Вісник № 04. Економічні науки

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/56993

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 20
  • Ескіз
    Документ
    The economical advantages and disadvantages of urban passenger transport modes according to the purposes of urban passenger logistics
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Zhang, Min; Gorovyi, Dmytro Anatoliiovych
    Urbanization and the significant growth of cities, due to the large processes of migration of rural residents to cities, passenger logistics became a separate problem of the 20th, and now the 21st century, especially urgent for the People's Republic of China. This led to the fact that the issues of urban passenger logistics became relevant. A distinctive feature of the human resources (passenger) logistics, in contrast to traditional transport logistics, is the quality of delivery or transportation. Therefore, the choice of the cheapest mode of transport (if there are no talks about perishable or fragile resources), the fastest delivery method, the optimal route, etc. plays an important role in ordinary transport logistics. Other goals play an important role in the transportation of people: comfort, small overload, convenient schedule, availability of accumulation points (stations, platforms, platforms, etc.), and especially – a choice of a transport mode vehicle and its suitability for transporting people. The aim of the article is to find out the economic advantages and disadvantages of all possible modes of urban passenger transport according to the purposes of urban passenger logistics. Many scientists discovered the problem of urban public transport mode choice, but it is still not have an optimal decision, as the aim of their study were connected technical side of urban transport or the management of existing transport modes, fuel alternative decisions, the possibility of traffic congestion reduction, etc. It the article it was shown that according to comparison on ecological and construction and operating cost criteria the best modes of passenger urban transport for ordinary landscape city are trolleybus and electric bus, as the most balanced modes. The most popular existing modes as bus and subway have lacks: a bus has a lack of environmental friendliness, and a subway has high cost on construction and operation. After choosing the best urban mode of passenger transport for the city two other main issues of organizing urban logistics are left. The choice of the method of accounting and control of travel and the choice of a fare rating system will be investigated in the next articles.
  • Ескіз
    Документ
    Формування стратегії компанії, грунтуючих на потреби споживача
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Галушка, Діана Віталіївна; Літвиненко, Марія Владиславна; Літвиненко, Олександра Олександрівна
    У статті розглянуті практичні аспекти ефективного реагування на запити споживача за допомогою категорійного менеджменту, який на ринку товарів повсякденного попиту (FMCG) вже багато років ефективно використовується. Досліджено питання впровадження категорійного менеджменту в роботу аптечного підприємства, що є досить складним процесом і сьогодні ще немає уніфікованого підходу до його застосування. Визначено основні питання, що допомагає вирішити категорійний менеджмент, а саме оптимізацію асортименту, поличний простір, ціноутворення, управління складськими запасами та промо-активностями. В рамках категорійного менеджменту розроблено систему, що дозволяє уявити категорію за обсягом, структурою і поданням в торговій точці так, як її бачить споживач даного аптечного рітейлера. Показано, що структура категорії повинна фіксуватися як мінімум чотирма рівнями сегментації: категорія, підкатегорія, сегмент і підсегмент.
  • Ескіз
    Документ
    Інноваційна форма грошей в міжнародній економіці
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Гололобова, Олеся Миколаївна; Чмельова, Ольга Сергіївна
    Останнім часом в Україні спостерігається системна втрата впевненості громадян у фінансовій системі. У зв'язку з численними кризами сучасної фінансової системи виникає необхідність пошуку альтернативних методів побудови світової фінансової системи. У 2009 році було з’явилась система платежів за допомогою криптовалют, яка не потребувала участі третьої сторони. Запропонована система прямих платежів мала технологічні переваги перед стандартними валютами. Криптовалюта є інновацією в наш час. Однак, наразі існує багато невирішених питань з методологічних, методичних та правових питань у цій сфері. Як швидко ця валюта пошириться по світу? Чи може вона стати альтернативною формою грошей в сучасній економіці? Саме ці питання зумовлюють актуальність роботи. Запропонований новий методичний підхід щодо прогнозування розвитку криптовалют у економіці, який ґрунтується на аналізі та практиці розвитку криптовалюти та полягає у використанні рівняння обміну Фішеру для впровадження криптовалюти Bitcoin у сучасну економіку в якості грошей, довів, що думка про дефляційну природу Bitcoin, що не дає стати їм новітньою формою грошей, може бути помилковою. Зроблено висновок, що криптовалюта мають майбутнє і можуть змінити не тільки фінансовий, але і весь світ в кращу сторону. Також можливо, вона, завдяки інноваційним технологіям, стане сполучною ланкою між валютами всіх країн і буде таким собі диригентом, що призводить до гармонії і рівноваги грошовий світ всієї планети.
  • Ескіз
    Документ
    Стратегія експортоорієнтованого зростання: концепція сталого розвитку
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Іщенко, Світлана Вікторівна; Данилко, Валерій Кирилович
    Аналіз наукових здобутків вітчизняних та зарубіжних авторів дозволив теоретично обґрунтувати, що сучасні моделі експортоорієнтованого розвитку не можуть базуватися на постулатах класичної та неокласичної економічної теорії, що в якості факторів виробництва розглядають землю, капітал, працю та підприємницькі здібності. З’ясовано, що доповнення неокласичної моделі міжнародної торгівлі Гекшера-Оліна таким фактором, як навколишнє середовище, доводить, що при застосуванні одностороннього екологічного регулювання та за умови мобільності будь-якого з факторів виробництва, «брудні» виробництва можуть мігрувати між країнами, але така міграція екологонебезпечних виробництв між країнами може давати лише локальний ефект, не вирішуючи питання глобального забруднення навколишнього середовища. В процесі дослідження визначено, що на сучасному етапі розвитку суспільства знання не лише набувають характеристик виробничого фактора, а й пріоритетної значущості серед інших факторів виробництва, маючи здатність знижувати витрати капіталу, праці та обсяги заподіяної шкоду навколишньому середовищу. Проведений теоретичний аналіз дозволяє зробити висновки, що за умови прийняття та дотримання принципів концепції сталого розвитку всіма учасниками світової економічної системи можливість забезпечити менший рівень викидів та відходів може стати порівняльною перевагою у міжнародній торгівлі але лише за умови уніфікації екологічного законодавства на глобальному рівні.
  • Ескіз
    Документ
    Аналіз внутрішніх та зовнішніх продуктогенних детермінант енергозбереження на підприємстві залізничного транспорту
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Ковальчук, Юлія Дмитрівна
    Об'єктом дослідження є процес енергозбереження підприємства залізничної галузі. За результатами аналізу визначено, що у найближчій перспективі Україна має намір скоротити свій на тепер дуже високий рівень енергоспоживання, який з економічної точки зору значною мірою обтяжує як державний бюджет і підприємства, так і населення. Наведено, результати аналізу вантажообігу пасажирообігу і питомі енергозатрати в транспортній системі України станом на 2019 р. Продуктогенними детермінантами або факторами будемо називати сукупність основних причин, витоків, заходів які впливають на продуктивність процесу енергозбереження на підприємствах залізничної галузі, тобто на отримані показники в результаті виробничо-господарської діяльності підприємств залізничного транспорту. Виокремлено і схарактеризовано основні принципи організації фінансів підприємств залізничного транспорту: самоокупності, фінансового планування, обов’язкового створення резервів, дотримання фінансової дисципліни, матеріальної зацікавленості колективу, матеріальної відповідальності підприємства, контролю за фінансово-господарською діяльністю підприємств залізничного транспорту. Визначено, що умови енергозбереження для підприємств залізничного транспорту – це такі, що призводять до зменшення собівартості перевезень за рахунок економного витрачання усіх видів енергоносіїв шляхом переходу підприємства до докорінно нових форм, методів та заходів ведення виробничо-господарської діяльності.
  • Ескіз
    Документ
    Категорія "інновінг": концептуальний та практичний аспекти
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Лук'яниця, Аліна Юріївна; Савченко, Ольга Ігорівна
    Стаття привертає увагу до негативних факторів глобальної економічної кризи та необхідності забезпечення стабільного бізнесу. Визначає головні аспекти планування підприємницької діяльності та привертає увагу до такого допоміжного інструменту у вирішенні цієї проблеми як застосування методів інновінгу. Мета статті - необхідність дослідження терміну "інновінг" та окреслення його принципів і механізмів дії, котрі сприяють підвищенню фінансово-економічної стабільності підприємств та покращенню конкурентоспроможності в умовах глобальної економічної кризи. В статті також розглядається семантичне походження цього поняття.
  • Ескіз
    Документ
    Глобалізація як тенденція розвитку сучасної світової економіки
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Максименко, Яна Анатоліївна; Кропива, Валерія Олегівна
    У статті досліджено глобалізацію як тенденцію розвитку сучасної світової економіки. Метою даної статті є аналіз процесу глобалізації, виявлення її сутності, проявів, взаємозв’язків з іншими тенденціями розвитку світової економіки, наслідків глобалізації. Конкретизовано визначення глобалізації в широкому і вузькому смислі. Проаналізовано підходи до визначення факторів, що обумовлюють глобалізацію. Розкрито прояви глобалізації. Продемонстровано взаємозв’язок між глобалізацією, інтернаціоналізацією, інтеграцією та транснаціоналізацією. Охарактеризовано індекс рівня глобалізації країн світу. Зазначено, що лідерами цього списку є Швейцарія, Нідерланди, Бельгія, на останньому місці знаходяться Віргінські Острови, Україна в цьому рейтингу знаходиться на 45 місці. Розкрито наслідки глобалізації. Підкреслено, що існування позитивних і негативних наслідків глобалізації обумовлює пошук шляхів отримання максимального позитивного ефекту і нівелювання негативного, що можливо за умови створення сприятливого середовища для розвитку національної економіки, співробітництва з іншими країнами світу.
  • Ескіз
    Документ
    Обліково-економічні аспекти якості продукції як складової забезпечення конкурентоспроможності підприємства
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Перерва, Петро Григорович; Гришко, Наталя Євгеніївна; Маслак, Марія Володимирівна
    У статті розглянуто основні підходи до класифікації та категоризації витрат на якість з урахуванням наукового здобутку у сфері обліку витрат на якість, на основі чого було запропоновано власний підхід до управління даною категорією витрат на основі багаторівневого поділу. Такий підхід дозволяє управлінцям виявити, що деяких видів витрат на якість уникнути неможливо, у той час як інші можна мінімізувати. Досліджено основні елементи витрат на якість та здійснено їх систематизацію у розрізі облікових моделей за різними класифікаційними ознаками. Розглянуто теоретичні підходи до обліку витрат на якість. Наголошено на тому, що для цілей бухгалтерського обліку запропоновано класифікувати витрати на якість, виходячи з необхідності їх розмежування, оскільки загальні витрати на виготовлення і якість продукції, згідно діючої методики обліку витрат, не розрізняють як окремі категорії витрат. За результатами дослідження встановлено, що управління витратами на якість, якщо їх позиціонувати як конкретні витрати ресурсів, сприяє поліпшенню конкурентоспроможності підприємства.
  • Ескіз
    Документ
    On the issue of staff adaptation
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Pohorielova, Tetiana
    The purpose of this article is to study the process of staff adaptation in an organization. To achieve this goal, various interpretations of the term “personnel adaptation” in the scientific literature are considered. The goal is to study the adaptation of employee behavior to a new organizational environment. Particular attention is paid to the consideration of a group of factors that influence human actions in an organization. The article considers adaptation as a way of primary involvement of personnel in the labor process and a tool for retaining employees. In addition, adaptation is an element of a more complete immersion of employees in the post so that the goals are quickly realized. The classification of forms and types of adaptation is given. The sequence of actions that must be performed to organize the adaptation process is described. Responsible persons and the orientation program of job placement are determined. The importance of adaptation of personnel as an element of the enterprise management system is emphasized. It is concluded that the adaptation is designed to meet the needs of the organization in the quantitative and qualitative composition of the staff. This article is important for understanding the factors that can increase the motivation of new employees.
  • Ескіз
    Документ
    Особливості організації продажу та маркетингу на світовому автомобільному ринку під час карантину
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Пономаренко, Валерія Вадимівна; Косенко, Олександра Петрівна
    У статті проаналізовано автомобільний ринок як світову екосистему. Запровадження карантинного режиму через пандемію коронавірусу є непередбачуваним фактором, що має неабиякий вплив на ринок, попит, пропозицію, а через всесвітній характер розповсюдження запроваджує нові напрями роботи, формати комунікації. Також важливо відмітити вплив на процес постачання автомобілів від виробництв до кінцевого споживача. Проаналізовані статистичні дані по країнах Європи характеризують різкий спад рівня продажів. Аналітика даних по автомобільному ринку України має тенденцію до різкого зростання, а темпи відновлення ринку є найшвидшими в Європі. Виявлено особливість українського автомобільного ринку, а саме розподіл на ринок нових авто та ринок вживаних імпортованих автомобілів. Ситуація 2020 року виявила наявні проблеми маркетингу автомобільних компаній, а саме низьку активність в онлайні, невикористання інструментів Інтернет-маркетингу, що є актуальним для запроваджених умов карантинного режиму. До того ж, функції маркетингу не мають бути обмежені стимулюванням збуту, а побудува бренду та зростання впізнаваності є важливим напрямом діяльності маркетингового відділу.