Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/52400
Title: ICT means in the formation of students` cognitive interests in mastering a foreign language lexical competence
Other Titles: Засоби ІКТ в формування пізнавальних інтересів учнів до оволодіння лексичної компетенції іноземної мови
Authors: Bashkir, Olga
Zolotukhina, Svetlana
Keywords: learning; mixed learning; distance learning; навчання; змішане навчання; дистанційне навчання
Issue Date: 2021
Publisher: Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут"
Citation: Bashkir O. ICT means in the formation of students` cognitive interests in mastering a foreign language lexical competence / O. Bashkir, S. Zolotukhina // Теорія і практика управління соціальними системами: філософія, психологія, педагогіка, соціологія. – 2021. – № 1. – С. 108-117.
Abstract: The problem of preparation of students of general secondary education institutions for mastering a foreign language in the conditions of blended learning is considered. The efficiency of using information and communication technologies of blended learning in the formation of cognitive interest of students to master foreign language lexical competence is determined and proved.
Розглянуто проблему підготовки учнів закладів загальної середньої освіти до оволодіння іноземною мовою в умовах змішаного навчання. Визначено та доведено ефективність використання інформаційно-комунікаційних технологій змішаного навчання у формуванні пізнавального інтересу школярів до оволодіння іншомовною лексичною компетентністю.
ORCID: orcid.org/0000-0001-5237-9778
orcid.org/0000-0002-3535-5974
DOI: doi.org/10.20998/2078-7782.2021.1.09
URI: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/52400
Appears in Collections:Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна"

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TIPUSS_2021_1_Bashkir_Ict_means.pdf598,46 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record  Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.