Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/54926
Title: Вплив перемінної маси рідкого вантажу на динамічну навантаженість ходової системи транспортованих агрегатів
Other Titles: Influence of variable weight of liquid cargo on dynamic loading of the running system of transported units
Authors: Кожушко, Андрій Павлович
Keywords: колісний трактор; напівпричіпна цистерна; ходова система; динамічна навантаженість; перемінна маса; навантаженість шин; wheeled tractor; semi-trailer tank; running system; dynamic loading; variable mass; tire load
Issue Date: 2020
Publisher: Харківський національний технічний університет сільського господарства ім. Петра Василенка
Citation: Кожушко А. П. Вплив перемінної маси рідкого вантажу на динамічну навантаженість ходової системи транспортованих агрегатів / А. П. Кожушко // Технічний сервіс агропромислового, лісового та транспортного комплексів = Technical service of agriculture, forestry and transport systems. – 2020. – № 21. – С. 75-86.
Abstract: Постійне нарощування сільськогосподарської продукції змушує аграріїв використовувати в транспортних роботах, як автомобільну, так і тракторну техніку. Тому, створюючи нову тракторну техніку, виробники намагаються задовольнити експлуатаційні показники руху. При дослідженні транспортної роботи, що використовується в агропромисловому комплексі спостерігається виникнення проблеми при русі колісного трактора з причіпними та/або напівпричіпними цистернами, які частково заповнені рідиною. Оскільки в тракторних цистернах відсутні внутрішні перегородки, тоді перевезення частково заповненої рідким вантажем цистерни призведе до виникнення суттєвих вільних коливань. Така тенденція разом з закономірним нарощуванням транспортної швидкості призводить до поздовжньої та поперечної нестабільності, що сприяє підвищенню як енергетичних витрат, так і аварійних ситуацій (відбувається вплив на плавність руху, керованість та стійкість транспортного засобу, підвищення динамічної навантаженості ходової системи, тощо). Метою роботи є дослідження динамічної навантаженості ходової системи причіпної та напівпричіпної цистерни при виконанні транспортної роботи колісним трактором. Задля вирішення поставленої мети необхідно: оцінка динамічної навантаженості ходової системи агрегатів (тракторних цистерн) при виконанні транспортної роботи колісним трактором; виконати аналіз впливу конструктивних показників підвіски напівпричіпної цистерни з метою зменшення динамічної навантаженості ходової системи колісного трактора. При вирішенні поставленої мети використовувалась методика, яка передбачала математичне моделювання повздовжнього руху колісного трактора з цистернами різного об’єму наповнення. Використана модель враховує перерозподіл рідини у цистерні, яка викликана коливаннями оболонки, з використанням характеристики поверхневих хвиль Релея. Проведення аналізу динамічної навантаженості ходової системи тракторних цистерн базувалося на визначенні сили, що створюється пневматичними шинами коліс. Як результат, отримано дані теоретичного дослідження, які відображають вплив перерозподілу рідини в напівпричіпній цистерні на показник динамічної навантаженості ходової системи цистерн. Також встановлено, що для зменшення амплітуди динамічної навантаженості ходової системи напівпричіпної цистерни доцільно в конструкцію впроваджувати елементи демпфірування (амортизатори). При підборі пружних характеристик підвіски напівпричіпної цистерни необхідно проводити комплексне дослідження з визначення динамічної навантаженості на ходову систему, адже некоректний підбір жорсткості підвіски може призвести до потрапляння резонансної зони динамічної навантаженості в діапазон транспортних швидкостей руху.
The constant increase in agricultural production forces farmers to use both automobile and tractor machinery in transport work. Therefore, creating new tractor equipment, manufacturers are trying to meet performance. In the study of transport work used in the agro-industrial complex, there is a problem with the movement of a wheeled tractor with trailer and / or semi-trailer tanks, which are partially filled with liquid. As there are no internal partitions in tractor tanks, then the transportation of a tank partially filled with liquid cargo will lead to significant free oscillations. This trend, together with the regular increase in transport speed leads to longitudinal and transverse instability, increases both energy costs and emergencies (there is an impact on smoothness, handling and stability of the vehicle, increasing the dynamic load of the chassis, etc.). The aim of the work is to study the dynamic load of the running system of the trailer and semi-trailer tank when performing transport work with a wheeled tractor. To solve this goal it is necessary to: assess the dynamic load of the running system of units (tractor tanks) when performing transport work with a wheeled tractor; to carry out the analysis of influence of constructive indicators of a suspension bracket of the semi-trailer tank for the purpose of reduction of dynamic loading of a running system of a wheeled tractor. In solving this goal, a technique was used that provided mathematical modeling of the longitudinal movement of a wheeled tractor with tanks of different filling volumes. The model used takes into account the redistribution of liquid in the tank, which is caused by oscillations of the shell, using the characteristics of surface Rayleigh waves. The analysis of the dynamic load of the running system of tractor tanks was based on the determination of the force generated by the pneumatic tires of the wheels. As a result, the data of the theoretical research reflecting influence of redistribution of liquid in semi-trailer tanks on an indicator of dynamic loading of a running system of tanks are received. It is also established that to reduce the amplitude of the dynamic load of the running system of the semi-trailer tank, it is advisable to introduce damping elements (shock absorbers) into the structure. When selecting the elastic characteristics of the suspension of a semi-trailer tank, it is necessary to conduct a comprehensive study to determine the dynamic load on the running system, because incorrect selection of the stiffness of the suspension can lead to a resonant zone of dynamic load in the range of transport speeds.
DOI: doi.org/10.37700/ts.2020.21.75-86
URI: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/54926
Appears in Collections:Кафедра "Автомобіле- і тракторобудування"

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TSALTK_2020_21_Kozhushko_Vplyv_pereminnoi.pdf1,24 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record  Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.