Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/57131
Title: Сучасні технології формування регіонального освітнього простору
Other Titles: Modern Technologies of Formation of the Regional Educational Space
Authors: Бірюкова, Марина Василівна
Keywords: навчальний процес; соціальні технології; мережеві освітні структури; social technologies; educational space; region; network educational structures
Issue Date: 2020
Publisher: Харківський гуманітарний університет "Народна українська академія"
Citation: Бірюкова М. В. Сучасні технології формування регіонального освітнього простору / М. В. Бірюкова // Вчені записки Харківського гуманітарного університету "Народна українська академія". Додаток до 25-го тому : зб. наук. пр. / ред. кол.: К. В. Астахова [та ін.]. – Харків : ХГУ "НУА", 2020. – С. 202-210.
Abstract: У статті проведено ретроспективний аналіз впровадження соціальних технологій в освітній простір регіону. Виявлено особливості сучасного розвитку освіти в межах глобальних й локальних процесів. Сформульовано, що соціальні технології перманентно ініціюються й впроваджуються в освітній простір. Технології супроводжують нелінійність соціальних процесів, мінімізують ризики й забезпечують функціонування соціальних об’єктів в межах обмеження ресурсів. Досліджено етапи розвитку освіти України відповідно до специфіки впровадження технологій. Визначено, що специфіка сучасного етапу розвитку освіти пов’язана з розгортанням процесів глобалізації, глокальності та аутсорсінгу. Визначено, що сучасний етап розвитку освітнього простору пов'язано зі створенням різноманітних мережевих структур. Виявлено, що сучасні технології формування регіонального освітнього простору спрямовано на, по-перше, створення великих освітніх комплексів; по-друге, створення укрупнених регіональних професійних коледжів і ліцеїв на основі об’єднання, реорганізації та злиття освітніх установ; по-третє, створення міжміських освітніх комплексів в малих містах і сільських районах з включенням вечірньої школи, навчального центру служби зайнятості, бібліотек, професійних училищ та ін.; по-четверте, створення корпоративних освітніх комплексів у формі освітніх організацій на основі горизонтальної (змістовний компонент навчальної діяльності) і організаційної (спільні структури управління) інтеграції освітніх установ і соціальних партнерів; й наприкінці, збереження, зміцнення і ресурсна підтримка унікальних, видатних і соціально спрямованих навчальних закладів.
The article contains a retrospective analysis of the introduction of social technologies in the educational space of the region. The features of the modern development of education within the global and local processes are revealed. It is stated that social technologies are permanently initiated and introduced into the educational space. Technologies accompany non-linearity of social processes, minimize risks and ensure the functioning of social objects within the limits of resources. The stages of Ukrainian education development are investigated in accordance with specifics of technology implementation. It is determined that the specificity of the modern stage of education development is associated with deployment of globalization, glocalization and outsourcing. It is determined that the current stage of development of educational space is associated with creation of various network structures. It has been revealed that modern technologies for the formation of regional educational space are aimed at, firstly, creation of large educational complexes; secondly, creation of integrated regional professional colleges and lyceums on the basis of integration, reorganization and merger of educational institutions; thirdly, creation of inter-city educational complexes in small cities and rural areas, including an evening school, an employment service training center, libraries, vocational schools, etc .; fourth, creation of corporate educational complexes in the form of educational organizations on the basis of horizontal and organizational integration of educational institutions and social partners; and finally, preservation, strengthening and resource support of unique educational institutions.
ORCID: orcid.org/ 0000-0003-0525-3659
URI: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/57131
Appears in Collections:Кафедра "Соціології і публічного управління"

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
vcheni_zapysky_KhHU_NUA_2020_25_Biriukova_Suchasni_tekhnolohii.pdf368,76 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record  Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.