Формування товарної політики підприємств молочної галузі

Вантажиться...
Ескіз

Дата

2020

ORCID

DOI

doi.org/10.20998/2519-4461.2020.5.17

Науковий ступінь

Рівень дисертації

Шифр та назва спеціальності

Рада захисту

Установа захисту

Науковий керівник

Члени комітету

Видавець

Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут"

Анотація

Стаття присвячена дослідженню сутностей та особливостей розробки товарної політики підприємств молочної галузі. Розглянуто значення та необхідність формування раціональної товарної політики як інструменту забезпечення успішності функціонування. Виявлено зниження темпів росту підприємств молочної галузі, що обумовлено несистематичним проведенням маркетингових досліджень та виробництвом товарів, які не в змозі в повній мірі задовольнити потреби споживача. Проведено огляд тлумачення поняття «товарна політика» вітчизняними авторами та запропоновано власне визначення. Визначено три основні складові товарної політики: розробка, обслуговування та елімінація товару. Розглянуто особливості кожного блоку для підприємств молочної галузі. Виявлено, що товарна політика є головною частиною маркетингових рішень, яка має об’єднувати інтереси як споживача, так і виробника. Це означає, що товар має бути цінним для покупця і водночас забезпечувати конкурентоспроможність підприємства і приносити йому відповідний прибуток. Проаналізовано, що однією з найефективніших методик формування товарної політики є матриця Бостонської консалтингової групи. На основі матриці Бостонської консалтингової групи розглянуто комплекс стратегічних дій для товарів підприємств, які мають різні темпи росту та різну долю на ринку молочної продукції. Запропоновано базові напрямки розвитку товарної політики підприємств молочної галузі. Доведено, що саме від детально розробленої товарної політики залежить задоволеність споживачів та успішна діяльність підприємств. Зроблено висновок, що через високий рівень конкуренції виробники молочної продукції мають відрізняти свій товар від товару конкурентів. Добре розроблена товарна політика є основою, на якій продукція виробляється та успішно продається. Саме тому для вдосконалення товарної політики підприємства молочної галузі мають проводити детальні маркетингові дослідження ринку молочної продукції, зосередити увагу на потребах споживачів, а також на підвищенні рівня якості та екологічності товарів, розвитку асортиментної політики та підвищення успішності логістики.
The article is devoted to the study of the essence and features of the development of commodity policy of dairy enterprises. The importance and necessity of formation of rational commodity policy as a tool for ensuring the success of functioning are considered. A decrease in the growth rate of dairy enterprises was revealed due to unsystematic marketing research and production of goods that are not able to fully meet consumer needs. A review of the interpretation of the concept of "commodity policy" by domestic authors and proposed its own definition. A review of the interpretation of the concept of "commodity policy" by domestic authors conducted and proposed own definition. Three main components of product policy are identified: development, maintenance and elimination of goods. Features of each unit for the dairy industry are considered. It has been found that commodity policy is a key part of marketing decisions, which should unite the interests of both consumers and producers. This means that the product must be valuable to the buyer and at the same time ensure the competitiveness of the enterprise and bring it a corresponding profit. It is analyzed that one of the most effective methods of commodity policy formation is the matrix of the Boston Consulting Group. On the basis of the matrix Boston Consulting Group considered a set of strategic actions for goods which have different growth rates and different market share of dairy products. The basic directions of development of commodity policy of the enterprises of dairy industry are offered. It is proved that consumer satisfaction and successful operation of enterprises depend on a detailed commodity policy. It is concluded that due to the high level of competition, dairy producers should distinguish their product from the product of competitors. A well-designed commodity policy is the basis on which products are produced and sold successfully. Therefore, to improve the commodity policy enterprises must conduct detailed marketing research of the dairy market, focus on consumer needs and to increase the quality and environmental friendliness of goods, product range development and increase the success of logistics.

Опис

Ключові слова

конкурентоспроможність продукції, матриця BCG, product competitiveness, BCG matrix

Бібліографічний опис

Лінькова О. Ю. Формування товарної політики підприємств молочної галузі / О. Ю. Лінькова, Є. Є. Пушкар // Вісник Національного технічного університету "ХПІ". Економічні науки = Bulletin of the National Technical University "KhPI". Еconomic sciences : зб. наук. пр. – Харків : НТУ "ХПІ", 2020. – № 5 (7). – С. 17-20.