Механізми нелінійної техніки мислення в просторі освіти

Ескіз

Дата

2011

ORCID

DOI

item.page.thesis.degree.name

item.page.thesis.degree.level

item.page.thesis.degree.discipline

item.page.thesis.degree.department

item.page.thesis.degree.grantor

item.page.thesis.degree.advisor

item.page.thesis.degree.committeeMember

Назва журналу

Номер ISSN

Назва тому

Видавець

НТУ "ХПІ"

Анотація

An author examines situation educational form which bases for forming а new technique thought are in. Reasonings are opened on joint philosophy, psychology, реdagogics, sociology. Space education is examined as such, which collision different senses at constructing concepts is in, that tricks into а man to а new look on а world. In а spotlight author situation event lecture, seminar and such mechanismsof thinking, imagination, interpretation, play withthe analogy.

Опис

Ключові слова

мислення, раціональність, простір освіти, навчальна форма, уява, імпровізація, паралогія, сенс

Бібліографічний опис

Дольська О. О. Механізми нелінійної техніки мислення в просторі освіти / О. О. Дольська // Теорія і практика управління соціальними системами: філософія, психологія, педагогіка, соціологія. – 2011. – № 3. – С. 3-11.

item.page.endorsement

item.page.review

item.page.supplemented

item.page.referenced