Проблеми і суперечності дистанційної форми навчання у вищій школі
Дата
2021
Автори
ORCID
DOI
doi.org/10.20998/2313-8890.2021.05.03
item.page.thesis.degree.name
item.page.thesis.degree.level
item.page.thesis.degree.discipline
item.page.thesis.degree.department
item.page.thesis.degree.grantor
item.page.thesis.degree.advisor
item.page.thesis.degree.committeeMember
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут"
Анотація
Стаття призначена проблемам розвитку дистанційного навчання у національних вишах. Розглянуті основні педагогічні аспекти організації дистанційного навчання. Виділені педагогічні проблеми, які виникають при впровадженні інформаційно-комунікаційних технологій в освітній процес та організації педагогічної системи навчання. Представлено низку завдань, які потребують негайного вирішення щодо оптимізації використання інформаційно-комунікаційних технологій в освіті як в окремо взятій освітній організації так і в системі освіти у цілому. Запропоновані деякі варіанти у вирішенні проблем дистанційної освіти. Розглянуті необхідність впровадження інституту тьюторів, а також основні відмінності між викладачем традиційного навчального процесу і тьютором.
This aticle deals with problems of distance learning in the national universities. The basic pedagogical problems of distance learning. Dedicated pedagogical problems that arise in the implementationof information and communication technologies in the educational process and the organization of pedagogical training system. A number of tasks are presented that require immediate solutions to optimize the use of information and communication technologies in the education system, both in a single educational organization and in the education system as a whole. Some options for solving the problems of distance education are proposed. The necessity of creating an institute of tutoring, as well as the main differences between the teacher of the traditional educational process and the tutor are considered.
This aticle deals with problems of distance learning in the national universities. The basic pedagogical problems of distance learning. Dedicated pedagogical problems that arise in the implementationof information and communication technologies in the educational process and the organization of pedagogical training system. A number of tasks are presented that require immediate solutions to optimize the use of information and communication technologies in the education system, both in a single educational organization and in the education system as a whole. Some options for solving the problems of distance education are proposed. The necessity of creating an institute of tutoring, as well as the main differences between the teacher of the traditional educational process and the tutor are considered.
Опис
Ключові слова
дистанційна освіта, дистанційне навчання, тьютор, модель мотивованої самоосвіти, інноваційні методики навчання, distance edication, distance learning, model of self-motivated, tutor, innovate teaching methods
Бібліографічний опис
Білянкіна Т. І. Проблеми і суперечності дистанційної форми навчання у вищій школі / Т. І. Білянкіна // Енергозбереження. Енергетика. Енергоаудит = Energy saving. Power engineering. Energy audit. – 2021. – № 5-6 (159-160). – С. 21-29.