Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/56626
Title: Structural-parametrical synthesis of electronic control unit of fuel feeding system of vehicle diesel engine
Other Titles: Структурно-параметричний синтез електронного блоку управління системи паливоподачі транспортного дизеля
Authors: Aleksandrova, T. Ye.
Lazarenko, Artyom
Keywords: transport diesel engine; all-mode fuel feed regulator; electronic unit; invariance of fuel feed system; транспортний дизель; всережимний регулятор паливоподавання; електронний блок; інваріантність системи паливоподавання
Issue Date: 2017
Publisher: ПП "Технологічний Центр"
Український державний університет залізничного транспорту
Citation: Aleksandrova T. Structural-parametrical synthesis of electronic control unit of fuel feeding system of vehicle diesel engine / T. Aleksandrova, A. Lazarenko // Східно-Європейський журнал передових технологій = Eastern-European Journal of Enterprise Technologies. – 2017. – Т. 1, № 9 (85). – С. 34-44.
Abstract: We draw a conclusion that in the fuel feed system of the transport diesel engine, it is expedient to use a two-channel electronic control unit. The selection of appropriate channel of the electronic control unit is done by the driver depending on road conditions. This scheme of electronic unit makes it possible to minimize both dynamic errors, which appear during motion of vehicle in the rough terrain, when there is a significant change in load within a short time interval, and the static errors, which appear when moving along the routes with high-quality road surface, but with lengthy ascends and descents. The proposed fuel feed system is in a certain sense universal. The channel, providing high dynamic accuracy of fuel feed control, contains ae sensor of angular velocity of crankshaft rotation of the diesel engine, and the sensors of position of fuel pump lath and the pedal of fuel feed control, the outputs of which are connected to inputs of the electronic unit, which implements a linear combination of the input signals of sensors. The channel that provides for invariance of the fuel feed system to the action of external disturbances realizes a control algorithm, which uses, in addition to the output signals of the above-indicated sensors, information about the displacement velocity of the fuel pump lath of the diesel engine. High accuracy and interference protection of the closed fuel feed system may be achieved by using a digital electronic control unit with the implementation of digital Butterworth and Lanczos low-frequency filters.
Розглядається вибір структури і чисельних значень варійованих параметрів електронного блоку керування всережимного регулятора паливоподавання транспортного дизеля з нерегульованим турбонаддувом. Обрані значення варійованих параметрів забезпечують високу точність підтримки необхідного значення кутової швидкості обертання колінчастого валу дизеля. Обрана структура електронного блоку керування забезпечує властивість інваріантності замкненої системи паливоподавання до зовнішніх навантажень, що діють на колінчастий вал.
ORCID: orcid.org/0000-0001-9596-0669
orcid.org/0000-0002-5131-6772
DOI: doi.org/10.15587/1729-4061.2017.92686
URI: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/56626
Appears in Collections:Кафедра "Системний аналіз та інформаційно-аналітичні технології"

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
SIeZhPT_2017_1_9_Aleksandrova_Structural_parametrical_synthesis.pdf531,05 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record  Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.