Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/52490
Title: Розрахунок пропускної здатності автомобільного потоку на транспортній розв'язці
Other Titles: Calculation of car traffic capacity at the crossroad
Authors: Соларьов, Олександр Олексійович
Мікуліна, Марина Олександрівна
Таценко, Олександр Володимирович
Keywords: транспортний потік; traffic flow
Issue Date: 2021
Publisher: Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут"
Citation: Соларьов О. О. Розрахунок пропускної здатності автомобільного потоку на транспортній розв'язці / О. О. Соларьов, М. О. Мікуліна, О. В. Таценко // Вісник Національного технічного університету "ХПІ". Сер. : Нові рішення в сучасних технологіях : зб. наук. пр. = Bulletin of the National Technical University "KhPI". Ser. : New solutions in modern technology : col. of sci. papers. – Харків : НТУ "ХПІ", 2021. – № 1 (7). – С. 54-58.
Abstract: Пропускна здатність ділянки дороги є ключовим елементом та залежить від багатьох факторів, таких як: ширина проїжджої частини, допустимої видимості, уклонів, радіусів поворотів, складу автомобілів, можливості маневрів та конструкції автомобілів. Розвиток автомобілебудування призводить до покращення експлуатаційних можливостей автомобілів та покращенню показників пропускної здатності. Зміна усіх цих складових призводить до зміни пропускної здатності. Склад транспортного потоку під час розрахунку пропускної здатності є одним з ключових факторів. Рухомий транспортний потік характеризується складом в ньому різних (за віком та призначенням) транспортних засобів. Склад транспортного потоку відображається в процентному відношенні. Отримання та аналіз алгоритму визначення пропускної здатності транспортного потоку на певній ділянці дороги (розв’язці). Зроблено аналіз існуючого стану автомобіле-використання в Україні та вибір оптимального алгоритму для отримання реальних даних потоку на ділянці дороги. Основною задачею інженера під час проектування певної ділянки дороги є забезпечення максимальної пропускної здатності ділянки дороги. Максимальна пропускна здатність досягається шляхом покращення дорожнього покриття, розширення дорожнього полотна (збільшення кількості рухомих смуг та встановленні відповідних знаків), виділення реверсивних смуг руху та встановлення реверсивних світлофорів. Під час розрахунку пропускної здатності необхідно враховувати характеризуючий взаємозв’язок між автомобілями у потоці в різних дорожніх умовах. Інтервали між автомобілями в потоці можуть змінюватися навіть при високій інтенсивності руху, що в свою чергу досить корегує показник пропускної здатності. Досить суттєво інтервали змінюються при появі у потоці вантажних автомобілів, спец техніки, або автобусів.
The capacity of a road section depends on many factors, such as the width of the carriageway, the permissible visibility, the slopes, the turning radii, the composition of the cars, the maneuverability and the design ofthe cars. The development of the automotive industry leads to improved performance of cars and improved throughput. Changing all of these components changes the bandwidth. When the capacity is calculating the composition of the traffic flow became oneof the key factors. Mobile traffic is characterized by the composition of different (by age and purpose) vehicles. The composition of the traffic flow is displayed as a percentage. Obtaining and analyzing the algorithm for determining the capacity of traffic flow on a particular section of road (interchange). The analyze of the current state of car use in Ukraine and select the optimal algorithm for obtaining real flow data on the road section was made. The main task of the engineer during the design of a certain section of the road is to ensure the maximum capacity of the road section. Maximum throughput is achieved by improving the road surface, widening the roadway (increasing the number of lanes and installing appropriate signs), allocating reversing lanes and installing reversing traffic lights. When calculating the capacity, it is necessary to take into account when characterizing the relationship between cars in the flow in different road conditions. Intervals between cars in a streamcan change even at high intensity of movement that in turn quite corrects a capacity indicator. Quite significantly, the intervals change when there is a flow of trucks, special equipment, or buses.
ORCID: orcid.org/0000-0002-1485-0685
orcid.org/0000-0002-6918-5192
orcid.org/0000-0003-1762-8219
DOI: doi.org/10.20998/2413-4295.2021.01.08
URI: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/52490
Appears in Collections:Вісник № 01. Нові рішення в сучасних технологіях

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
visnyk_KhPI_2021_1_NRST_Solarov_Rozrakhunok.pdf978,04 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record  Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.