Електропривод коліс тролейбуса на базі вентильного двигуна

Ескіз

Дата

2013

ORCID

DOI

item.page.thesis.degree.name

item.page.thesis.degree.level

item.page.thesis.degree.discipline

item.page.thesis.degree.department

item.page.thesis.degree.grantor

item.page.thesis.degree.advisor

item.page.thesis.degree.committeeMember

Назва журналу

Номер ISSN

Назва тому

Видавець

НТУ "ХПІ"

Анотація

The electric drive on basis of the Switched Reluctance Motor with the parallel buffer of energy is offered for the wheels drive to the trolleybus. Main characteristic allow an engine successfully to compete with traction collector engines. They have higher reliability and less volume of active part. Recommendations are grounded in relation to designing taking into account the features of construction and on the basis of theory of electromagnetic transformation of energy. These recommendations are taken as a basis of project calculation. The results researches of the created SRM testify expedience the use created engine is in the electromechanic of wheels trolleybus.

Опис

Ключові слова

транспортна мережа, міський екологічний стан, вентильні реактивні двигуни, ємнісні буфери енергії, автоматизована система проектування, тягові колекторні двигуни

Бібліографічний опис

Ткачук В. І. Електропривод коліс тролейбуса на базі вентильного двигуна / В. І. Ткачук, І. Є. Біляковський // Вісник Нац. техн. ун-ту "ХПІ" : зб. наук. пр. Темат. вип. : Проблеми автоматизованого електроприводу. – Харків : НТУ "ХПІ". – 2013. – № 36 (1009). – С. 219-220.

Колекції

item.page.endorsement

item.page.review

item.page.supplemented

item.page.referenced