Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/51008
Title: Моделювання динаміки автомобіля при управлінні потужністю споживачів енергії двигуна внутрішнього згорання
Other Titles: Modeling of car dynamics in power management of ice energy consumers
Authors: Сергієнко, Микола Єгорович
Любарський, Борис Григорович
Пастущина, Марія Ігорівна
Губський, Сергій Олександрович
Косарєв, Олександр Владиславович
Keywords: імітаційна модель; динамічний фактор; simulation model; dynamic factor
Issue Date: 2020
Publisher: Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут"
Citation: Моделювання динаміки автомобіля при управлінні потужністю споживачів енергії двигуна внутрішнього згорання / М. Є. Сергієнко [та ін.] // Вісник Національного технічного університету "ХПІ". Сер. : Машинознавство та САПР = Bulletin of the National Technical University "KhPI". Ser. : Engineering and CAD : зб. наук. пр. – Харків : НТУ "ХПІ", 2020. – № 2. – С. 90-99.
Abstract: Проведено аналіз досліджень в напрямку підвищення ефективних показників ДВЗ автомобіля. Визначені основні потоки, види витрат потужності ДВЗ і шляхи підвищення його ефективної потужності. Проаналізовано вплив швидкісного режиму роботи навісного обладнання на витрати потужності в залежності від умов руху автомобіля. Досліджено зміни динамічних показників автомобіля при управлінні потоками потужності ДВЗ на привід ведучих коліс та навісного обладнання. Розроблено модульну схему управління режимами роботи навісного обладнання та досліджено зміну показників автомобіля на прикладі керування його генератором. Виготовлено робочий зразок пристрою керування приводами навісного обладнання. Розроблено імітаційну модель автомобіля та його складових. Наведено залежності зміни динамічного фактору від швидкості руху автомобіля при різних витратах потужності ДВЗ на привід навісного обладнання. На підставі теоретичних і експериментальних досліджень зроблені висновки щодо необхідності оптимізації витрат потужності на привід навісного обладнання ДВЗ при експлуатації автомобіля для покращення його динамічних характеристик, паливної економічності та екологічної безпеки.
The analysis of research in the direction of increasing the effective performance of the internal combustion engine of a car is carried out. The main flows, types of power consumption of the internal combustion engine and ways to increase its effective power have been determined. The influence of the high-speed operating mode of the attachments on the power consumption depending on the driving conditions of the vehicle is analyzed. Changes in the dynamic indicators of a car when controlling the power flows of the internal combustion engine to the drive of the driving wheels and attachments have been investigated. A modular scheme for controlling the operating modes of attachments has been developed on the example of controlling the generator of a car. A working sample of an attachment drive control device was made and made. A simulation model of the car and its components has been developed. The dependences of the change in the dynamic factor on the speed of the vehicle are given for various consumption of ICE power for the drive of attachments. On the basis of theoretical and experimental studies, conclusions have been drawn about the need to optimize the power consumption for the drive of the internal combustion engine attachments during vehicle operation to improve the dynamic characteristics, fuel efficiency and environmental safety.
ORCID: orcid.org/0000-0001-5168-1924
orcid.org/0000-0003-3153-2627
orcid.org/0000-0001-7797-9139
DOI: doi.org/10.20998/2079-0775.2020.2.11
URI: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/51008
Appears in Collections:Вісник № 02. Машинознавство та САПР
Кафедра "Автомобіле- і тракторобудування"
Кафедра "Електричний транспорт та тепловозобудування"
Кафедра "Комп'ютерне моделювання та інтегровані технології обробки тиском"

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
visnyk_KhPI_2020_02_MSAPR_Serhiienko_Modeliuvannia.pdf745,33 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record  Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.