Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/57392
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorОстроверх, Олександр Олеговичuk
dc.date.accessioned2022-06-23T09:47:20Zen
dc.date.available2022-06-23T09:47:20Zen
dc.date.issued2021en
dc.identifier.citationОстроверх О. О. Розробка і впровадження комбінованої коробки передач та її застосування на легкових автомобілях / О. О. Островерх // Вісник Національного технічного університету "ХПІ". Сер. : Автомобіле- та тракторобудування = Bulletin of the National Technical University "KhPI". Ser. : Automobile and Tractor Construction : зб. наук. пр. – Харків : НТУ "ХПІ", 2021. – № 1. – С. 22-31.uk
dc.identifier.urihttp://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/57392en
dc.description.abstractВ роботі спроектовано комбіновану коробку передач легкового автомобіля, що складається з механічної частини та варіаторної (безступінчастої). Проведено дослідження використання механічних коробок передач у автомобільних заторах. Описано принцип роботи спроектованої коробки передач. Проведено дослідження на температурний нагрів фрикційного диску головної муфти варіаторної частини спроектованої коробки передач, дослідження проводилось за допомогою програми SolidWorks в програмному модулі COSMOSWorks Designer.uk
dc.description.abstractA combined transmission of a car is designed, consisting of a mechanical part that will be used in all modes of movement of the car, and a variator (stepless), which is planned to be used only in traffic jams or at low speeds. A study of the use of mechanical gearboxes in traffic jams was also conducted. The input of the study determined: the total time spent in traffic, the distance traveled, the average speed of the car and how many times the driver switched the gear lever. The principle of operation of the designed transmission is described. A study on the temperature heating of the friction disk of the main clutch of the variator part of the designed gearbox. The study was conducted using SolidWorks in the software module COSMOSWorks Designer. As a result of the study, it follows that the thermal performance of the friction disc of the main clutch when applied to a third of the higher power compared to the nominal value allows without the risk of overheating and damage to use the designed transmission.en
dc.language.isoukuk
dc.publisherНаціональний технічний університет "Харківський політехнічний інститут"uk
dc.subjectкоробка передачuk
dc.subjectмеханічнаuk
dc.subjectваріаторнаuk
dc.subjectдослідженняuk
dc.subjectзаторuk
dc.subjectлегковий автомобільuk
dc.subjectgearboxuk
dc.subjectmechanicaluk
dc.subjectCVTuk
dc.subjectresearchuk
dc.subjecttraffic jamuk
dc.titleРозробка і впровадження комбінованої коробки передач та її застосування на легкових автомобіляхuk
dc.title.alternativeDevelopment and implementation of the combined gearbox and its application on carsen
dc.typeArticleen
dc.identifier.doidoi.org/10.20998/2078-6840.2021.1.03en
dc.identifier.orcidorcid.org/0000-0001-8334-0286en
Appears in Collections:Вісник № 01. Автомобіле- та тракторобудування

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
visnyk_KhPI_2021_1_ATTB_Ostroverkh_Rozrobka.pdf1,03 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record  Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.