investigated in this article. One of the options for implementing this approach can be considered a project-based learning method. It combines a problem-based approach with research and exploration teaching methods, forming in students the ability to think independently, extract information and apply it in practice. The study of the discipline "Higher Mathematics" uses approaches that are aimed at memorizing information and accumulating knowledge, traditionally. The use of the project method allows you to deviate from the usual pattern. The project method in the teaching of higher mathematics is a reflexive-innovative learning technology aimed at maximizing the creative potential of the future specialist.
URI: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/50964
Appears in Collections:Кафедра "Вища математика"
Кафедра "Прикладна математика"

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
VPU_2019_1_Hyria_Metod_proiektiv.pdf536,59 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record  Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.