Електропривод коліс тролейбуса на базі вентильного двигуна
Дата
2013
ORCID
DOI
item.page.thesis.degree.name
item.page.thesis.degree.level
item.page.thesis.degree.discipline
item.page.thesis.degree.department
item.page.thesis.degree.grantor
item.page.thesis.degree.advisor
item.page.thesis.degree.committeeMember
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
НТУ "ХПІ"
Анотація
The electric drive on basis of the Switched Reluctance Motor with the parallel buffer of energy is offered for the wheels drive to the
trolleybus. Main characteristic allow an engine successfully to compete with traction collector engines. They have higher reliability and less volume of active part. Recommendations are grounded in relation to designing taking into account the features of construction and on the basis of theory of electromagnetic transformation of energy. These recommendations are taken as a basis of project calculation. The results researches of the created SRM testify expedience the use created engine is in the electromechanic of wheels trolleybus.
Опис
Ключові слова
транспортна мережа, міський екологічний стан, вентильні реактивні двигуни, ємнісні буфери енергії, автоматизована система проектування, тягові колекторні двигуни
Бібліографічний опис
Ткачук В. І. Електропривод коліс тролейбуса на базі вентильного двигуна / В. І. Ткачук, І. Є. Біляковський // Вісник Нац. техн. ун-ту "ХПІ" : зб. наук. пр. Темат. вип. : Проблеми автоматизованого електроприводу. – Харків : НТУ "ХПІ". – 2013. – № 36 (1009). – С. 219-220.