Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/57574
Title: Специфіка вживання англомовних економіко-технічних фразем у діловій комунікації
Other Titles: Specificity of using English economic and technical phrases in business communication
Authors: Писарська, Наталія Віталіївна
Гомон, Андрій Михайлович
Заверющенко, Микола Петрович
Keywords: фразеологізми; ідіоми; економіка; символізм; неологізм; офіційно-ділове спілкування; стилістична маркованість; phraseology; idioms; economics; communication; symbolism; official business communication; neologism; stylistic labeling
Issue Date: 2022
Publisher: Видавничий дім "Гельветика"
Ужгородський національний університет
Citation: Писарська Н. В. Специфіка вживання англомовних економіко-технічних фразем у діловій комунікації / Н. В. Писарська, А. М. Гомон, М. П. Заверющенко // Закарпатські філологічні студії. – 2022. – Вип. 21, т. 2. – С. 23-27.
Abstract: Стаття присвячена аналізу основних тенденцій використання у діловій комунікації англомовних фразеологізмів. Наголошено на проблематиці, яка зводиться до відсутності єдиного класифікаційного підходу та орієнтовного розуміння обсягу загальної кількості фразем. Виокремлено три основні групи ідіом за критерієм семантичної неподільності термінів-фразеологізмів. На основі статей економіко-технічного спрямування, які містяться у різних випусках "The Washington Post", "The New York Times", "The Times", "The Guardian", методом рандомної вибірки визначено перелік лексем, які найчастіше використовують у публіцистичному і діловому мовленні. Як окремий аспект дослідження визначено питання інтеграції неологізмів до англомовних фразем-термінів. З’ясовано, що найбільшу кількість ідіом у англомовний офіційно-діловий дискурс вводять математичні науки, транспортна справа, фізика. Фразеологічні одиниці із зоонімами є не менш рідкісним явищем у економіко-технічному дискурсі, адже досить часто такі одиниці відображають поведінку суб’єктів економічної діяльності. Окреслено проблематику калькулювання та визначення допустимих норм такого методу перекладу. Встановлено, що вагома частина фразем у діловій комунікації містить гендерний компонент. На основі зазначеного, прослідковано тенденції до вживання фемінітивів та маскулінітивів. Наведено приклади фразеологізмів, які позбавлені емоційного забарвлення, проте зустрічаються у діловій комунікації спеціалістів, що займаються "точними науками". Підсумовано, що перенасиченість ділового мовлення штампами і стандартними кліше є логічним результатом того, що офіційному спілкуванню властива певна безособовість і шаблонність.
The article is devoted to the analysis of the main trends in the use of English-language phraseology in business communication. The problem is emphasized, which is reduced to the lack of a unified classification approach and an approximate understanding of the total number of phrases. There are three main groups of idioms according to the criterion of semantic indivisibility of phraseological terms. Based on articles of economic and technical orientation, which are contained in various issues of "The Washington Post", "The New York Times", "The Times", "The Guardian", the list of tokens most commonly used in journalism and business was determined by random sampling. speech. A separate aspect of the study identified the integration of neologisms into English phrases-terms. It was found that the largest number of idioms in the English-language official business discourse is introduced by mathematical sciences, transport, physics. Phraseological units with zoonyms are no less rare in economic and technical discourse, as quite often such units reflect the behavior of economic entities. The problems of calculation and determination of admissible norms of such method of translation are outlined. It is established that a significant part of phrases in business communication contains a gender component. Based on the above, the tendencies to the use of femininities and masculinities are traced. Examples of phraseology that are devoid of emotional color, but are found in the business communication of specialists engaged in "exact sciences" are given. It is concluded that the oversaturation of business speech with stamps and standard clichés is a logical result of the fact that official communication is characterized by a certain impersonality and stereotypes.
ORCID: orcid.org/0000-0001-6911-7600
orcid.org/0000-0002-7280-9402
orcid.org/0000-0003-2364-7299
DOI: doi.org/10.32782/tps2663-4880/2022.21.2.4
URI: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/57574
Appears in Collections:Кафедра української мови

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ZFS_2022_21_2_Pysarska_Spetsyfika.pdf428,34 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record  Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.