Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/55491
Title: Теоретичний аспект творчого саморозвитку викладача
Other Titles: Theoretical aspect of creative self-development of a teacher
Authors: Ігнатюк, Ольга Анатоліївна
Keywords: особистість; особистісно-професійний потенціал; педагог; професіоналізм; творчий саморозвиток; самовдосконалення; person; personal and professional potential; pedagogue; professionalism; creative selfdevelopment; self-perfection
Issue Date: 2011
Publisher: Полтавський національний педагогічний університет ім. В. Г. Короленка
Citation: Ігнатюк О. Теоретичний аспект творчого саморозвитку викладача / О. Ігнатюк // Педагогічні науки : зб. наук. пр. = Pedagogical Sciences : сoll. of sci. works / гол. ред. М. Степаненко. – Полтава : ПНПУ, 2011. – Вип. 3. – С. 17-21.
Abstract: Висвітлено проблему особистісно-професійного розвитку й удосконалення особистості педагога. Проаналізовано різні підходи до розгляду педагогічної категорії "творчий саморозвиток педагога", акцентовано увагу на критеріях ефективності цього процесу.
A problem of personal and professional development and perfection of a pedagogue’s personality is considered. The various approaches to consideration of a pedagogical category “creative self-development of a teacher” are analysed; the most att ention is paid to criteria of effi ciency of this process.
URI: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/55491
Appears in Collections:Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна"

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
PN_2011_3_Ihnatiuk_Teoretychnyi_aspekt.pdf316,95 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record  Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.