Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/53141
Title: Маркетинг знань в управлінні стратегіями інноваційного розвитку промислового підприємства
Other Titles: Knowledge marketing in strategy management of industrial enterprises' innovative development
Authors: Ілляшенко, Сергій Миколайович
Ілляшенко, Наталія Сергіївна
Шипуліна, Юлія Сергіївна
Keywords: маркетинг знань; управління стратегіями; стратегічне управління; інноваційний розвиток; промислове підприємство; marketing knowledge; strategy management; strategic management; innovative development; industrial enterprise
Issue Date: 2021
Publisher: Студцентр
Citation: Ілляшенко С. М. Маркетинг знань в управлінні стратегіями інноваційного розвитку промислового підприємства / С. М. Ілляшенко, Н. С. Ілляшенко, Ю. С. Шипуліна // Сучасний маркетинг: тренди, інновації, інструменти : кол. монографія / заг. ред. Є. В. Ромат, С. Ф. Смерічевський. – Київ : Студцентр, 2021. – Розд. 2. – С. 120-137.
Abstract: Визначено особливості застосування інструментів і методів маркетингу знань на етапах розроблення і реалізації стратегій інноваційного розвитку промислового підприємства в умовах трансформації технологічних укладів. Практичне впровадження представлених розробок надає можливість цілесп-рямовано управляти на засадах маркетингу формуванням і реалізацією конкурентних переваг промислових підприємств в основу яких покладено актуальні релевантні знанні щодо закономірностей зміни векторів впливу факторів зовнішнього середовища, стану наявного потенціалу інноваційного роз-витку підприємств і ефективних способів його посилення та реалізації.
The peculiarities of application of tools and methods of marketing of knowledge at the stages of development and implementation of strategies of innovative development of industrial enterprise in conditions of transformation of technological institutions are determined. The practical implementation of the presented developments provides an opportunity to manage on the basis of marketing the formation and implementation of competitive advantages of industrial enterprises, which are based on relevant knowledge about the patterns of change in the vectors of influence of environmental factors, the state of the existing potential of innovative development of enterprises and effective ways of its strengthening and implementation.
ORCID: orcid.org/0000-0001-5484-9788
orcid.org/0000-0002-1426-1215
orcid.org/0000-0002-8133-578X
URI: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/53141
Appears in Collections:Кафедра "Менеджмент інноваційного підприємництва та міжнародних економічних відносин"

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Illiashenko_Marketynh_znan_2021.pdf644,87 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record  Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.