Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/52296
Title: Method of the it-project team creation based on maximizing it’s competencies
Other Titles: Метод формування команди it-проєкту на основі максимізації її компетенцій
Authors: Kononenko, Igor Volodymyrovich
Sushko, Hlib Volodymyrovich
Keywords: Agile; Scrum; team composition; Agile; Scrum; склад команди
Issue Date: 2021
Publisher: Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут"
Citation: Kononenko I. V. Method of the it-project team creation based on maximizing it’s competencies / I. V. Kononenko, H. V. Sushko // Вісник Національного технічного університету "ХПІ". Сер. : Стратегічне управління, управління портфелями, програмами та проектами : зб. наук. пр. = Bulletin of the National Technical University "KhPI". Ser. : Strategic management, portfolio, program and project management : coll. of sci. papers. – Харків : НТУ "ХПІ", 2021. – № 1 (3). – С. 9-15.
Abstract: The use of agile approaches in software development requires the project team to be multifunctional and self-organized in order to respond effectively to changing project requirements. Therefore information technology project team creation requires a special method. The purpose of the work is to develop a method of IT-project team creation by maximizing it’s competencies taking into account the features of agile approaches to project management. The paper proposes the issue of team creation based on maximizing team competencies under conditions of budget and laboriousness constraints. A method of a project team creation is proposed, which takes into account the requirements of the project, the characteristics of individual candidates, and the general competencies of the team as a whole, as well as the project's limitations on the budget and laboriousness of the project. The proposed approach consists of three stages. At the first stage, a set of candidates is determined, whose competency assessments meet the requirements of the project. In the second stage, team options are formed in accordance with the requirements of the project. The project team creation can take place in several statements. The first statement is to solve the problem of minimizing the distance between the vector of team competencies and the vector of requirements. The second statement of the problem is to solve the problem of maximizing competencies in terms of time and project budget constraints.The third solves the issue of choosing a team according to the chosen setting. Two possible objective functions of the issue are offered. One target function is to create a team that will include candidates with maximum competencies. Such a team will best cope with the requirements that are known at the start of the project. The second target function maximizes the total competencies of the team that exceed a given threshold. As a result, the team will be able to better cope with the changing requirements of the project. The proposed method makes it possible to create an effective software development team that meets the requirements of the project, the values and principles of agile approaches.
Використання гнучких підходів до розробки програмного забезпечення вимагає, щоб команда проєкту була крос-функціональної та самоорганізованої, щоб ефективно реагувати на вимоги проєкту. Тому, створення команди ІТ-проєкту вимагає особливого методу. Мета роботи – розробити Метод формування команди ІТ-проєкту шляхом максимізації її компетенцій з урахуванням особливостей гнучких підходів до управління проєктами. У статті розглянута проблема створення команди на основі максимізації командних компетенцій в умовах обмежень бюджету і трудомісткості. Пропонується метод створення проєктної команди, що враховує вимоги проєкту, особливості окремих кандидатів та загальні компетенції команди в цілому, а також обмеження проєкту з бюджету і трудомісткості. Запропонований метод складається з трьох етапів. На першому етапі визначається набір кандидатів, оцінка компетенцій яких відповідає вимогам проєкту. На другому етапі формуються варіанти команд відповідно до вимог проєкту. Створення проєктної команди може відбуватися в кілька постановок. Перша постановка полягає у вирішенні завдання мінімізації відстані між вектором командних компетенцій і вектором вимог. Друга постановка задачі – рішення задачі максимізації компетенцій з точки зору обмежень за часом і бюджету проєкту. Третій крок методу – вибір команди відповідно до обраної постановки. Пропонуються дві можливі цільові функції. Одна цільова функція – створити команду, в яку увійдуть кандидати з максимальними компетенціями. Вони найкраще впораються з вимогами, які відомі на старті проєкту. Друга цільова функція максимізує загальні компетенції команди, що перевищують заданий поріг. В результаті команда зможе краще справлятися з мінливими вимогами проєкту. Запропонований метод дозволяє створити ефективну команду розробників програмного забезпечення, що відповідає вимогам проєкту, цінностям і принципам гнучких підходів.
ORCID: orcid.org/0000-0002-1218-2791
orcid.org/0000-0002-3080-5841
DOI: doi.org/10.20998/2413-3000.2021.3.2
URI: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/52296
Appears in Collections:Вісник № 01. Стратегічне управління, управління портфелями, програмами та проектами
Кафедра "Стратегічне управління"

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
visnyk_KhPI_2021_1_SUUPPP_Kononenko_Method.pdf509,1 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record  Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.