Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/51902
Title: Закономірності розподілу швидкості руху транспортних засобів на міських вулицях
Other Titles: Distribution regularities of motor vehicle speed on city streets
Authors: Горбачов, Петро Федорович
Ву, Дик Мiнь
Штанько, Ігор Ігорович
Keywords: регульований перетин; випадкова величина; закон розподілу; signalized intersection; random variable; distribution law
Issue Date: 2020
Publisher: Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут"
Citation: Горбачов П. Ф. Закономірності розподілу швидкості руху транспортних засобів на міських вулицях / П. Ф. Горбачов, Д. М. Ву, І. І. Штанько // Сучасні інформаційні системи = Advanced Information Systems. – 2020. – Т. 4, № 2. – С. 163-169.
Abstract: Проблема. Метою досліджень швидкості руху транспортних засобів є визначення загальних тенденцій швидкості, визначення її раціональних меж, оцінка рівнябезпеки руху, прогнозування обсягу викидів шкідливих речовин в атмосферне повітря та інтегральна оцінка часу поїздки в міських мережах, що враховує випадковий характер цієї величини. Особливої актуальності задача її оцінки набуває в міських умовах, коли умови руху не можуть вважатися вільними. Виникаючі тут транспортні ситуації часто обмежують простір і час для здійснення маневрів, так само як і скорочують набір маневрів для водіїв. Різна реакція водіїв на виникаючі в русі складності можуть призводити до зростання рівня випадковості швидкості, що вимагає дуже уважного ставлення до параметрів її розподілу. Попередні дослідження в цьому напрямку підтвердили такі тенденції, але не дозволили зробити остаточних висновків про характер розподілу швидкості транспортних засобів на міських вулицях. Мета. Перевірити справедливість гіпотези про можливість описання коливань швидкості руху однотипних транспортних засобів в різних умовах гамма-розподілом. Методологія. Статистична оцінка фактичних значень швидкості руху транспортних засобів перед стоп-лінією міського регульованого перетину доріг за допомогою теоретичного закону розподілу та регресійного аналізу зв’язку між математичним сподіванням та параметром форми гамма-розподілу швидкості руху. Результати. Підтверджено справедливість гіпотези про можливість використання гамма-розподілу для опису коливання значень швидкостіруху однотипних транспортних засобів в різних умовах. Оригінальність. Проведено оцінку швидкості автомобілів та мотоциклів в нових умовах руху. Практична значущість.иОтримані результати дозволяють підвищити точність прогнозів швидкості руху в аналітичних та імітаційних моделях функціонування транспортних мереж.
Problem. The purpose of vehicle speed studies is to identify general trends in speed and its rational limits, to assess the level of traffic safety, to forecast harmful emissions into the air and to provide an integrated assessment of travel time in urban networks that takes into account the random nature of this variable. Its assessment is particularly relevant in urban environments where traffic conditions cannot be considered free. Transport situations here often limit space and maneuver time, as well as reducing opportunities for drivers. Different drivers' reactions to the difficulties in traffic can lead to an increase in the level of speed randomness, which requires very careful attention to the parameters of its distribution. Previous studies in this direction have confirmed such trends but have not let definitive conclusions about the nature of speed distribution in urban streets. Goal. Testing the hypothesis that the gamma distribution is suitable to describe the speed oscillations of the same type of vehicles in different conditions. Methodology. Statistical evaluation of vehicle speed actual values in the stop-line front of the urban signalized intersection by means of the distribution theoretical law and regression analysis of the relationship between the mathematical expectation and the form parameter of the gamma distribution of speed. Results.The hypothesis that the gamma distribution can be used to describe oscillations in the speed of similar vehicles under different conditions has been confirmed. Originality. The speed of cars and motorcycles under new driving conditions was assessed. Practical value. The obtained result allows increasing accuracy of the car and motorcycles speed prediction in analytical and simulation models of transport networks functioning.
ORCID: orcid.org/0000-0002-8180-4072
orcid.org/0000-0002-4753-3694
orcid.org/0000-0002-3935-5322
DOI: doi.org/10.20998/2522-9052.2020.2.24
URI: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/51902
Appears in Collections:Кафедра "Обчислювальна техніка та програмування"

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
AIS_2020_4_2_Horbachov_Zakonomirnosti.pdf1,39 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record  Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.