Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/57495
Title: Дослідження мотиваційно-ціннісного компоненту професійної соціалізації студентів інженерних спеціальностей
Other Titles: Study of motivational and value component of profession-al socialization of students majoring in engineering
Authors: Мовчан, Яна Олександрівна
Keywords: мотивація; вища технічна школа; освіта; професійна діяльність; professional socialization; future engineers; motivation of professional activity; motivation of succeed; professional values
Issue Date: 2016
Publisher: Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди
Citation: Мовчан Я. О. Дослідження мотиваційно-ціннісного компоненту професійної соціалізації студентів інженерних спеціальностей / Я. О. Мовчан // Вісник Харківського національного педагогічного університету ім. Г. С. Сковороди. Психологія. − 2016. − Вип. 53. − С. 152-162.
Abstract: Досліджується мотиваційно-ціннісний компонент професійної соціалізації студентів інженерних спеціальностей. Виділено показники мотиваційно-ціннісного компоненту. Проаналізовано результати дослідження за різними рівнями прагнення майбутніх інженерів працювати за спеціальністю.
The article deals with study of motivational and value component of professional socialization of students majoring in engineering. It is given the attributes of motivational and value component. The results of study between different levels of future engineers' aspiration for work towards a qualification are shown.
ORCID: orcid.org/0000-0003-2240-1537
DOI: doi.org/10.5281/zenodo.44737
URI: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/57495
Appears in Collections:Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна"

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
visnyk_KhNPU_2016_53_Movchan_Doslidzhennia.pdf314,72 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record  Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.