Механізми нелінійної техніки мислення в просторі освіти
Дата
2011
Автори
ORCID
DOI
item.page.thesis.degree.name
item.page.thesis.degree.level
item.page.thesis.degree.discipline
item.page.thesis.degree.department
item.page.thesis.degree.grantor
item.page.thesis.degree.advisor
item.page.thesis.degree.committeeMember
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
НТУ "ХПІ"
Анотація
An author examines situation educational form which bases for forming а new technique thought are in. Reasonings are opened on joint philosophy, psychology, реdagogics, sociology. Space education is examined as such, which collision different senses at constructing concepts is in, that tricks into а man to а new look on а world. In а spotlight author situation event lecture, seminar and such mechanismsof thinking, imagination, interpretation, play withthe analogy.
Опис
Ключові слова
мислення, раціональність, простір освіти, навчальна форма, уява, імпровізація, паралогія, сенс
Бібліографічний опис
Дольська О. О. Механізми нелінійної техніки мислення в просторі освіти / О. О. Дольська // Теорія і практика управління соціальними системами: філософія, психологія, педагогіка, соціологія. – 2011. – № 3. – С. 3-11.