Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/57392
Название: Розробка і впровадження комбінованої коробки передач та її застосування на легкових автомобілях
Другие названия: Development and implementation of the combined gearbox and its application on cars
Авторы: Островерх, Олександр Олегович
Ключевые слова: коробка передач; механічна; варіаторна; дослідження; затор; легковий автомобіль; gearbox; mechanical; CVT; research; traffic jam
Дата публикации: 2021
Издательство: Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут"
Библиографическое описание: Островерх О. О. Розробка і впровадження комбінованої коробки передач та її застосування на легкових автомобілях / О. О. Островерх // Вісник Національного технічного університету "ХПІ". Сер. : Автомобіле- та тракторобудування = Bulletin of the National Technical University "KhPI". Ser. : Automobile and Tractor Construction : зб. наук. пр. – Харків : НТУ "ХПІ", 2021. – № 1. – С. 22-31.
Краткий осмотр (реферат): В роботі спроектовано комбіновану коробку передач легкового автомобіля, що складається з механічної частини та варіаторної (безступінчастої). Проведено дослідження використання механічних коробок передач у автомобільних заторах. Описано принцип роботи спроектованої коробки передач. Проведено дослідження на температурний нагрів фрикційного диску головної муфти варіаторної частини спроектованої коробки передач, дослідження проводилось за допомогою програми SolidWorks в програмному модулі COSMOSWorks Designer.
A combined transmission of a car is designed, consisting of a mechanical part that will be used in all modes of movement of the car, and a variator (stepless), which is planned to be used only in traffic jams or at low speeds. A study of the use of mechanical gearboxes in traffic jams was also conducted. The input of the study determined: the total time spent in traffic, the distance traveled, the average speed of the car and how many times the driver switched the gear lever. The principle of operation of the designed transmission is described. A study on the temperature heating of the friction disk of the main clutch of the variator part of the designed gearbox. The study was conducted using SolidWorks in the software module COSMOSWorks Designer. As a result of the study, it follows that the thermal performance of the friction disc of the main clutch when applied to a third of the higher power compared to the nominal value allows without the risk of overheating and damage to use the designed transmission.
ORCID: orcid.org/0000-0001-8334-0286
DOI: doi.org/10.20998/2078-6840.2021.1.03
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/57392
Располагается в коллекциях:Вісник № 01. Автомобіле- та тракторобудування

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
visnyk_KhPI_2021_1_ATTB_Ostroverkh_Rozrobka.pdf1,03 MBAdobe PDFОткрыть
Показать полное описание ресурса Просмотр статистики  Google Scholar



Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.